האם הסמארטפון שלכם נגוע בתוכנת הריגול פגסוס?

הסערה שפרצה לאחר פרסום התחקיר של 17 גופי תקשורת בעולם על תוכנת פגסוס של NSO הישראלית הובילה לגל של פרסומים על כלים המאפשרים לגלות האם בסמארטפון מותקנת הרוגלה הידועה לשמצה ● הכירו שניים מהם

מזהה עקבות של פגסוס. iVerify

הסערה שפרצה בעקבות התחקיר שנערך במשותף על ידי 17 גופי תקשורת מכובדים ורציניים ברחבי העולם, שהעלה כי רוגלת פגסוס של NSO הישראלית מושתלת לפחות ב-50 אלף מכשירים בעולם, הובילה לגל של פרסומים על כלים המאפשרים לגלות האם בסמארטפון מותקנת רוגלה.

אחד הכלים הוא של iVerify, שהוסיפה לאפליקציה שלה (אפליקציה בתשלום) את היכולת לאתר פגסוס. בציוץ שפרסם ריאן סטורז, מהנדס אבטחה בחברת Trail of Bits שמוביל את הפיתוח של iVerify, הוא מציין: "עכשיו שחררנו את iVerify 2.0, שיכולה כעת לומר לכם אם היא מזהה עקבות של פגסוס".

גם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל לזכויות אדם פרסם כלי המאפשר לבדוק האם הנוזקה הזאת מותקנת במכשיר הסלולר. הכלי נקרא MVT (ר"ת Mobile Verification Toolkit), וקוד המקור שלו זמין ב-GitHub. כלי ה-MVT תואם לאנדרואיד ול-iOS, אך עדיין אין פתרונות מוכנים להתקנה מהירה של האפליקציה ויש לבנות אותם למכשירים הספציפיים בעזרת מחשב עם Linux או macOS. הכלי סורק רישומים של העברת נתונים – כמו מידע על היסטוריית הוצאת שיחות, הודעות SMS, הודעות תמונה ודברים נוספים – לשרת מרוחק. מאחר שהכלי במצבו הנוכחי מסובך לשימוש, הוא מומלץ רק למשתמשים בעלי ידע טכנולוגי או כאלה שחושדים שפגסוס מותקנת במכשיר שלהם.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיגי גגות & רפי רעפים בע"מ

    1. MVT - רץ גם על win. צריך ADB DRIVERS ופייתון מותקנים. 2. לא יוכל לבדוק הכל - לשם זה צריך שהמכשיר יהיה Rooted.

  2. אלי

    עזרתכם איזה חברה יכולה לבדוק ולתת אישור טם המכשיר שלי נגוע בתוכנת ריגול ?

  3. מוני

    בדיקת קורונה לסמרטפון , כי רוגלה זה מחלה בלי תסמינים איזה גאונות יש בעולם הוירוסים, מחלה בלי תסמינים, או במילים אחרות פגסוס

אירועים קרובים