גם הדודל של גוגל מתחסן

החברה משתמשת היום (ד') באנימציה היומית שמתלווה ללוגו שלה כדי לעודד את המאמץ העולמי להתחסן נגד הקורונה ● עד כמה זה יעזור, אם בכלל?

הדודל ה-"מתחסן" של גוגל. צילום מסך

גוגל פרסמה היום (ד') דודל שבו היא קוראת לאנשים להתחסן נגד הקורונה. זאת, כחלק מהמאמץ הכלל עולמי להגביר את שיעור המחוסנים נגד הנגיף. לחיצה עליו מובילה לדף ובו לינקים לאתרים שמאפשרים לדעת היכן ניתן להתחסן בקרבה למקום הימצאו של הגולש.

דודל הוא אנימציה שמלווה את הלוגו של גוגל בעמוד הראשי של אתר מנוע החיפוש שלה. בכל יום החברה מפרסמת דודל אחר – לציון אירועים, ימי הולדת או פטירה של אישים ידועים, מסרים חשובים כמו הקריאה להתחסן נגד קורונה ועוד. לעתים הדודל הוא גלובלי ולעתים מכוון לפי אזור או מדינה.

הפעם, נראה שמדובר בדודל כלל עולמי. מבדיקת אנשים ומחשבים עולה כי הוא פורסם בשלל מדינות ביבשות שונות – למשל, ישראל, צרפת, ברזיל ובאתר הכללי-אמריקני שלה (com.).

גוגל היא לא ענקית הטכנולוגיה היחידה שמצטרפת למבצע החיסונים העולמי נגד הקורונה: כך, למשל, פייסבוק מפרסמת במדינות שונות כלים שמאפשרים לאתר מקומות שניתן להתחסן בהם, וחוסמת חשבונות של משתמשים שמפיצים מידע שקרי לגבי החיסונים והמגפה. עם זאת, היא לא חוסמת את כל מפיצי הפייק ניוז בנושא ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אף האשים אותה ביום ו' האחרון, בפעם השנייה, שהיא "הורגת אנשים".

פייסבוק היא לא הרשת החברתית היחידה שמשתמשים מנצלים כדי להפיץ מיסאינפורמציה בקשר לקורונה – והמאמצים שהן עושות לא מספיקים כדי לעצור אותם: בחודש שעבר פורסם כי היו כאלה שעשו שימוש לצורך כך בכלי של טיקטוק שמאפשר למשתמשים לפרסם וידיאו מטעמם עם קול של אדם אחר.

בתקופה האחרונה חל ברחבי העולם זינוק במקרים החדשים של חולי בקורונה שמתגלים מדי יום – בעיקר עקב התפשטותו של זן הדלתא החדש, שיעילות החיסונים נגדו קיימת, אבל פחותה. בארצות הברית נרשמו אתמול קרוב ל-150 אלף מקרים חדשים של הידבקות בנגיף לעומת שפל של כ-4,000 מקרים בלבד ב-20 ביוני. בישראל נרשמו אתמול 3,148 מקרים בהשוואה למקרים בודדים, או לכל היותר עשרות, בחודש יוני. ב-9 בו אף לא נרשם ולו מקרה אחד של קורונה ברחבי המדינה. בעקבות כך, הממשלה החליטה אמש על הגבלות חדשות ועל החזרת התו הירוק, במטרה לנסות ולהילחם בהתפשטות הנגיף – ולמנוע סגר בתקופת החגים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים