"הקורונה הביאה ליותר קישוריות בין ארגוני הבריאות"

עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום, מאיר זרקור על האופן שבו הטכנולוגיה מסייעת לארגון החירום, ולקשר שבינו לשאר ארגוני הבריאות, וכן על השימוש במכשיר הטייטו לבדיקות רופא מרחוק

עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמר

"מערכות הבריאות עומדות בפני אתגרים משמעותיים בכל יום מימות השנה. בעקבות הקורונה, נוצרה סביבת עבודה מרובת קישוריות בין ארגוני הבריאות השונים, מה שהביא לרמה גבוהה יותר של כלל הגופים. אנחנו, כמו גם קופות החולים, עלינו רמה, עם עוד ממשקים מול משרד הבריאות. נוצר מומנטום בתחום", כך אמר עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום.

Tech N Talk

רוזנבלט השתתף ברב שיח שנערך באחרונה ביוזמת אנשים ומחשבים ועסק באתגרי מערכת הבריאות בעידן הפוסט קורונה. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי רוזנבלט, "מגן דוד אדום הוא ארגון חירום של המדינה ולמרות זאת, הוא לא מתוקצב על ידה. אחד היתרונות של מצב זה הוא ביכולנו לייצר דברים בעצמנו עם פחות חסמים ביורוקרטיים".

"אף שעולם הרפואה מרחוק עשה קפיצה משמעותית בשל המגיפה", ציין, "הרי שבדברים רבים נותרנו עדיין במקום. כך, כאשר אזרח.ית מתקשר.ת למוקד החירום, אנחנו מחויבים לשלוח אמבולנס לכל פונה, אף שאנחנו יודעים שחלק לא מבוטל מהפונים ישתחרר מבית החולים בתוך שעות ספורות".

"ניתן להוריד את כמות הפונים למיון – ובכך גם את התחלואה"

לדברי רוזנבלט, "כשמדברים על הפחתת העומס מהצוותים הרפואיים, הרי שניתן לצמצם את כמות המפונים לחדרי המיון, ובכך גם להוריד את רמת התחלואה, כי בבתי החולים יש מי שנדבקים. יצרנו מודל שחוסך למדינה כסף: המודל גורס שאנחנו נמצאים במעין מצב של 'צ'ק פתוח' מול קופות החולים. מנגנון ההתחשבנות שלנו עם ומול קופות החולים הוא אוטומטי. כך, בנינו מודל, שבמסגרתו עם קבלת קריאה, אנחנו שולחים צוות עם ציוד רב, לרבות חיבור בווידיאו למוקד. המוקד מעלה לשיחה רופא, ואז מתחילים סדרה של מערכי בדיקות, שנעשות באופן ממוחשב. רכשנו מאות ערכות של טייטו – המכשיר לבדיקות רופא מרחוק, והתקנו אותם באמבולנסים. כך, הרופא, שיושב בין צוותי הרופאים במוקדי מגן דוד אדום, יכול לקבוע באופן מקצועי יותר את מי יש להפנות לבית חולים ואת מי אין צורך. המכשיר כבר אושר לשימוש בשטח ומסייע לתפעול טוב יותר שלנו. אנחנו מאמינים שתהליך זה יביא להורדה משמעותית של מספר הפניות של מטופלים לחדרי המיון".

רוזנבליט דיבר גם על המחיר שבהארכת תוחלת החיים. "אנשים מבוגרים צורכים יותר שירותים רפואיים", ציין. "יש מחיר לכך: עומס על המערכת. אנחנו מאמינים שניתן להפחית את היקף ההפניות מהבית לבית החולים. בשלב השני במיזם נטפל בחולים שנמצאים בבית. יש עבודה לעשות, אבל רוב העבודה כבר נעשתה, ואנחנו בהחלט בשלים להמשך ולקידום המהלך".

עוד השתתפו ברב שיח: דרור אדמון, סמנכ"ל מערכות המידע והטכנולוגיה של רשת אסותא; מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע של לאומי שירותי בריאות; עדי זמיר, מנהלת שותפות רוש דיאגנוסטיקה וקרן אמון בישראל (StarFinder); גיל טבקמן, מנהל טכנולוגיות ראשי בחטיבת הדיגיטל והדטה של נס; ונעמה פרי-כהן, מנהלת הדיגיטל, הטכנולוגיות והחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים שבמשרד הבריאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים