יורו 2020: מי ניצחה בקרב בין הענקיות הוותיקות?

אנגליה-יבמ וצ'כיה-HP עלו אמש (ג') על המגרש; מי מהן יצאה כשידה על העליונה וכשרגלה כובשת?

23/06/2021 15:00
נבחרת אנגליה-יבמ שמחה (כולל הארי קיין, עם הגב). צילום ארכיון: BigStock

לפני כמה שנים, חברות רבות הבינו שהן צריכות לשדרג את מערכות הליבה שלהן, וההתבלטות הייתה בין פיתוח מחדש לרכישת מוצר מדף והתאמה של הארגון למוצר – או להפך. הרבה ארגונים בחנו את האפשרות השנייה, של פיתוח על בסיס מוצר מדף, וכמה מהם כבר החלו פרויקטים כאלה. רובם הבינו מהר מאוד שהפרויקטים שמבוססים על פיתוח מוצר מדף הופכים להיות סיפור שלא נגמר, ולא אפשרו עוד למנמ"ר לצאת לפרויקטים מסוג זה.

בסופו של דבר, ארגונים רבים החליטו ללכת על האלטרנטיבה השלישית – של מודרניזציה שמבוססת על שדרוג ממשק המשתמש ופירוק הקוד לרכיבי קוד של מיקרו-שירותים, תוך כתיבה מחודשת של חלק מהתוכנה, הוספת שירותים והורדת פונקציונליות מיותרת.

גם בנבחרות הכדורגל, כאשר רוצים לעבור מדור לדור קיימת תמיד ההתלבטות בין החלפת הליבה וכל השחקנים לשדרוג הנקודות החלשות תוך ניסיון לשלב את החדש והישן. בעוד שאצלנו נהוג בדרך כלל להיות כל הזמן בתהליך בנייה של נבחרת חדשה, בעולם מעדיפים את אסטרטגיית המודרניזציה, תוך שילוב שחקנים צעירים עם השחקנים המבוגרים ובעלי הניסיון. בנוסף, הנבחרות מחפשות כוכבים ממדינות אחרות, בדיוק כמו שבעולם התוכנה ארגונים מחפשים לחזק את המודרניזציה על ידי כמה מוצרי מדף נקודתיים, שיחזקו את הפתרון הכולל שלהם.

אנגליה-יבמ .Vs צ'כיה-HP

במשחק הראשון של אמש (ג') נפגשו שתי ענקיות ותיקות: אנגליה-יבמ וצ'כיה-HP, במשחק שקבע בעיקר מיקומים. זה היה משחק ללא לחץ, כי שתי הקבוצות ידעו שהן עולות לשלב הבא.

גם יבמ וגם HP הן חברות ששינו את פניהן לאורך השנים, ובעיקר בשנים האחרונות, על ידי רכישת חברות ובמקביל מכירה והיפרדות מרכיבים אחרים (בדומה לתהליך המודרניזציה). מעל כל זאת, הן יצרו זהות חדשה וממוקדת יותר לכל אחת מהן. יבמ נפרדה באחרונה מעסקי השירותים שלה, בדומה לפרידה של אנגליה ממטבע היורו. אז הליש"ט האנגלי-יבמי הוכיח את חוזקו וכבש אמש שער שהוביל את הנבחרת לניצחון – די משעמם, יש לומר – על צ'כיה-HP. נבחרת אנגליה שינתה את פניה ועברה לאסטרטגיית בעט למעלה, השתלט על הכדור וכבוש, לצד אסטרטגיית המשחק הקשוח (אבל ההוגן). היא מציגה פוטנציאל של כישרון בעיקר בחלק הקדמי (כתבתי פוטנציאל כי בפועל, אנגליה כבשה רק שני שערים, ועם שני שערים סיימה במקום הראשון).

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

אחד השחקנים הבולטים בכדורגל העולמי, הארי קיין, עוד לא כבש ביורו הנוכחי – ואנחנו מחכים לו. ברגע שיצטרף לרשימת הכובשים הוא ישדרג את ההתקפה של אנגליה, ואולי, מי יודע?, יוביל אותה לאליפות היסטורית.

קרואטיה-גוגל .Vs סקוטלנד-Suse

במשחק השני השיגה קרואטיה-גוגל ניצחון לא קל על סקוטלנד-Suse, שהיבא אותה לעלייה לשלב הבא. הניצחון הושג בהובלה של לוקה מורדיץ' ואיבן פריצ'יץ', שמזכירים לי את צמד הבעלים שמוביל את גוגללארי פייג' וסרגיי ברין. עד הדקה ה-62 היה נראה שסקוטלנד-Suse תעוף מהטורניר ותעיף ביחד אתה את קרואטיה-גוגל, אבל גוגל הפעילה את מנוע החיפוש שלה והצליחה למצוא את השער הסקוטי בחלק השני של המשחק.

סקוטלנד-Suse מסכמת את היורו הנוכחי בשביעות רצון, עם כיבוש שער ראשון בטורניר מאז 1996 – הפעם האחרונה שבה היא עלתה ליורו. ההישג הגדול ביותר שלה בטורניר היה התיקו שהיא השיגה במחזור הקודם מול אנגליה-יבמ, שהיא הבעלים של רד-האט, המתחרה הגדולה של Suse.

קרואטיה-גוגל עוד תפתיע בהמשך, כי הפוטנציאל והיכולות של גוגל עוד לא באו לידי מיצוי בטורניר. זאת בשורה חיובית, כי ברוב הטורנירים, הזוכה לא מגיעה מהנבחרות המצטיינות בשלבים המוקדמים, אלא זו דווקא נבחרת שמתחילה להתניע את המנועים והיכולות שלה בשלבים המאוחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים