לא רק יורו: אינטל ניצחה את פייסבוק בגמר הקופה אמריקה

השבבים והבינה המלאכותית של אינטל ניצחו את החברים והלייקים של פייסבוק בגמר טורניר שקצת שכחנו, אבל היה מרתק לא פחות מהיורו

11/07/2021 14:50
ברזיל וארגנטינה במרכז הקופה אמריקה. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברים בתעשייה שאלו אותי איך יכול להיות שאינטל ופייסבוק לא קיבלו בטור שלי נבחרות ביורו? התשובה היא פשוטה: שמרתי את שתי חברות הענק הללו לטור של היום (א'), שמסקר את הגמר של טורניר אחר מיבשת אחרת – הקופה אמריקה.

טורניר הקופה אמריקה אולי רחוק יותר מאתנו, וכפי שהפתגם המפורסם אומר, רחוק מהעין – רחוב מהלב, אבל גם הוא מרתק ומציג רמה לא פחותה של כדורגל – וטכנולוגיה. לגמר הטורניר, שנערך בסוף השבוע, עלו שתי הנבחרות האגדות של היבשת, ושתי חברות שהן לא פחות אגדות, לטוב ולרע – ארגנטינה-אינטל וברזיל-פייסבוק.

עוד לפני שאגיע למשחק, העובדה שאנחנו, בישראל, מתעסקים בחודש האחרון ביורו וכמעט שלא בקופה אמריקה (פרט ל-"משוגעים" לכדורגל) מזכירה לי שגם אנשי מערכות המידע נוטים לעתים להישאר באזור הנוחות שלהם, מתמקדים בעולמם הצר ומחפשים את הפתרונות רק מתחת לפנס – ולא מחוץ לקופסה. כמובן שלא מדובר בכל אנשי ה-IT ולא כל הזמן. כך או כך, הצפייה של הארגונים מהם היא להביא חדשנות ופתרונות ייחודיים ולמרות זאת, רוב רובם של הפתרונות שהם מביאים מגיעים מארצות הברית, מקסימום מאירופה. אלא שהחדשנות נמצאת לעתים גם באזורים אחרים, כולל כאן, אצלנו, כחול לבן.

השחקן שרצה להתמקד בתמונות ניצחון אישיות באינסטגרם

בחזרה לכדורגל: גמר הקופה אמריקה היה אמנם משעמם (ודי ברוטלי), אבל הוא סיים טורניר די מלהיב. לברזיל-פייסבוק יש הרבה מאוד חברים והיא צוברת הרבה מאוד לייקים מכל העולם, אבל מהצד השני, בראשה עומד מארק צוקרברג, שמעורר התנגדות רחבה מאוד בגלל ההתנהגות שלו ושל החברה. זה בדיוק כמו אחד השחקנים הברזילאים הכי בולטים, ניימאר, שמעורר כעס לצד התלהבות. ההתלהבות ממנו נובעת מהכישרון והיכולות שלו לייצר מהלכים מפתיעים ומרגשים, והכעס – מכך שכמות ההצגות שהוא עושה על המגרש (נפילה אחר נפילה) וההתנהגות שלו מחוץ למשחק לא מכבדות את המקצוע.

כשלא משחקים קבוצתי, זה מה שקורה. ניימאר. צילום: BigStock

כשלא משחקים קבוצתי, זה מה שקורה. ניימאר. צילום: BigStock

היינו רוצים לראות באינסטגרם, ששייכת לפייסבוק, הרבה תמונות ניצחון של ניימאר – וגם הוא רצה את זה. אלא שהוא לא השיג במהלך הקריירה שלו (לפחות לא עד כה) אליפות עולם ולא קופה אמריקה, ואת אליפות הצ'מפיונס ליג הוא לקח עם מסי. ברזיל, האלופה של טורניר הקופה אמריקה הקודם (ללא ניימאר), הייתה קבוצה של אגדות, כמו קבוצות הווטסאפ – שגם היא שייכת לפייסבוק, עם טאלנטים שדיברו האחד עם השני בתקשורת שמסייעת לקחת טורנירים. אבל כאשר כל שחקן מקים לעצמו קבוצת ווטסאפ משלו ומנסה לייצר תמונת ניצחון אישית באינסטגרם, התוצאה היא מפח נפש והפסד, כמו שהברזילאים-פייסבוקים נחלו בסוף השבוע.

ארגנטינה-אינטל היא מועמדת נצחית לאליפות. מאז שתם עידן פלה הברזילאי, לאורך השנים הייתה ארגנטינה זו שתמיד שיחק בשורותיה הכוכב הגדול ביותר בעולם – בין אם מרדונה או מסי, ותמיד עם מחשבי ה-Intel Inside. אלא שההיסטוריה של העת האחרונה מוכיחה שאין נבחרת שתוכל להיות מנצחת אם היא מתבססת על כוכב על אחד. בהתאם, אינטל הבינה שהיא לא יכולה להתבסס רק על אסטרטגיה של צ'יפים למחשוב הקצה, ונכנסה בשנים האחרונות לתחום התחבורה החכמה, עם הרכישות של מובילאיי ומוביט – שתיהן ישראליות.

הקופה אמריקה - של מסי (כאן במדי ברצלונה) ושל חבריו לנבחרת ארגנטינה. צילום: BigStock

הקופה אמריקה – של מסי (כאן במדי ברצלונה) ושל חבריו לנבחרת ארגנטינה. צילום: BigStock צילום: BigStock

בחלק מהאליפויות, ארגנטינה ניסתה להתבסס על הגנה חזקה, כמו שאינטל ניסתה להיכנס לתחום הסייבר עם רכישת מק'אפי, אבל רק או כמעט רק הגנה זאת לא ארגנטינה, וכמו שאינטל מכרה את מק'אפי ומתמקדת בתחום הבינה המלאכותית (היא רכשה לשם כך עוד חברה ישראלית – הבאנה לאבס), כך ארגנטינה הבינה שהיא צריך לבסס את ההצלחה על קבוצת שחקנים חכמים, בהם אנחל דה מריה, שמייצר קישור חכם והוא בעל בינת משחק (לא מלאכותית) חכמה מאוד, וכמובן מסי.

מסי וכאמור, גם ניימאר, קיוו בגמר הקופה אמריקה הנוכחי לקחת בפעם הראשונה טורניר גדול. בפועל, המשחק היה ברוטלי, עם תשעה (!) כרטיסים צהובים ומעט מדי בעיטות למסגרת – שתיים מכל צד. ברזיל-פייסבוק הצליחה לשלוט בכדור 59% מהזמן, אבל לארגנטינה-אינטל הספיקה "עקיצה" אחת לניצחון. המשחק הסתיים הלכה למעשה בדקה ה-22, עם מהלך AI אמיתי, שבו דה-פול בעט מ-40 מטרים כדור שהגיע לדה-מריה, שהקפיץ מעל לשוער הברזילאי והקפיץ את כל ארגנטינה לאוויר, עם זכייה ראשונה של הנבחרת בקופה אמריקה בעידן מסי. ברזיל-פייסבוק ניסתה לתת את כל מה שיש לה, אבל עם לייקים, מצבי הבקעה של כמעט שערים וגול שנפסל כי הובקע מנבדל לא הולכים למכולת ובטח שלא לוקחים אליפות.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

אז זהו, ה-"קוף" ירד מהגב של מסי בן ה-34 והוא זכה בטורניר גדול. עכשיו הוא עבר לראש של ניימאר, שחובת ההוכחה עליו. נחכה לראות האם מסי יחזור בגדול במונדיאל הבא עלינו לטובה בשנה הבאה (אלא אם לקורונה יהיו תכנונים אחרים), או שניימאר יצליח סוף סוף לעשות משהו עם ברזיל. עכשיו הפנים לגמר היורו הערב, שם נראה האם הניצחון יהיה של הפסטה האיטלקית או של הפיש אנד צ'יפס האנגלי.

הכותב הינו מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים