אילון מאסק: זינוק קוונטי בפיתוח מכונית טסלה בנהיגה עצמית מלאה

לטענת המנכ"ל והיזם המפורסם בשיחת הרווחים האחרונה של החברה, מודל חדש ועדכני של הטייס האוטומטי במכונית טסלה יהיה מוכן לשיווק בתוך שישה עד עשרה שבועות

יפסיד 2.5 מיליארד דולר? אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה. צילום: מתוך ויקיפדיה

אילון מאסק, מנכ"ל חברת טסלה (Tesla), המתמחה בייצור מכוניות חשמליות, אמר בשבוע שעבר בשיחת רווחים של החברה כי מנגנון הנהיגה העצמית המלאה, המכונה FSD (ר"ת Full Self-Driving) של טסלה עומד להציג "זינוק קוונטי" ושיפור דרמטי ולהיכלל בצי של החברה בתוך "שישה עד עשרה השבועות הקרובים".

במהלך שיחת הרווחים של טסלה לסיכום הרבעון השני, סיפר מאסק שהוא נוסע מביתו לעבודה כמעט ללא התערבות בנהיגה. מאסק ציין "אז בדקתי באופן אישי את ה-alpha build של תוכנת הנהיגה העצמית המלאה כשאני נוהג במכונית שלי, וזה באמת נראה לי טוב יותר ממה שאנשים מבינים. זה כאילו מדהים. זה כמעט מגיע לנקודה בה אני יכול להגיע מהבית שלי לעבודה ללא התערבויות, למרות שבדקתי קונסטרוקציות ומצבים שונים מאוד. לכן אני בטוח מאוד בכך שהפונקציונליות המלאה לנהיגה עצמית תושלם בסוף השנה הזו, מכיוון שאני ממש נוהג בזה".

טסלה, כך על פי דיווחים אחרונים, מעבירה בחודשים האחרונים את יכולות הנהיגה האוטונומית שלה חידוש יסודי ומשמעותי. כחלק מהשדרוג הצפוי, על פי מאסק, "הרשת העצבית קולטת יותר ויותר מהבעיה" ותכלול גם מערכת תיוג מעמיקה יותר.

הטייס האוטומטי כמעט מוכן? ה-Model S של טסלה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הטייס האוטומטי כמעט מוכן? ה-Model S של טסלה. צילום אילוסטרציה: BigStock

בחודש שעבר אמר מאסק כי עדכון ה"טייס האוטומטי" נמצא במרחק של חודשיים עד ארבעה חודשים, והוא יסייע לטסלה לפרוס פונקציות רבות יותר מהר יותר. כעת נראה שהלו"ז יוקדם בכמה שבועות, וזאת לאחר שמאסק התייחס, כאמור, שוב לפיתוח היכולות האוטונומיות של מכונית הטסלה וטען כי הדבר יביא לקפיצת מדרגה ביכולותיה.

"השיפור של ה-FSD יבוא כזינוק קוונטי, מכיוון שהוא שכתוב ארכיטקטוני בסיסי, ולא צירוף מצטבר", הסביר היזם המפורסם לשומעיו. מאסק הוסיף והבטיח כי המכונית תצא ב"שחרור מוגבל לציבור" בתוך כחודש וחצי עד חודשיים וחצי. פירושו של "שחרור מוגבל" בדרך כלל שטסלה מתכוונת לדחוף את העדכון לבעלי "הגישה המוקדמת" תחילה, ואלו יבדקו גרסת בטא מתקדמת של כמה תכונות חדשות ויספקו משוב לחברה, לפני שטסלה תכניס את החידוש לצי הרחב שלה.

מעניין לציין כי זו הפעם השנייה שמאסק מזכיר את העובדה שהוא עצמו בוחן את גרסת האלפא של הטייס האוטומטי במכונית טסלה האישית שלו ומבטיח לנו גדולות ונצורות. נמתין.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוג'

    מה קורה עם ההנאה בנהיגה? זה לשבת כמו טמבל במכונית, ולהרדם עד לתאונה.

  2. מאיר

    טסלה היא הדבר הכי טוב שקרה לאנושות בעשור האחרון

אירועים קרובים