רבעון מצוין ל-דל: קפיצה של פי חמישה ברווח

האצת מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית סייעה לחברת הענק, שפתחה את שנתה הכספית עם רווח נקי של קרוב למיליארד דולר והכנסות של 25 מיליארד

ג'ף קלארק, סמנכ"ל התפעול של דל וסגן יו"ר החברה. צילום: יח"צ

דל סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית עם תוצאות מצוינות: עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווח התפעולי, כמו גם קפיצה של פי חמישה ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה בסוף השבוע.

על פי הנתונים, ההוצאות של ענקית הטכנולוגיה גדלו ברבעון ב-9% ל-23.1 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-12% ל-25 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים גדלו ב-12% ל-18 מיליארד דולר ומכירות השירותים – ב-10% ל-6.5 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי של דל האמיר ל-938 מיליון דולר לעומת 182 מיליון ברבעון הראשון של השנה הכספית 2020. הרווח המיוחס לבעלי המניות זינק ביותר מפי שישה ועמד על 887 מיליון בהשוואה ל-143 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ב-12% ל-16.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה בשיעור דומה ל-7.66 מיליארד והרווח הגולמי השולי נותר ללא שינוי – 31.3%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-2% ל-6.3 מיליארד דולר והרווח זינק ב-96% ל-1.4 מיליארד. החברה עברה לחבות מס של 49 מיליון דולר לעומת החזר מס של 46 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

ג'ף קלארק, סמנכ"ל התפעול של דל וסגן יו"ר החברה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "יש האצה משמעותית בטרנספורמציה דיגיטלית ברחבי העולם, והדבר בא לידי ביטוי בהכנסות שיא רבעוניות שרשמנו, כאשר יותר ויותר צרכנים פונים אלינו כדי לבנות עתיד דיגיטלי. הטכנולוגיה הופכת יותר ויותר מרכזית בכלכלה ובחברה בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים