זיל הזול: האקרים חדרו לאלקטרוניק ארטס עם עוגיות שעלו 10 דולר

ההאקרים העתיקו את קוד המקור המלא של FIFA 21 ומציעים אותו כעת למרבה במחיר ● החברה אישרה כי אירעה פריצה

ההאקרים קנו עוגיות... לא מהסוג הזה. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההאקרים שפרצו לשרתיה של חברת המשחקים אלקטרוניק ארטס עשו זאת בעזרת עוגיות (קוקי'ז) גנובות, שאותן רכשו ברשת בעלות של עשרה דולר בלבד – כך אמר נציג של קבוצת הפריצה לאתר Motherboard. הם העתיקו כ-780 ג'יגה-בייט של מידע, שאותו הם מציעים כעת למכירה. לטענתם, המידע שהועתק מכיל את קוד המקור המלא של משחק הכדורגל FIFA 21 – שקשור למנוע פרוסבייט, לצד כלי פיתוח פנימיים רבים, וקודים לטובת פיתוח משחקים עבור קונסולות Xbox של מיקרוסופט ופלייסטיישן של סוני.

אלקטרוניק ארטס אישרה שהייתה חדירה לשרתים שלה, אולם הדגישה שלא נגנב מידע אישי של משתמשים ולא נפגעה פרטיותם. חברת המשחקים הוסיפה שפרצת האבטחה נסגרה במהירות וכי האירוע לא השפיע בצורה כלשהי על המשחקים, או על העסקים שלה.

כך זה בוצע

על פי נציג קבוצת הפריצה, לאחר רכישת העוגיות הגנובות, חבריה הצליחו להשתמש בהן כדי לקבל גישה לערוץ סלאק המשמש את עובדי חברת המשחקים. בדצמבר האחרון, ענקית הענן סיילספורס רכשה את אפליקציית העברת ההודעות במקום העבודה תמורת 27.7 מיליארד דולר.

לאחר שההאקרים היו בסלאק, אחד מהם פעל בתחום ההנדסה החברתית: הוא שלח הודעה לעובד של החברה הנפרצת, שעובד כתומך ב-IT, והסביר שהם איבדו את הטלפון שלהם במסיבה שנערכה בלילה הקודם. כך, הם הצליחו להשיג טוקן – אסימון, סוג של סיסמה המספקת מעטפת אבטחה, באמצעות מנגנון אימות רב שלבי. משם הם הצליחו להשיג גישה לרשת הארגונית של אלקטרוניק ארטס, ו-"זה כנראה עבד פעמיים", לדברי הנציג.

עם גישה לרשת של אלקטרוניק ארטס, ההאקרים איתרו שירות למפתחים, שמבצע ההדרה (קומפילציה) למשחקים – ונכנסו לשירות זה. על פי הדיווחים, יצירת מכונה וירטואלית העניקה להם נראות רבה יותר אודות מה שקורה ברשת ואפשרה להם לגשת לשירות אחר, וממנו להוריד קוד מקור למשחק.

אתר Motherboard דיווח כי נציג ההאקרים סיפק צילומי מסך, כדי לגבות את דבריו, כולל תמונות של הצ'טים שנעשו בערוץ הסלאק. נציג של החברה אישר לאנשי האתר "את קווי המתאר של הפריצה, כפי שפורטו על ידי ההאקרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים