אפל דוחה את השקת המעבד החדש, M2

היא תשיק את המחשבים הראשונים עם המעבד החדש במחצית השנייה של 2022 ● המחשבים הקרובים יושקו במחצית הראשונה של השנה, עם M1X - עדכון של מעבד ה-M1

מהפיכה: אפליקציות צד שלישי במכשירי אפל.

לפי דיווחים מסוף השבוע, אפל צפויה לדחות את השקת מעבד המחשבים מהדור הבא שלה, M2. למרות הציפיות הרבות, היא תכריז על המעבד בסוף השנה הנוכחית או ממש עם תחילת השנה הבאה, ולפי הערכות במערך שרשרת ההפצה שלה, הוא יגיע לשוק לא לפני המחצית השנייה של 2022. זאת, לעומת ההערכות הקודמות, שדיברו על כך ששני מחשבים ראשונים עם המעבד החדש יושקו כבר בסוף השנה הנוכחית.

זה אומר ש-M1X, העדכון של מעבד ה-M1 הסנסציוני, יהיה המעבד שאפל תכלול בדור הבא של המחשבים שלה, כולל Mac Mini, MacBook Air ו-MacBook Pro. לפי ההערכות, אלה יושקו במחצית השנה הראשונה של 2022 – גם אם לא כולם ביחד.

M1X הוא מעבד M1 שליבותיו עברו מיטוב כך שהן יוכלו להפיק מעצמן מהירות רבה יותר, ומכך גם ביצועים כלליים טובים יותר, בלי השפעה ממשית על צריכת הכוח של המעבד. אפל משתמשת לעתים גם עבור הטלפונים שלה בשיטה הזו – דור חדש, שיפור ביצועים, דור חדש, וגם חברות אחרות בתחומי המעבדים והסלולר עושות זאת. כך קרה עם קוואלקום, שהשיקה את ה-Snapdragon 888, ביצעה בו שיפור ביצועים ולאחר מכן השיקה את הדור הבא שלו – ה-+Snapdragon 888.

M2 אמור להיות מיוצר בארכיטקטורה דומה לזו של A15 Bionic – המעבד שאמור להניע את הדור הבא של מכשירי ה-iPhone. לפי ההערכות, ייתכן מאוד שהוא יהיה בעל ספירת ליבות נמוכה מזו של ה-M1X, אך סך הביצועים יהיה גבוה יותר בהפרש משמעותי. כמו כן, אפל אמורה להמשיך לייצר אותו במפעלי TSMC, בליתוגרפיה משופרת של 5 ננו-מטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים