יורו 2020: סוף ההתחלה

היום האחרון של השלב המוקדם באליפות הכדורגל האירופית הביא אתו שלושה משחקים מרתקים, לקראת העלייה לשלב הבא - ולענן

24/06/2021 15:48
אדום עולה. יורו 2020. צילום: BigStock

ווינסטון צ'רצ'יל אמר שזה לא הסוף ואפילו לא תחילתו של הסוף. אלא שביורו 2020, אנחנו נמצאים בסוף ההתחלה – הסוף של השלב הראשון של האליפות. ואיזה סוף זה היה…

עוד לפני שאגיע למשחקים, אני רוצה לומר שאחת הסיבות הראשיות למעבר של ארגונים לענן היא לחסוך את כאב הראש של ניהול תשתיות ה-IT אצלם בבית, בין היתר משום שבמציאות הנוכחית יש כל הזמן שינויים בצריכת המשאבים לאורך היום, השבוע והשנה. בעבודה נכונה על הענן, אם מנהלים את המשאבים בצורה חכמה, יכולים להוריד עלויות על בסיס צריכת המשאבים המשתנה. גם בניהול מפת הדרכים של משחק, החוכמה איננה לשרוף את הקבוצה לאורך כל העונה או הטורניר ולשחק עם השחקנים הטובים ביותר במשך 90 דקות כל המשחקים, אלא להחליף אותם מדי פעם במהלך המשחקים, ואף לא להעלות אותם בהרכב במשחקים מסוימים, כדי לשמור עליהם רעננים לשלבים הבאים והמכריעים. ניהול חילופים טוב ושמירה על כוחותיהם של הכוכבים יכולים להיות קלף מנצח.

ועכשיו לערב הכדורגל – והטכנולוגיה – של אמש (ד').

ספרד-אורקל .Vs סלובקיה-פאלו אלטו

הערב נפתח במשחק שבו ספרד-אורקל "התעוררה משנתה" ומחצה את סלובקיה-פאלו אלטו 0:5. זה הזכיר לי את המצב שבו אורקל הייתה כמה פעמים, כשנראה היה שהיא נרדמה וכבר איננה רלוונטית. אבל אז לארי אליסון, צפרא כץ וכלל החברה עשו מהפך, רכשו את הטכנולוגיות הרלוונטיות וחזרו להיות בעלי מעמד איתן. בעולם הכדורגל, יהיה מעניין לראות בהמשך הטורניר האם ספרד תחזור לגדולתה, ובעולם המחשוב – האם הכניסה האגרסיבית של אורקל לענן תעלה אותה על דרך המלך ותוביל אותה להובלה גם בתחום הזה.

לארי אליסון, מנהל טכנולוגיות ראשי ויו''ר ומייסד אורקל. צילום: יח"צ

לארי אליסון, מנהל טכנולוגיות ראשי ויו"ר ומייסד אורקל. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

סלובקיה-פאלו אלטו, שהפתיעה עד כה עם הגנה יחסית חזקה, כראוי לחברת הסייבר ולנבחרת המובילות שהיא, קרסה ברגע האמת, חטפה שני גולים עצמאים ועוד שלושה מהשחקנים של ספרד. ה-"כוכב" הטראגי של המשחק היה השוער של סלובקיה-פאלו אלטו, שבדקה ה-11 עצר פנדל של ספרד-אורקל (הפנדל השני בטורניר שהיא החטיאה), אבל 19 דקות אחר כך הוא דחק כדור פשוט שירד עליו מלמעלה לתוך השער, כאשר לא היה לידו מי שילחץ עליו או יגרום לו לעשות זאת.

מה שקרה לסלובקיה-פאלו אלטו ולשוער שלה הוא מה של מנהל אבטחה חושש ממנו: אתה יכול להגן הכי חזק כל הזמן, אבל מספיק פעם אחת שבה התוקפים מטעים אותך וחודרים, ומאותו הרגע הארגון פרוץ והגולים זורמים לשער, או הנוזקות זורמות פנימה, תוך יצירת נזק גדול. כמו כן, במשחק הזה הובקעו שני שערים עצמיים (והמספר המדהים של שמונה בטורניר עד כה), ורוב הפריצות ודלף המידע מבוצעים על ידי עובדים בארגון או באשמתם.

שבדיה-קליק וויו .Vs פולין-סיילספורס

במשחק השני נפגשו שבדיה-קליק וויו ופולין-סיילספורס, במשחק שהיה נראה בהתחלה כקל מאוד לשבדים-קליק וויאים, שמצאו מהר מאוד את השער הראשון, ולאחר מכן את השני. אלאל שלאחר מכן קיבלנו את אנתוני לבנדובסקי, שהשווה את התוצאה והצליח במו רגליו להחזיר את פולין-סיילספורס למשחק. אבל כדורגל משחקים 90 דקות פלוס, ושבדיה-קליק וויו כבשה בדקה ה-94 ועלתה מהמקום הראשון בבית לא פשוט – מה שמוכיח שוב שכאשר מנהלים חכם את המשחק ומבססים אותו על נתונים ושאילתות חכמות של קליק וויו, תורמים לביזנס ויכולים לנצח בתחרות העסקית.

גרמניה-סאפ .Vs הונגריה-VMware

בבית האחרון המתח והמהפכים נרשמו עד לרגע האחרון, כיאה ל-"בית המוות" שהוא היה. מה שמפתיע היה שדווקא הונגריה-VMware חוללה בבית הזה שמות, אבל זה לא הספיק לה לעלות לשלב הבא. לאורך כל המשחק שלה מול גרמניה-סאפ היה מדהים לראות את המהפכים, כאשר עד לדקות האחרונות לא היה ברור מי יעלה מהבית הזה ומאיזה מקום.

גרמניה-סאפ עלתה למשחק בביטחון רב (ויש יאמרו בזלזול או בשאננות מסוימת, שממש לא מתאימה לגרמנים) וגילתה את מה שגילתה פורטוגל-פריוריטי ב-80 הדקות הראשונות של המשחק, וצרפת-אמזון במשחק כולו, מול אותה היריבה: שהונגריה-VMware היא לא פראיירית של אף אחד. בעזרת הוירטואליזציה שלה ומאמנה, שקינפג את הנבחרת, היא הפכה כל שחקן לבעל משמעות בהגנה ובהתקפה. זאת, על אף שאין לה כוכבים גדולים כמו שיש לנבחרות האחרות. גרמניה-סאפ שילמה את מחיר השאננות שלה וכמעט עפה מהטורניר. בסופו של דבר היא עלתה מהמקום השני ותשחק בשלב הבא מול אנגליה-יבמ – באנגליה.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

מה שקרה לגרמניה אמש על המגרש קרה לסאפ לפני כמה שנים, כאשר החברה הגרמנית נחה על זרי הדפנה לאחר הצלחותיה בעולם ה-ERP. רק אחרי שהיא ראתה את המתחרות שלה מתחזקות, מישהו שם התעורר והתחיל את המסע של החדשנות, עם רכישות ופיתוח של טכנולוגיות חדשות. בהתאמה, המאמן הגרמני הבין מאוחר, אבל לא מאוחר מדי, שצריך לשנות את ההרכב ועשה את החילופים שהצילו לנבחרת שלו את המשחק. כמו שאומרים, גרמניה היא גרמניה ואסור לעולם להספיד אותה. המאמן ידע להכניס את הכוכבים של באיירן מינכן בזמן הנכון ולהשוות – הן בדקה ה-66 והן בזו ה-84 (לאחר שער שספגה בדקה ה-68), וכמעט להבקיע שער ניצחון בדקה ה-90.

צרפת-אמזון .Vs פורטוגל-פריוריטי

אף על פי שצרפת-אמזון עלתה למשחק מול פורטוגל-פריוריטי בידיעה שהיא כבר עלתה לשלב הבא, היא רצתה להימנע מהתמודדות מול בלגיה-מאנדיי או מול אנגליה-יבמ באנגליה, ולכן היה חשוב לה לנצח את המשחק האחרון בבית המוקדם. מהצד השני, פורטוגל-פריוריטי, האלופה של היורו הקודם, לא רצתה לסיים את האליפות בשלב כל כך מוקדם, מה גם שכשיש לה את כריסטיאנו רונאלדו, זה ייראה ממש לא טוב אם היא לא תעבור את השלב הראשון. התוצאה של המשחק הייתה משחק מרתק, שהסתיים בתיקו מוצדק ורב שערים, והשאיר טעם של עוד.

אז עד כאן השלב הראשון, ולפנינו יומיים של שעמום ללא משחקים (מזל שיש את ה-NBA), ואחר כך חוזרים לשלבים המכריעים, כאשר כל הנבחרות שעלו לענן ולשלב הבא יוסיפו להתחרות במשחק הכי מרתק בעולם, שבו 22 איש רודפים אחרי כדור אחד בניסיון להביא אותו אל מעבר לקו אחד, יחד עם שלושה אנשים בלבוש שחור ומצלמות שבודקות שאף אחד לא טועה. איזה יופי של משחק זה הכדורגל…

הכותב הוא מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים