טסלה שחררה גרסת בטה שמאפשרת לבדוק את הנהיגה העצמאית של המכונית

החברה הודיעה על כך שהנהיגה העצמאית שלה נמצאת במרחק של שבועות כבר לפני שנה - אולם גרסת הבטה החדשה מגיעה רק עכשיו ● משתתפים בניסוי שעורכת טסלה כבר העלו סרטונים שמראים אותם משתמשים בגרסה החדשה

אילון מאסק עם רכב של טסלה. צילום ארכיון: מאוריציוס פסק, מתוך ויקיפדיה

כמעט שנה עברה מאז שאילון מאסק הודיע שמודול הנהיגה העצמאית של המכוניות מבית טסלה נמצא במרחק של שבועות בודדים בלבד. אלא שרק עכשיו השיקה החברה את עדכון התוכנה שמאפשר בדיקות בגרסת בטה של הנהיגה העצמאית המלאה של המכונית.

העדכון, Full Self-Driving Beta v9, משתמש בגרסה חדשה של Tesla Vision, שהיא מערכת ראייה מונחית מחשב, שמתבססת על תמונה אופטית מקיפה של הרכב מבלי להשתמש בחיישן המכ"ם שלו – אחד הרכיבים החשובים בגרסאות הקודמות של רכבי טסלה. בדגמים המתאימים, לרוב S ו-X, הכניסה למצב נהיגה עצמאית מלאה תשנה לחלוטין את התצוגה של לוח המכשירים של הרכב. מצב זה יציע תמונה ויזואלית מעודכנת ומפורטת של סביבת הרכב עם נתוני מהירות שיוצגו בתחתית התצוגה במקום השעונים הרגילים. בדגמי 3 ו-Y השינוי יהיה פחות דרסטי – עם התמקדות בנתונים החשובים שיוצגו במרכז הלוח.

טסלה לא סיפקה יותר מדי פרטים טכניים על הדרך שבה המערכת החדשה עובדת, אבל ההודעה לעיתונות שלה כן מספרת מה יוכלו נהגי רכבי החברה לעשות עם Full Self-Driving Beta v9. "מודול הנהיגה העצמית המלאה נמצא בגרסת בטה מוגבלת, ויש להשתמש בה בזהירות רבה. יש להשאיר את הידיים על ההגה ולהקדיש תשומת לב נוספת לנעשה בכביש. אל תהפכו לשאננים. כאשר הנהיגה העצמית המלאה תופעל, הרכב יבצע שינויי נתיב כדי לרדת מהכביש המהיר, יבחר הסתעפויות כדי לעקוב אחר מסלול הניווט שלכם, ייסע מסביב לכלי רכב וחפצים אחרים, ויבצע פניות ימינה ושמאלה. השתמשו בגרסת הבטה המוגבלת רק אם אתם יכולים להעניק תשומת לב מתמדת לכביש, ותהיו מוכנים לפעול באופן מיידי, במיוחד סביב פינות 'עיוורות', חציית צמתים ובמעברים צרים", מסרה החברה.

בינתיים, העדכון הותקן רק ברכבים של המשתתפים בתוכנית הגישה המוקדמת של החברה, שכוללת כ-2,000 נהגים, רובם עובדי טסלה עצמה. אלה כבר הספיקו לשחרר סדרה של סרטוני וידיאו שבהם הם משתמשים בגרסת הבטה החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים