נשים ומחשבים: נעה סברנסקי, נוניים סקיוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נעה סברנסקי, מפתחת Full Stack בנוניים סקיוריטי

נעה סברנסקי, מפתחת Full Stack, נוניים סקיוריטי. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: נעה סברנסקי, מפתחת Full Stack  בחברת הסייבר נוניים סקיוריטי (Noname Security).

ותק בתפקיד: שנה; ותק במקצוע: שבע שנים

תפקידים קודמים: מנהלת פרויקט, ראש צוות פיתוח, מפתחת Full Stack.

השכלה/שירות צבאי: שירות צבאי כתוכניתנית וקצינה ביחידת מצפ"ן (בית התוכנה של חיל תקשוב). תואר ראשון במדעי המחשב.

משפחה:  מאורסת + חתול.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

במילה אחת – הצבא. ידעתי שעדיף להגיע בצבא לתפקיד שייתן לי מקצוע, ושמעתי מחברה שלי על הקורס של בסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב של צה"ל). כאשר קיבלתי אותו כאחת האופציות למיונים, החלטתי לגשת לבחינה ואפילו נהניתי ממנה בזכות החידות ושאלות הלוגיקה. שם הייתה ההכשרה הראשונה שלי בתכנות. לאחר הקורס התחלתי כתוכניתנית והתקדמתי לשורה של תפקידים עד שחרורי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

ישנה אפליה, חלקה במודע יותר וחלקה פחות, והיא באה לידי ביטוי בפערי שכר או מלכתחילה בנכונות לקבל נשים. אפילו יצא לי לשמוע יזם שאומר, כי לא ייקח נשים לסטארט-אפ שרק מתחיל, כי הן עלולות להיכנס להריון ו"להיעלם".

יחד עם זאת, הבעיה המרכזית היא לא אפליה, כי קיים רצון אמיתי להגדיל את מספר הנשים בתעשייה, אלא באי הבנה של ההבדלים באופן שבו נשים וגברים מגישים מועמדות, ולאחר מכן, כשהן מתחילות לעבוד, בתהליכים הארגוניים. למשל, מחקרים מראים שנשים יגישו מועמדות לתפקיד רק אם הן חושבות שהן מתאימות בדיוק לקריטריונים שהוגדרו, ואילו גברים יסתפקו בהתאמה של 70% ואפילו 60% כאשר יחליטו לשלוח קורות חיים. המעסיקים מצידם נוטים להקל בסופו של דבר בקריטריונים המקוריים שדרשו, כמו ותק או דרגה, אז מדוע מלכתחילה לא לכתוב אותם במודעת גיוס?

כאשר ראינו בנוניים שאנו לא מקבלים מספיק קורות חיים מנשים, בדקנו את עצמנו ונקטנו כמה שינויים בנוסח המודעות. בין היתר, דייקנו את השפה כך שתתאים גם לנשים והגדרנו קריטריונים ברורים, ואמנם והשינויים האלה הביאו לגידול משמעותי בזרם קורות החיים שקיבלנו מנשים. זו כמובן רק דוגמה אחת לצעדים שצריך לנקוט בהם, אבל הבעיה של מספר נשים קטן מדי מחייבת תשומת לב והסתכלות רחבה מצד מעסיקים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

אני נמצאת בתעשייה רק שנה ובנוניים אני מרגישה מוערכת ומתוגמלת על המקצועיות שלי, אבל אני יכולה לשתף, שבאחד הראיונות הטכניים שעשיתי לחברה אחרת לאחר שהשתחררתי, אחד המראיינים ביקש שוב ושוב שאמשיך לספר על עצמי, במטרה ברורה שאספר על המצב המשפחתי שלי, כי הוא ידע שאסור לו לשאול ישירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים