"מהות הענן – להזריק חדשנות מבלי להוסיף מורכבות"

ראנד וולדרון, סגן נשיא גלובלי למגזר הממשלתי בענן של אורקל, שהגיעה אליה לאחר 15 שנים ב-FBI, מדבר על הענן של החברה ועל הדטה סנטר ואזור הענן החדש שלה בישראל, שעתידים להיפתח בקרוב

ראנד וולדרון, סגן נשיא גלובלי למגזר הממשלתי בענן של אורקל. צילום: ניב קנטור

"מעבר לכל היתרונות הטמונים בענן, מהותו היא להזריק חדשנות לארגון, גם לזה המסורתי, לצד הגירת ארגונים לקלאוד, ובמקביל – נדרש לא להוסיף עוד מורכבות למערך ה-IT, אלא לפשט אותו", כך אמר ראנד וולדרון, סגן נשיא גלובלי למגזר הממשלתי בענן של אורקל.

וולדרון דיבר אתמול (ג') בכנס "יערות הכרמל", שנערך השבוע במלון אוריינט בירושלים, בהפקת אנשים ומחשבים, ובהשתתפות מאות נציגים מלקוחות בינת תקשורת מחשבים ושותפיה העסקיים. את הכנס מנחה העיתונאי דרור גלוברמן, מגיש התוכנית נקסט בערוץ 12.

יש לציין שוולדרון הצטרף לאורקל ב-2018 אחרי שעבד במשך 15 שנים ב-FBI, בהטמעת מערכות IT. בתפקידו האחרון הוא היה סגן עוזר מנהל הבולשת. "הייתי אחראי על מימוש היבטי התוכנה והנתונים הארגוניים של ה-FBI", סיפר, "לרבות ניתוח תיקי חקירות ומודיעין, ניהול רשומות וראיות, פיתוח תוכנה לטיפול בביג דטה במערכות התפעול של הבולשת ומערכות לניתוח מעמיק של נתונים. עסקתי בתכנון, עיצוב והטמעה של מערכות IT רבות, חלקן מהקריטיות ביותר שיש בארגון. הייתי חלק מהצוות שהניע את הגירת ה-FBI לענן. מכאן שאני מבין את המשמעות של רתימת כוח הטכנולוגיה כדי לאפשר ולהעצים את יכולות הממשל לטובת הביטחון הלאומי. אני יודע כמה מאתגר להעביר ארגונים מסוג זה לענן. גם בישראל מתמודדים עם האתגרים האלה, ועם אתגרים של ריבונות על הדטה. הענן, בסופו של דבר, פותר את הבעיות ומעניק את רמת האבטחה הגבוהה ביותר".

לדבריו, "אחת המערכות שאנשיי ואני הטמענו ב-FBI הייתה מערכת לניהול תיקים. מעבר לעובדה שהיא עשתה סדר בטיפול במאות אלפי התיקים, היא הניבה תועלת עוד יותר חשובה: בשל הטמעת המערכת, משך הזמן מהרגע שנפתח תיק ועד שהוא מופץ לכלל הצרכנים הרלוונטיים בארגון צומצם דרמטית – מ-27 ימים לפחות משלושה ימים. זה מאפשר לסוכנים להיות יותר בשטח ופחות לעסוק בעבודת ניירת, להקליד את מה שנרשם בפנקסים, למלא ניירת מנהלתית ועוד".

"יש להטמיע ענן, לא משנה איזה"

באורקל, וולדרון אחראי להטמעות הענן של החברה בארגוני ממשל ברחבי העולם. "יש להטמיע ענן, לא משנה איזה", הסביר, "כי זה עוזר לארגונים להיות חדשניים והמצאתיים. אין כל צורך להמציא את הכול מחדש. הענן מביא לצריכת שירותים ידידותיות בהיבטי חוויית המשתמש, כמו באתרי אי-קומרס. הוא עונה למצב כמו שהיה בשיא משבר הקורונה, בו ארגונים נדרשו לפתח בדחיפות ובמהירות שירותים ואפליקציות".

"הגענו לענן באיחור", הודה וולדרון לגבי החברה שבה הוא עובד, "אבל כשהגענו, 'נכנסנו' בו במלוא הקיטור. בשל האיחור, הבנו שאנחנו לא יכולים להיות כמו שאר העננים. אם אתה מאחר ולמרות זאת מביא את אותו הדבר, אתה לא מביא כל ערך. השקענו משאבים רבים, רבים מאוד, כדי להיות שונים באופן קיצוני משאר ספקיות הענן".

"ההשקעה הוכיחה את עצמה כמשתלמת בתוך שנים ספורות", ציין וולדרון. "אנחנו מציעים את מערכת התוכנה כשירות (SaaS) היחידה בעולם של אפליקציות ארגוניות שהיא אמיתית – ולא כזו שבה השרתים יושבים בתצורת אירוח. המעבר למודל מבוסס ענן חוסך את עלויות השדרוג, כי הלקוח הארגוני מקבל מדי רבעון גרסה חדשה".

לדבריו, "מהות הענן שלנו מוכוונת ארגונים. שלא כמו חלק מהמתחרות, הענן שלנו הוא לא ענן צרכני. אנחנו היחידים שיש להם ערמת IT מלאה בענן – פלטפורמה כשירות (PaaS), תשתיות כשירות (IaaS) ותוכנה כשירות (SaaS). כל לקוח ארגוני מקבל מאתנו שרת ייעודי, וכך מתייתר הצורך בעבודה בתצורת 'מרובה דיירים'. זה מניב שתי תועלות: גם יכולת גידול רבה ומהירה יותר, וגם רמת אבטחת מידע גבוהה יותר. בשל העדר הייפר ווייזור, הלקוח מקבל ביצועים גבוהים יותר, עם יכולת להניע את האפליקציות שהיו ברישוי מסורתי – לענן, ולעשות זאת ללא הנדסה מחדש. כיוון שאנחנו עובדים בטכנולוגיה נטולת שרתים, ניתן להעביר את היישומים מהענן שלנו לחצר הארגון או לענן אחר ללא צורך בהתאמות וחיבורים. כך, ניתן לבנות אפליקציה ספציפית ולהריץ אותה בענן של אורקל, ולאחר זמן – להעביר אותה לענן ציבורי אחר, או לדטה סנטר".

"המחויבות לישראל לא תשתנה בגלל שינויים פוליטיים"

וולדרון התייחס להקמת הדטה סנטר הייעודי לטובת הקמת הענן של אורקל בישראל – מהלך שמתבצע בימים אלה במטה של בינת בהר חוצבים בירושלים. הוא אמר כי "זה יאפשר לארגונים לרתום את הכוח של הענן כדי לייצר חדשנות ולהניע צמיחה עסקית. הם יוכלו לקבל בקרוב גם שירותים ותשתיות בענן לטובת מערכי המחשוב שלהם וגם יכולת להתאוששות מאסון במדינה שלהם. זאת, לטובת מענה לדרישות רגולטוריות של המשכיות עסקית. אנחנו בונים את הדטה סנטר שלנו בירושלים, בעומק של 50 מטרים מתחת לאדמה, וכך אנחנו מביאים אבטחת מידע פיזית ברמה גבוהה יותר מאשר ספקיות הענן האחרות".

לסיכום הוא אמר כי "מדובר בעוד הוכחה למחויבות של אורקל למדינת ישראל וללקוחות הישראליים, והיא לא תשתנה בגלל שינויים פוליטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים