הצבע האדום שולט: רד-האט ואורקל עלו לשלב הבא ביורו

ספרד-אורקל ושווייץ-רד-האט – שתי נבחרות שידועות בצבע האדום שלהן - ניצחו את יריבותיהן והעפילו לרבע הגמר ● זיו מנדל, שאוהד את הצהובים, מסכם

29/06/2021 15:22
אדום עולה. יורו 2020. צילום: BigStock

טעויות בכדורגל הן חלק מהמשחק ובלעדיהן לא היו הרבה גולים – וזה היופי במשחק הזה. רבות מאותן טעויות הן דרמטיות – בשני צדי המגרש. כך, למשל, השוערים והמגינים עלולים להבקיע גולים עצמיים – וביורו הזה היו לא אחד ולא שניים כאלה, והחלוצים מחמיצים לפעמים.

גם בעולם התוכנה, באגים הם חלק בלתי נפרד מהפיתוח. שלושת חוקי התוכניתן הם: שבכל תוכנית יש באג, חוק רציפות הבאגים (כמו חוק רציפות המספרים), שקובע שבין שני באגים תמיד יהיה עוד באג, והחוק של הקיבוץ / אגד, שנקרא באג מביא חבר – שקובע שבכל תיקון באג יגיעו החברים שלו וייצרו באגים נוספים.

ספרד-אורקל .Vs קרואטיה-גוגל

אתמול (ב') חזינו בערב של כדורגל שלא יישכח שנים. אם בטעויות עסקינן, המשחק שבין ספרד-אורקל, הפייבוריטית, וקרואטיה-גוגל נפתח בטעות איומה של שוער הנבחרת האיברית, אונאי סימון, שפספס כדור שנשלח אליו על ידי שחקן ההגנה והבקיע שער עצמי. הגול הזה הזכיר את השער שחטף דודו אוואט כשהיה במדי מכבי חיפה, במשחק נגד בית"ר ירושלים. אז זה הסתיים בהפסד של מכבי חיפה באותו המשחק ובהפסד האליפות למכבי תל אביב, בגלל הפרש שערים. האם ייתכן שאוואט לימד את סימון איך חוטפים שער מצחיק כאשר שיחק בספרד? השאלה הזאת נשארת פתוחה.

כך או כך, ספרד, כמו אורקל, לא נבהלת משער אחד שהיא חוטפת ובמשחק מעולה הצליחה להפוך את הקערה על פיה ולכבוש שלושה שערים. האם זה נגמר? שום דבר לא נגמר כאשר מדובר במאבק בין אורקל לגוגל, ובמאבק בין שתי הנבחרות הטובות של ספרד וקרואטיה. כאן אני רוצה להזכיר את המאבק המשפטי בין שתי הענקיות האלה על זכויות היוצרים בשימוש בג'אווה. בשלב הראשון, אורקל תבעה את גוגל ובית המשפט קבע לטובתה פיצויים ענקיים. בשלב הערעור הצליחה גוגל לשנות את רוע הגזירה מבחינתה, והפסיקה שונתה והפיצויים בוטלו. כך גם קרואטיה-גוגל, שלא ויתרה והצליחה להשוות עם שני שערים בחמש הדקות האחרונות.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

בהארכה, אלוורו מוראטה מספרד-אורקל שלף סוף סוף ממסד הנתונים שלו את יכולת הכיבוש וקרע את הרשת אחרי החטאות ומשחק מעצבן. מוראטה כבש 21 שערים ב-43 הופעות בנבחרת ולכן, אפשר להבין את הגיבוי שנתן לו המאמן. הגול שלו היה מבריק ושבר את קרואטיה-גוגל, שחטפה שער נוסף בדקה ה-103 וסיימה את הסיפור שלה ביורו הזה.

צרפת-אמזון .Vs שווייץ-רד-האט

אחרי הדרמה של המשחק הראשון אפשר היה להניח שנראה משחק רגוע, שבו אלופת העולם בכדורגל ובקמעונאות, צרפת-אמזון, תדיח את אלופת הקוד הפתוח, שווייץ-רד-האט. אלא שנבחרת האופן סורס ממדינת האלפים הוכיחה שהיא לא פראיירית כאשר האריס ספרוביץ' הבקיע עם הראש האדום שלו כבר בדקה ה-15. במחצית השנייה, בדקה ה-55, היה נראה שצרפת-אמזון תסיים את דרכה כפתרון הענן של היורו, כאשר ה-VAR פסק פנדל מוצדק לשווייץ-רד-האט. אלא שדווקא ענקית הקמעונאית הוכיחה שהכול (קוד) פתוח כשהשוער שלה לקח טיפ מהספר (המדומיין) איך עוצרים פנדל – טיפים ועצות (אמזון התחילה כחנות ספרים אונליין). מאותו הרגע, אלופת העולם חזרה למשחק, וב-18 דקות מבריקות, מהדקה ה-57, מחצה את שווייץ-רד-האט והוכיחה את העליונות של הענן על פני הקוד הפתוח, כאשר קארים בנזמה כובש שני גולים יפים ופול פוגבה מכניס גול שלא מהעולם הזה בטיל לחיבורים.

קארין בנזמה - כאן במדי יובנטוס. צילום: BigStock

קארין בנזמה – כאן במדי יובנטוס. צילום: BigStock

הבעיה של צרפת-אמזון הייתה שכמו שטכנולוגיית הענן היא גמישה, ולאחר שהיא מעלה את צריכת המשאבים לשיא היא יכולה לרדת, הנבחרת ממדינת הטריקולור הורידה את צריכת המשאבים שלה אחרי הטיל של פוגבה לכמעט אפס. השחקנים שלה כמעט נרדמו על המגרש. ואני שואל: האם הם לא ראו את המשחק המוקדם ומה קרה לספרד? הצרפתים-אמזונים ממש נתנו לשווייצרים-רד-האטים להפעיל את הקוד הפתוח שלהם לאורכו ולרוחבו של המגרש – מרמת התשתית ועד לסביבות הפיתוח, לכבוש שלושה שערים (שאחד מהם נפסל בצדק עקב נבדל), ולהחזיר את הצבע האדום לכובע ולפנים שלהם. כמו שעון שווייצרי, שווייץ-רד-האט חיקתה את קרואטיה-גוגל וכבשה את שער השוויון בדקה ה-90.

לאחר הארכה עברנו לשלב בעיטות ההכרעה – בפעם הראשונה ביורו הזה. ואם כבר מדברים על שעון שווייצרי, נבחרת האופן סורס האלפית הראתה אז את הדיוק שלה ומי הבוס (עם תוכנת ה-JBoss של אורקל?), וכבשה את כל הפנדלים.

קיליאן אמבפה - כאן במדי פריס סן ז'רמן. צילום: BigStock

קיליאן אמבפה – כאן במדי פריס סן ז'רמן. צילום: BigStock צילום: BigStock

אין ספק שהגיבור הטרגי של המשחק היה קיליאן אמבפה, שנראה לאורך כל הטורניר כמישהו שהראש שלו בעננים, כמו AWS של אמזון, ולא מחובר לקרקע ולתשתיות של רד-האט. הוא אמנם היה מעורב במהלכים שהובילו לחלק מהשערים שנכבשו, אבל הפגין משחק חלש. השיא הגיע עם פנדל גרוע שבעט, שאפשר לשוער השווייצרי סוף סוף להוכיח שגם הוא יודע לעצור בעיטות כאלה. התמונה בסיום, שבה הוא ירד לחדרי ההלבשה כשאף אחד מהשחקנים של צרפת-אמזון לא ניגש לנחם אותו, הוכיחה את הניתוק שלו משאר הנבחרת. שהרי כדורגל הוא אמנם משחק של טאלנטים, אבל גם משחק קבוצתי.

לסיכום, חווינו אתמול את היום המדהים ביותר שהיה אי פעם ביורו. הצבע האדום שולט (ואני אומר את זה בתור צהוב-מכביסט מושבע), ואורקל ורד-האט האדומות צבעו את המסכים של בורסת ההימורים לזוכה ביורו בצבע האדום ועלו לשלב הבא, כאשר גם אלופת עולם וגם אלופת היורו בחוץ.

הכותב הוא מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים