רשמית: אמזון רוכשת את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר

הרכישה תאפשר לאמזון להעשיר את שירות Prime שלה ולהציע ללקוחותיה גישה ליותר מ-4,000 סרטים ו-17,000 תוכניות טלוויזיה הכלולים בנכסים של MGM ● בתוך כך, החלו לעלות מצד גורמים ממשלתיים חששות שהעסקה תפגע בתחרות

האריה השואג עובר לבעלות אמזון. MGM

השמועות התאמתו, ואמזון (Amazon) הודיעה רשמית כי חתמה על הסכם מיזוג, שבמסגרתו היא רוכשת את MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר.

אולפני MGM, שנוסדו ב-1924, משלימים את אולפני אמזון, שהתמקדו בעיקר בהפקת תוכניות טלוויזיה, ציינו החברות. אמזון תסייע "לשמר את מורשת MGM ואת קטלוג הסרטים", ותספק ללקוחות גישה לעבודות האלה.

הרכישה תאפשר לאמזון להעשיר את שירות Prime שלה ולהציע ללקוחותיה גישה ליותר מ-4,000 סרטים ו-17,000 תוכניות טלוויזיה, בהם כותרים מפורסמים רבים, כמו סרטי ג'יימס בונד, רוקי ועוד. ההפקות של MGM זכו במהלך השנים ב-180 פרסי אוסקר, ו-100 פרסי אמי.

"הערך הכספי האמיתי מאחורי העסקה הוא הקטלוג שאנו מתכננים לפתח יחד עם הצוות המוכשר של MGM", ציין מייק הופקינס, סגן הנשיא של Prime ואולפני אמזון של החברה, בהודעה שבישרה על הרכישה. "זה מלהיב מאוד ומספק הזדמנויות רבות לספר סיפורים באיכות גבוהה".

בתוך כך, החלו לעלות מצד גורמים ממשלתיים חששות שהעסקה תפגע בתחרות. חברת הסנאט הדמוקרטית אמי קלובושאר, שהיא יו"רית תת הוועדה להגבלים של הסנאט, פרסמה הצהרה, שבה היא אומרת, כי "זוהי עסקת ענק, בעלת פוטנציאל השפעה על מיליוני צרכנים. משרד המשפטים חייב לנהל בדיקה כדי להבטיח שהעסקה לא תפגע בתחרות".

לטענתה של חברת הסנאט, הממשלה לא יכולה להבטיח שארגוני הענק מתנהלים לפי הכללים משום שהם לא מתוקצבים כראוי. ההצהרה שלה זכתה לתמיכה על ידי גורמים נוספים, כמו הציוץ בטוויטר של הסנאטור הרפובליקני ג'וש הולי, שכתב: "המכירה הזאת אסור שתתקיים. אמזון היא כבר פלטפורמה מונופוליסטית, שיש לה בעלות על מסחר מקוון, משלוחים, מצרכי מזון ושירותי ענן. אסור להרשות להם לרכוש שום דבר נוסף. נקודה".

ברקע, יש להזכיר, קיימת גם תביעת ההגבלים של וושינגטון הבירה נגד אמזון, שטוענת כי אמזון ניצלה את כוחה כמונופול שלא כדין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים