חממת i4valley חגגה שנה להיווסדה

החממה הטכנולוגית הראשונה והיחידה בישראל ליזמיות ויזמים שחיים ונושמים את המהפכה התעשייה הרביעית (i4.0), ציינה את המאורע בכנס מיוחד שנערך בכרמיאל בהשתתפות בכירי היי-טק, תעשייה וממשל

מימין לשמאל: ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP ו-Margalit Startup city, צורי דבוש, יו"ר ובעל שליטה בקליל תעשיות, וסיון יחיאלי, מנכ"ל i4valley. צילום: מיכאל תומרקין

i4Valley, חממת היזמות הראשונה והיחידה בישראל ליזמיות ויזמים שחיים ונושמים את המהפכה התעשייתית הרביעית (i4.0) ציינה בסוף השבוע שנה להיווסדה, בכנס מיוחד שנערך במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל – בהשתתפות בכירי היי-טק, תעשייה וממשל.

סיון יחיאלי, מנכ"ל i4valley, ולצידו: פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. צילום: מיכאל תומרקין

סיון יחיאלי, מנכ"ל i4valley, ולצידו: פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. צילום: מיכאל תומרקין

i4Valley הוקמה בכרמיאל, במטרה לפתח את תעשיית ההיי-טק בגליל ובמדינת ישראל. החממה משמשת מרכז השקעות טכנולוגי ראשון מסוגו בישראל, בתחום של 4.0. ממשלת ישראל זיהתה את הפוטנציאל הכלכלי האדיר של תעשייה 4.0, שצפויה להוסיף 25 מיליארד דולר לקופת המדינה בחמש השנים הבאות.

תעשייה 4.0 הוא מונח המייצג תפישה ארגונית לניהול מפעלים ותהליכים תעשייתיים באופן חכם ומודרני, תוך שילוב טכנולוגיות כגון: האינטרנט של הדברים, ניתוח מידע בזמן אמת, רובוטיקה, בינה מלאכותית והגנת סייבר. 

בכנס השתתפו בין השאר: משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל; פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה; קרינה רובינשטיין, מנהלת פיתוח עסקי של רשות החדשנות; אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP ו-Margalit Startup city; צורי דבוש, יו"ר ובעל שליטה בקליל תעשיות; סיון יחיאלי, מנכ"ל i4valley; צביקה ויינשטוק, סמנכ"ל הטכנולוגיות של i4valley; ובכירים נוספים מהתעשייה.

החממה הטכנולוגית משקיעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים (המכונים Pre Seed ו-Seed), שנבחרות לאחר מיונים קפדניים. המטרה היא להגיע להיקף של שש עד שמונה חברות בשנה בתחומים: הגנת סייבר על מערכי ייצור ולוגיסטיקה, בינה מלאכותית (AI), קלינטק, מציאות מדומה (VR), רובוטיקה, רחפנים, ועוד. המיקוד הוא בטכנולוגיות מחוללות מהפיכה לתהליכים, מוצרים ופריון בתעשייה היצרנית.

אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP ו-Margalit Startup city, לוחץ יד לצורי דבש, יו"ר ובעל שליטה בקליל תעשיות, ולצידם ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי. צילום: מיכאל תומרקין

אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP ו-Margalit Startup city, לוחץ יד לצורי דבש, יו"ר ובעל שליטה בקליל תעשיות, ולצידם ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי. צילום: מיכאל תומרקין

ארבע החברות שבחממה

ארבע חברות סטארט-אפ הצטרפו עד כה לחממה הטכנולוגית. בין החברות הפועלות בחממה: קינס (Kiinns) – סטארט-אפ לבטיחות במזון; אקווליטס (AQUALITAS), שמפתחת מערכת ניטור חכמה לאיכות המים; חברת BizWatch – אשר בראשה עומד ניצב בדימוס בועז גלעד, שפיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית לתחומי הרכש ושרשרת האספקה; וכן הסטארט-אפ Engini.

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, אמר כי הוא התרגש מ"הלידה", כלשונו, של i4valley. הוא הדגיש כי כרמיאל הפכה לבירה של המהפכה התעשייתית הרביעית.

מנכ"ל i4valley, סיון יחיאלי, אמר בכנס כי "החממה הטכנולוגית, מהווה מרכז השקעות טכנולוגי ראשון מסוגו בישראל של תעשייה 4.0, ומייצרת ערך רב לגליל ולתעשייה במדינת ישראל. היא מובילה לגידול במספר חברות ההיי-טק ומינוף החדשנות, היזמות וההון האנושי בתחום". יחיאלי הוסיף ואמר כי בשנת 2020 "פגשנו 220 חברות ויזמים".

אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP ו-Margalit Startup city, אמר בכנס כי הגליל הופך לאחת ההבטחות הגדולות במדינת ישראל וכי ממלכת הצפון עם תעשייה 4.0 הולכת להיות הדבר הגדול הבא. כמו כן הוא סיפר כי קרן ההשקעות בראשותו, הנחשבת לאחת הגדולות בעולם, פותחת מרכז חדשנות בדובאי ואבו דאבי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים