נשים ומחשבים: נורית קנר יהב, בורדירקטור

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נורית קנר יהב, דירקטורית פיתוח עסקי ושיווק, בורדירקטור מקבוצת אסקיולינק

נורית קנר יהב, דירקטורית פיתוח עסקי ושיווק, בורדירקטור. צילום: טניה יוסף, מיקס סטודיו

שם ותפקיד: נורית קנר יהב, דירקטורית פיתוח עסקי ושיווק, בורדירקטור מקבוצת אסקיולינק.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: כעשור במגזר הציבורי בתחום התקשורת, הדוברות, השיווק והפיתוח העסקי.

השכלה: BA בתקשורת בסוציולוגיה, האוניברסיטה העברית.  MBA- מינהל עסקים עם התמחות בשיווק, אוניברסיטת בר-אילן.

שירות צבאי: מערך הדוברות וההסברה, משטרת ישראל.

משפחה: נשואה (לתלם) + 2  (תמר ודניאלה) + ספר ילדים (גילי והאריה הקסום ויליאם, הוצאת סטימצקי).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הקורונה.

כשהקורונה הגיעה לישראל, הייתי בחופשת לידה. הרשת הוצפה בהמון תכנים חינמיים, קורסים, הרצאות…  צרכתי המון תוכן ושם ניצת בי הצורך לשנות פאזה לתפקיד חדש, מאתגר ולא מוכר.

הייתי שמה את בתי הקטנה על המנשא ופשוט צופה בתכנים. ניצלתי כל דקה פנויה  לחקור, ללמוד ולהבין איפה אהיה בעשור הקרוב. ואז קיבלתי החלטה להאריך את חופשת הלידה ולא לחזור למקום העבודה הקודם. היה לי צורך בשינוי משמעותי בקריירה, עם טעימה מהעולם העסקי.

דרכי התגלגלה אל אסקיולינק, שבדיוק חיפשו לאייש את התפקיד הנוכחי שלי.

גלעד רבינוביץ, מנכ"ל הקבוצה, הימר עלי וגייס אותי למרות החסר בעולמות הטכנולוגיה, בשל היכרותי עם עולמות התוכן של המוצר עצמו ועם קהל היעד והשוק הרלוונטי.

חשוב לציין אחרי שנה במגזר הפרטי, שהמגזר הציבורי הוא בעיקר בי"ס לחיים. כשנלחמים על אג'נדות, מהות ותוכן, הכל הרבה יותר רגשי, לפעמים כוחני, מעורב בהרבה תבלינים שכל אחד נותן את הטון והטעם שלו. בבי"ס זה למדתי על התמודדות, מוטיבציה, דבקות במטרה.

אבל בשנה האחרונה במגזר העסקי אני חווה משהו חדש לגמרי; אפשר לכוון גבוה ממש, תומכים ברעיונות יצירתיים, כל עוד הביצועים מוצלחים. המדד היחיד שעל בסיסו נשפטים זה תוצאות. מודה שזה חדש לי ואני מאוד אוהבת את זה!

והכיף הכי גדול הוא שניתן לומר בגאווה גדולה ובפרספקטיבה של שנה, שיחד עם הצוות המדהים של בורדירקטור, לקחנו סטארט-אפ והצמחנו לו כנפיים של ממש. הרעיון לסטארט-אפ הזה היה יוזמה של תמיר גורן, בעל הקבוצה, שכבר לפני שנים זיהה את הפוטנציאל הגלום בשוק. כיום, מיטב החברות הגדולות והמובילות במשק עובדות איתנו. אפשר לומר בצניעות, טפו טפו טפו, שסחפנו את השוק משתי סיבות מרכזיות:

1.תרומת המוצר לשוק הדירקטוריונים בישראל היא ברמת סטנדרט זהב לתחום.

2.מה שקורה בישראל הוא פלא. בניגוד לכל התחזיות ומה שחשבנו שיקרה לכלכלה עקב הקורונה, דווקא הבורסה הישראלית הפתיעה עם שגשוג מרשים וגל הנפקות שלא היה כמותו ב-20 השנים האחרונות. כניסת חברות למסחר מביאה איתה סל אחריות, תקנות, דיווחים, ממשל תאגידי. המערכת שלנו מסייעת לנהל כל זאת ביעילות ובעמידה בכללי הממשל התאגידי התקין ובחוקי הרגולציה החדשה שחלים עליהם.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

הגישה המגדרית השתנתה בשנים האחרונות גם בתעשיית ההיי-טק. הגעתי לחברה שמרבית השדרה הניהולית שלה מורכבת מנשים מוכשרות ואלופות, אבל אני לא מתעלמת לרגע מהסטטיסטיקות והמספרים בשטח. בעיניי, בעידן הנוכחי כלל האפשרויות פתוחות לכולם ולכולן, ההתקדמות וההתפתחות המקצועית והאישית בעולמות הללו תלויה למעשה בחינוך. ההסללה למקצועות טכנולוגיים צריכה להתחיל בבית-הספר. אם הסטטיסטיקה היא ש-30% בלבד הן נשים בלימודי מחשבים וטכנולוגיה, הסטטיסטיקה תישמר גם בשוק העבודה. השינוי טמון שם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא. אבל זה לא אומר שאני לא מודעת לכך שזה קיים בהרבה מקומות ובעיקר בדרגים הבכירים יותר. שם נשים נתקעות לצערי. מקווה שעוד 5-10 שנים מהיום המגמות החיוביות בנושא יימשכו וכבר לא נצטרך לעסוק בשיח הזה של מגדר. וכשתמר ודניאלה תגדלנה הן לא יכירו את המונחים הללו בכלל. מבחינתן כל הדלתות תהיינה פתוחות לכל מקצוע, תפקיד ודרג שבו יחפצו. גם יצא לי לדבר לא מעט עם קולגות וחברות על השילוב הזה שבין הורות לקריירה. אני חושבת שמרכז הדברים יושבים בבית בין בני/ות הזוג. ברגע שיש שאיפה הדדית, חברות, תמיכה והסכמה על הורות שוויונית לחלוטין, כל אחד/ת יכול לקיים במקביל לבית ולטיפול בילדים את הקריירה, הלימודים, התחביבים, ולהגשים את כל החלומות שלו/ה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים