מחריף הסכסוך בין השותפים לשעבר בחברת קמעונאי און ליין

דותן גלעד, אחד המשקיעים בחברה, הגיש עתירה נוספת נגד שותפיו שלעבר בטענה כי הם מתכננים למכור את החברה לחברת ריקסל שבבעלות יוסי בן שלום, ולבצע "תספורת" למניותיו.● עורכי הדין של קמעונאי און ליין וחברת DSBI לא הגיבו

13 שנים מאחרוי סורג ובריח ליקיר בן דוד.

נמשך הקרב המשפטי בין יזמי חברת האי-קומרס קמעונאי און ליין לבין דותן גלעד, המשקיע הראשון. כפי שפורסם באנשים ומחשבים, גלעד תובע משני שותפיו, האחים ירון ושי אלקיים, סכום מצטבר של 750 אלף שקלים, בטענה כי הוציאו כספים במרמה וביצעו עבירות של רישום כוזב בתאגיד.

כעת מנהל גלעד מאבק משפטי נוסף נגד שותפיו לשעבר האחים אלקיים ודורש מבית המשפט לעצור מכירה של 51% ממניות קמעונאי און ליין לחברה חדשה בשם ריקסל שבבעלות יוסי בן שלום.

העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אורי דניאל שמייצג אותו בתיק זה, והנתבעים הם שותפיו לשעבר בחברת קמעונאי און ליין, שמיוצגים על ידי עו"ד ארז חבר, ויוסי בן שלום, שיוצג בתביעה זו על ידי עו"ד אורלי ציוני ממשרד יגאל ארנון.

מערכת אנשים ומחשבים פנתה לעו"ד ציוני לתגובה, אך עד לסגירת הגיליון לא התקבלה תגובה. עורכי הדין גלעד פורת, ושחר הזלקורן ממשרד בריקמן ושות', המייצגים כעת את יוסי בן שלום, מסרו כי אינם מעוניינים להגיב לטענות גלעד.

הטענה העיקרית של גלעד היא, שהעסקה אינה אמיתית, והיא נועדה לערוך "תספורת" לבעלי מניות המיעוט בחברה הנרכשת. עוד טוען גלעד, כי הליך המכירה נוהל בניגוד לחוק, לא היתה אסיפת בעלי מניות וכי על אף שנאמר כי DBSI תרכוש את מלוא מניות קמעונאי און ליין הרי שפועל היא רכשה רק 51%. כתוצאה מכך, טוען גלעד, ייגרם לו ולבעלי מניות נזק כספי כתוצאה מדילול משמעותי שייערך בין בעלי האחזקות.

גלעד צירף לכתב התביעה תמליל הקלטה שנערכה בין שני היזמים של קמעונאי און ליין לבין אחד היורשים של בעלי המניות, שהלך לעולמו.

בתמליל ההקלטה נשמע אחד מבעלי השליטה בקמעונאי און ליין אומר לנציג היורשים, "שהמהלך יוביל לכך שגלעד דותן לא יהיה בעל זכויות מיעוט ולא יהיה דירקטור". לטענת גלעד זו עוד הוכחה לגבי כוונתיהם של שותפיו לשעבר.

במקביל להגשת העתירה, הגיש דותן בקשה דחופה מבית המשפט להוציא צו מניעה כנגד עסקת הרכישה, מאחר שלטענתו, אם היא תתבצע ייגרם לו ולבעלי מניות אחרות נזק בלתי הפיך.

העתירה נדונה בפני סגן נשיא בית המשפט המחוזי השופט חאלד כבוב. שדחה אמנם את בקשת צו המניעה בטענה כי יש להמתין לתגובת הצד השני, אבל העיר בסיכום דבריו, כי מעיון בחומרים שהוגשו לו, ייתכן כי יש ממש בטענות גלעד. טרם ידוע אם הוגשו תשובות לעתירה מצד הנתבעים. דותן גלעד אישר את הפרטים אולם סירב להגיב. "כל המידע הוגש לבית המשפט", אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שוקי אברמוביץ

    האם השחקנים הידועים בשוק ההון הם נוכלים? לא יכול להיות.

אירועים קרובים