בוטל האיום על טיק-טוק בארצות הברית

הנשיא ג'ו ביידן ביטל את הצווים המינהליים שהוציא הנשיא הקודם דונלד טראמפ, שהיו אמורים לחסום את טיק טוק בארצות הברית ● עם זאת, הצו החדש דורש לבדוק אפליקציות שבבעלות אנשים או חברות מתחומי שיפוט של מדינות זרות יריבות

מלכוד מובנה. טיק-טוק. צילום: BigStock

טיק-טוק (TikTOk) ו-ווי-צ'אט (WeChat) לא ייחסמו בארצות הברית, לאחר שהנשיא ג'ו ביידן ביטל את הצווים המינהליים שהוציא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ – כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.

כזכור, באוגוסט האחרון הוציא טראמפ צווים מינהליים שנועדו לחסום הורדות של אפליקציות טיק-טוק ו-ווי-צ'אט למשתמשים בארצות הברית, שאמור היה להיכנס לתוקף ב-27 בספטמבר, אך הצווים הללו בוטלו בבית המשפט באופן זמני. כעת, האיום על טיק-טוק הוסר לגמרי.

עם זאת, הצו החדש שהוציא ביידן דורש, כי משרד המסחר יבדוק אפליקציות שמפותחות או שמצויות בבעלות אנשים או חברות מתחומי שיפוט של מדינות זרות יריבות, בהן גם הרפובליקה העממית של סין. הבדיקה, לפי הצו של ביידן, תכלול אפליקציות שעשויות לסייע לפעילויות צבאיות או מודיעיניות של מדינות אחרות, או לאיסוף נתונים אישיים רגישים.

לפי הביקורות שהושמעו בארצות הברית, טראמפ יצא לקמפיין נגד טיק-טוק כמסע נקמה על ההשפלה שחווה במסע הבחירות שלו בעיר טולסה, שם נרשמו מאות אלפי צעירים לעצרת הבחירות של טראמפ באמצעות טיק-טוק כמעשה קונדס ולא הופיעו לעצרת, ולמרבה המבוכה, התייצב טראמפ לבסוף מול אצטדיון כמעט ריק.

רבים ממאמציו של טראמפ התנפצו בחודשים שלאחר הפסדו בבחירות לנשיאות, ובהם גם ניסיונו לאלץ את מכירת טי-טוק לחברות האמריקניות אורקל ו-וולמארט – מכירה שבוטלה לבסוף לאחר חודשים של דחיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים