מזכ"ל האינטרפול: "הכופרות – מגיפה עולמית"

יורגן סטוק, מזכ"ל האינטרפול, אמר, כי אף גורם, או מגזר, לא יוכל לתת לבדו מענה לאיום הכופרות, וקרא לפעולה גלובלית מאוחדת כדי להילחם בו

יורגן סטוק, המזכיר הכללי של האינטרפול. צילום: לכידת מסך מיו-טיוב

"מתקפות הכופרה הפכו למגיפה כלל-עולמית", כך קבע המזכיר הכללי של האינטרפול, יורגן סטוק.

בפגישת בכירי המשטרה הבינלאומית השבוע, אמר סטוק, כי "מתקפות הכופרה הפכו לנפוצות כל כך, עד כי המשטרות וחברות אבטחת הסייבר חייבות לעבוד קרוב יותר, כדי למנוע את התפשטותן". בסיעור המוחות השתתפו כ-300 קצינים בכירים מ-167 מדינות.

לדברי מזכ"ל האינטרפול, "הכופרות הפכו לאיום גדול מדי. אף גורם, או מגזר, לא יוכל לתת לבדו מענה לאיום. גודל האתגר הזה דורש בדחיפות פעולה גלובלית מאוחדת, שבמסגרתה האינטרפול יכול להוות גורם שיוכל לסייע במאבק באופן ייחודי".

"השיטור צריך לרתום את התובנות של תעשיית אבטחת הסייבר, צוותי מענה לשעת חירום במחשבים וסוכנויות אחרות כדי לזהות ולשבש פושעי סייבר כחלק מקואליציה אמיתית, ולפעול יחד להפחתת ההשפעה העולמית של פשיעת סייבר", הוסיף.

תמיד יהיו אמצעים חדשים לביצוע פשעים במרחב הקיברנטי

מסקנתם של בכירי האינטרפול הייתה ששיתוף פעולה בינלאומי מוגבר – היה ונותר המפתח במאבק בפשע המקוון בכלל ובכופרות בפרט. "רשויות אכיפת החוק חייבות להבין, כי בכל העולם יהיו תמיד דרכים ואמצעים חדשים לביצוע פשעים במרחב הקיברנטי, וכי עליהן לפתח, בלא הרף, אסטרטגיות להתמודדות נכונה עם סוגיות אלו", אמרה מפקחת פולט גרין ממשטרת ג'מייקה, "עדויות לגבי פשעי סייבר מהותיות ו'רגישות' בהיבט ממד הזמן. לכן, כאשר חוקרים פשעי סייבר, יש לנצל כל הזדמנות לאיסוף עדויות שכאלו בהקדם האפשרי".

במפגש צוינו שתי עובדות: האחת, כי התוקפים פועלים כמעט בלא עונש, והשנייה היא ההערכה, שהם הצליחו להשיג בדרך זו כ-350 מיליון דולר בשנה החולפת. יצוין, כי הערכות אחרות מצטטות סכומים גבוהים יותר. כך, אחד המשתתפים ציטט מחקר של Chainalysis, שלפיו סך דמי הכופר ששולמו בשנה החולפת עמד על 406 מיליון דולר, ואילו מתחילת השנה ועד חודש מאי, הנתון עמד על 81 מיליון דולר.

סטוק קרא לגורמי אכיפת החוק העולמיים לפעול באותה רמה של שיתוף פעולה שבה הם נוהגים כדי להילחם בטרור ובפשע המאורגן הבינלאומי – כדי להילחם באיום הכופרות.

לפי דו"ח של היורופול, מ-2020, "כופרה היא סוג של פשע מקוון, שבמסגרתו נוזקות מוחדרות למחשבי המשתמשים ואז הקבצים נלקחים כ'בני ערובה' – על ידי הצפנת הנתונים ומניעת הגישה אליהם. כדי להחזיר את יכולת הגישה לקבצים על הקורבן לשלם לפושעים דמי כופר".

במפגש נאמר, כי על אף שהמגיפה פתחה חלון הזדמנויות "משתלם" לכל עבירות הסייבר, החל ממתקפות פישינג וכלה במסעות של חדשות כזב, הרי שהכופרות נותרו אחד מאיומי הסייבר המסוכנים ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים