שנהיה בריאים: גיוס של 6.6 מיליון דולר ללגונה הלת' הישראלית

החברה מציעה ביטוח החלמה לאחר אשפוז ופתרון לקיצור זמן ההחלמה ומניעת אשפוזים חוזרים ● כספי הגיוס ישמשו בעיקר להרחבת מרכז הפיתוח של החברה ולגיוס עובדים נוספים

יעל אדם ויוני שטיין, היזמים הסדרתיים שהקימו את חברת הבריאות הדיגיטלית VIM, וייסדו גם את לגונה הלת'. צילום: יוסי אלטרמן 

הסטארט-אפ הישראלי לגונה הלת' (Laguna Health), חברה לביטוח החלמה לאחר אשפוז, גייסה 6.6 מיליון דולר בגיוס סיד. הגיוס  הובל על ידי הקרנות Pitango HealthTech ו-LionBird. עוד השתתפו בגיוס קרן ההשקעות של מורי ארקין, Arkin Holdings, אסף וונד, מקים ומנכ"ל Hippo Insurance, וג'וש ריף, מייסד ומנכ"ל Onduo.

הפלטפורמה של לגונה הלת' מציעה למעסיקים, לחברות ביטוח ולבתי חולים ביטוח החלמה עבור מטופלים שנדרשו לאשפוז בבית חולים. בתוך כך, החברה פועלת אקטיבית למנוע את חזרתו של המטופל לאשפוז נוסף.

לגונה הלת' מתאימה פרוטוקול טיפול וליווי אישי לכל מטופל המשתחרר מבית החולים, בהתאם לאינדיקציה הרפואית הייחודית לו, באמצעות אפליקציה המבוססת על ביג דטה ואלגוריתם AI, לצד תמיכה של מומחים אנושיים מעולמות בריאות הנפש, ובמידת הצורך גם טכנולוגיה לבישה לניטור ומעקב אחר מדדי המטופל.

לגונה נוסדה ב-2020 על ידי היזמים הסדרתיים יעל אדם ויוני שטיין, ומתבססת על ניסיונו של שטיין בעולמות הפיננסים והביטוח וניסיונה של אדם בשילוב בין טכנולוגיה לבין עולמות הבריאות. בעברו, היה שטיין מייסד שותף של חברת הביטוח של RPX Corp ואף ייסד קרן השקעות, שמוזגה לענקית ההשקעות  Fortress Investment Group. אדם נמנית עם צוות המייסדים של חברת Vim, שגייסה לאחרונה 60 מיליון דולר, הבונה תשתיות דיגיטליות עבור תוכנית בריאות בארצות הברית. החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים ומשרדיה נמצאים ברמת גן

לדברי שטיין, מייסד ומנכ"ל החברה, "כמעט כל אחד מאיתנו איבד אדם יקר בתחושה שניתן היה למנוע את הגעתו לבית החולים שוב ושוב ולהעניק לו טיפול נכון יותר. מערכת הבריאות האמריקנית מוציאה כ-80 מיליארד דולר בשנה על בריאות של מטופלים חוזרים בבתי חולים, שחלק גדול מהם ניתן למנוע באמצעות פרוטוקול טיפול ומעקב מותאם אישית לכל מטופל. השילוב של מומחים התנהגותיים עם פלטפורמת ה-AI והביג דטה שלנו תומכת בכל האספקטים של ההחלמה הדרושים למחלים באמצעות אפליקציה פשוטה – החל מסיוע התנהגותי למניעת דיכאון וחרדה, עידוד פעילות, שמירה על פרוטוקול הטיפול, מעקב אחר נטילת תרופות, תזונה נכונה ופעילות גופנית, ועד לניטור מדדים באופן רציף. באופן הזה אנו יודעים להציע למעסיקים, לחברות ביטוח ולבתי חולים הצעת ערך כפולה – ביטוח של אשפוזים חוזרים לצד פעולה אקטיבית למניעה שלהם, באופן שמיטיב עם החולים  מצד אחד ומוריד משמעותית את העלויות למעסיק ולמערכת הבריאות מצד שני".

על פי מחקר שפורסם על ידי SBActuaries באחרונה – 80% מהמאושפזים בגיל העבודה משוחררים מבית החולים לטיפול ביתי, ומתוכם כשליש נדרשים לאשפוז נוסף או לטיפול יקר יותר מחוץ לבית. באופן הזה, מספר קטן יחסית של מבוטחים אחראים ל-25% מכלל ההוצאה של חברות הביטוח על מבוטחיהן. על פי הנתונים, על כל 100,000 מבוטחים בגיל העבודה, המבטחים יוציאו יותר מ-145 מיליון בגין אשפוזים חוזרים של מטופלים. לגונה הלת' שמה לעצמה למטרה להפחית ב-50% לפחות את מספר האנשים שנדרשים לאשפוז נוסף, זאת באמצעות שיפור תהליך ההחלמה המבוסס על מידע שמתקבל ממיליוני מטופלים, ניתוח שלו והתאמה אישית לכל חולה וחולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים