ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בפלאפון ובבזק בינלאומי

זאת, לדברי העובדים, על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי, זאת על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה נוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי.

בין העילות לסכסוך העבודה צוין, כי "שלוש החברות הבנות של בזק הקימו הנהלה משותפת בראשות מנכ"ל משותף, הפועלת בחוסר תום לב ובהיעדר שקיפות, תוך נקיטת מדיניות של הפרד ומשול ואי-חשיפה של מלוא המידע על תוכניותיה לשינוי מבני, תפעולי וארגוני, לרבות ההשלכות של תוכניות אלו על העובדים".

עוד צוין, כי "ההנהלה המשותפת מסרבת לנהל מו"מ ופועלת באופן חד-צדדי, תוך החלשת הכוח הארגוני וכוח המיקוח של העובדים וארגונם היציג. סירוב ההנהלה המשותפת לשלוש החברות הבנות להיכנס למו"מ עם ההסתדרות בעניין זכויות עובדי פלאפון הוא ניסיון ברור לקבוע עובדות בשטח, להעמיד את עובדי פלאפון בפני מעשה מוגמר שלא יאפשר ניהול מו"מ אמיתי גם בהמשך, ולהחליש את הכוח הארגוני של עובדי פלאפון. התוצאה הישירה היא פגיעה קשה בזכות ההתארגנות".

כזכור, ב-2019 מונתה הנהלה אחת משותפת לשלוש החברות הבנות בבזק והחלה פעילות עסקית משותפת, וכן מיזוגים תפעוליים וניהוליים שונים בין שלוש החברות. עתה מבקשת ההנהלה למזג את בזק בינלאומי וyes- וכן להעמיק שיתופי פעולה בין שלוש החברות הבנות. בנציגות העובדים חוששים שהתוכנית שהוצגה היא חלקית בלבד, וכי בקבוצת בזק מתכננים לחסל לחלוטין את פעילות החברות ולהעבירה לבזק, תוך שכנוע משרד התקשורת להעניק לה את האישורים הנדרשים.

לפני כחודש הוקם ועד עובדי אלפא, המורכב בשלב זה מנציגות של עובדי פלאפון ועובדי בזק בינלאומי. בשבוע שעבר החל מו"מ במטרה להגיע להסכמות לחידוש ההסכם הקיבוצי. נציגות העובדים הציגה דרישה להכרה בנציגות אחת לעובדי שלוש החברות מתוך מטרה גם להגיע להסכם אחד שישמור על זכויות העובדים, אלא שהנהלת קבוצת אלפא מתכוונת לנהל מו"מ רק לגבי עובדי בזק בינלאומי, ולטענת העובדים מסתירה את תוכניותיה לטווח הארוך.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר, כי "קבוצת בזק, באמצעות הנהלת החברות, מאיימת בפועל על התעסוקה של אלפי עובדים ובני משפחותיהם – הכל למען רווח חד-פעמי חזירי ובצע כסף. אין בכוונתנו לאפשר לה לעשות סיבוב עבור קרן הון סיכון אמריקנית. הצענו להנהלה מתווה לתוכנית פרקטית שתממש את המטרות העסקיות שהיא הציגה וכן תבטיח תעסוקה וחברות חזקות גם בעתיד. לצערנו, ההנהלה מתעקשת שלא להיענות לדרישות אלו ומנסה לפרק את החברות מפעילותן ומעובדיהן. אנו נערכים למאבק".

יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן, אמר, כי "הגענו למצב אבסורדי וחסר תקדים, שבו הנהלה אחת המתיימרת לנהל את קבוצת אלפא מקיימת מו״מ עם שלושה ועדים, תוך יצירת הפרד ומשול באופן בוטה בין העובדים. בשטח כבר מתקיימת הלכה למעשה פעילות סינרגטית בין החברות הבנות, ולכן החלטנו שהגיע הזמן לעשות מעשה ולייצר יחידת מיקוח אחת עבור כלל העובדים. הכרזת הסכסוך היא רק צעד ראשון במאבק שלנו לשינוי פני המציאות וכללי המשחק באלפא".

מהחברה לא נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים