הבנק העולמי דחה את בקשת אל סלבדור לסיוע טכני בנוגע לביטקוין

שר האוצר של אל סלבדור, אלחנדרו זלאיה, אמר אתמול (ד') כי ארצו פנתה לבנק לסיוע טכני במטרה ליישם ביטקוין כמטבע לאומי במדינה, לצד הדולר האמריקני ואולם הבנק כבר אישר כי סירב לבקשתה

איך תיושם החלטתה בנוגע לביטקוין? אל סלבדור. עיבוד מחשב: BigStock

הבנק העולמי (World Bank) הודיע כי אינו מוכן לסייע למדינת אל סלבדור להפוך את הקריפטו ביטקוין למטבע הרשמי והלאומי שלה.

נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה. צילום: AndreX, מתוך ויקיפדיה

כזכור, אל סלבדור עשתה היסטוריה בשבוע שעבר (ד') והייתה למדינה הראשונה בעולם שקבעה את אמצעי התשלום הדיגיטלי והנכס הווירטואלי כמטבע הרשמי שלה. חברי הפרלמנט התבקשו להצביע על הצעת החוק שהגיש נשיאה של המדינה, נאיב בוקלה, ואחרי ש-62 מהמחוקקים, מתוך 84 בסך הכל, תמכו בהצעה – זכה הביטקוין רשמית למעמד של מטבע לאומי. אבל כעת האל סלבדורים מתחילים לנסות ליישם את ההכרזה וההחלטה, וכבר נתקלים בקושי ראשון משמעותי.

אתמול (ד') בישר שר האוצר של אל סלבדור, אלחנדרו זלאיה, כי ארצו פנתה בבקשה לסיוע טכני בכל הכרוך ביישום החלטתה אל הבנק העולמי – שהוא מוסד בנקאי פיננסי בינלאומי המספק הלוואות ואשראי להשקעות למטרות פיתוח תשתיות במדינות מתפתחות. ואולם כבר היום נודע שהבנק סירב להרים את הכפפה ולעזור למדינה החלוצית בבחירתה לנרמל קריפטו ולהפוך את המטבע הדיגיטלי המוכר והמפורסם ביותר לזה שבו עושים שימוש אזרחיה ביומיום ולכל מטרה.

סירוב מסיבות סביבתיות ובשל דאגות שקיפות

אל סלבדור ביקשה את הסיוע הטכני בהדגישה שמטרתה היא להשתמש בביטקוין לצד הדולר המקומי, ואולם הבנק העולמי הבהיר כי עליו מוטלת החובה לסייע בנושאים אחרים בינהם שקיפות מטבע ושמירה על מצב כדור הארץ.

הבנק העולמי

הבנק העולמי

דובר הבנק העולמי אישר לסוכנות הידיעות רויטרס, שהייתה הראשונה לדווח על ההחלטה, כי "הממשלה אכן פנתה אלינו לסיוע בביטקוין", אך אמר כי הבנק אינו יכול לעזור ישירות "לאור החסרונות הסביבתיים והשקיפות" של הביטקוין. "אנו מחויבים לעזור לאל סלבדור בדרכים רבות, כולל לשקיפות מטבעות ותהליכים רגולטוריים", הבהיר הדובר.

למעשה, הבנק העולמי סירב לעזור לאל סלבדור מכיוון שלביטקוין יש בעיה נלווית משמעותית ומטרידה במיוחד – הכרייה שלו דורשת שימוש בהמון חשמל ומייצרת השפעה שלילית על הסביבה. בנוסף הבנק גם הביע חששות לגבי שקיפות השימוש.

אפשר שהחלטת הבנק העולמי אינה רק טכנית, אלא גם הבהירה כי לאל סלבדור לא יהיה קל ליישם את תכניותיה פורצות הדרך, שנחשבות חריגות עדיין בעולם הבנקאות הקלאסית ובכלכלה השמרנית הרווחת, וכי יהא עליה לוודא שהמטבע הדיגיטלי יתקבל בכל רחבי העולם, וזאת בטרם תחל בשינוי הדרמטי המתוכנן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים