צ'אנק פודס הישראלית גייסה שני מיליון דולר בהובלת Stray Dog Capital

גיוס זה של חברת הפודטק - המפתחת טכנולוגיית פרמנטציה חדשנית לייצור תחליפי בשר המדמים נתחים שלמים, ושנוסדה רק לפני כמה חודשים - הוא דוגמה נוספת להצלחתן של חברות היי-טק העוסקות בפיתוח תחליפים למוצרי מזון מן החי וחלבון אלטרנטיבי

עמוס גולן, מייסד ומנכ"ל צ'אנק פודס. צילום: יח"צ

חברת צ'אנק פודס (Chunk Foods) הישראלית, המפתחת טכנולוגיית פרמנטציה חדשנית לפיתוח תחליפי בשר המדמים נתחים שלמים, גייסה באחרונה שני מיליון דולר בהובלת Stray Dog Capital, המתמחה בהשקעות בתחליפים למוצרי מזון מן החי ובחלבון אלטרנטיבי. הקרן הייתה בין המשקיעים הראשונים של כמה מהחברות הגדולות ביותר בתחום כיום, ביניהן חברת ביונד מיט (Beyond Meat) המוכרת. הסכום כולל גם השקעות מהקרנות Good Seed Ventures ו-E14 – קרן ההשקעות של MIT. סבב המימון הנוכחי ישמש להמשך פיתוח וגמלון מוצרי החברה וגיוס עובדים.

בשנים האחרונות גדלה תעשיית המזון מן הצומח בצורה משמעותית בישראל ובעולם, ומשכה התעניינות של קבוצות השקעה גדולות וענקיות מזון כאחד, מה שמוביל לתנופת אדירה בשוק החלבונים בני הקיימא.

משגשג. שוק תחליפי הבשר. צילום אילוסטרציה: BigStock

משגשג. שוק תחליפי הבשר. צילום אילוסטרציה: BigStock

נסיקה בהשקעות בתחום החלבון מהצומח והפרמנטציה

על פי נתוני הארגון ליושרה פיננסית גלובלית (GFI), הפועל לצד מדענים, משקיעים, יזמים וממשלות כדי להאיץ מחקר וחדשנות בתחום החלבון מהצומח והפרמנטציה, ההשקעות בחלבונים אלטרנטיביים הגיעו ב-2020 ל-3.1 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים.

סכום ההשקעה בחברות סטארט-אפ המשתמשות בטכנולוגיות פרמנטציה (תסיסת חיידקים) עמד בשנת 2020 על כמעט 600 מיליון דולר, יותר מכפול מהסכום שגויס בשנת 2019, מה שמעיד על צמיחה מהירה במיוחד. צ'אנק פודס מבקשת להיות מובילה בתחום, בזכות שיטת הפרמנטציה החדשנית שהיא מפתחת.

עמוס גולן, מייסד ומנכ"ל צ'אנק פודס, הקים את החברה בניסיון להשתמש בטכנולוגיית הפרמנטציה כדי למלא חוסר בשוק הבשר הצמחי. הסטארט-אפ, אשר מקורו ב-MIT, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, הוא למעשה הראשון שמאפשר ייצור בקנה מידה גדול של אלטרנטיבות מוחשיות ובריאות לנתחי בשר שלמים של בקר ודגים.  

לפי צ'אנק פודס, הטכנולוגיה שהיא מפתחת לייצור תחליפי בשר בעלי מרקם ומראה של נתחים שלמים תאפשר לה להתמקד בפיתוח חלופות בקר, תוך שימוש ברשימה מצומצמת ואיכותית של מרכיבים בריאים ומוכרים, ללא תוספי מזון, מייצבים או שימוש בהנסה גנטית.

"אנו נרגשים לצרף את צ'אנק פודס לפורטפוליו שלנו", אמר ג'וני רים, שותף ב-Stray Dog Capital. "פיתוחים של מוצרים המדמים במרקם ובמראה נתחים שלמים כמו סטייק נחשבים לרוב לקשים וכמורכבים ביותר להשגה. אנו מאמינים כי לטכנולוגיה ולידע של צ'אנק פודס הישראלית יש פוטנציאל גדול למלא תפקיד משמעותי בהבאת מוצרים מסוג זה לשוק, ואנו מתרגשים לקחת חלק במסע הזה".

"צרכנים מצפים למוצרים טעימים ובריאים, עם רשימת רכיבים מוכרת ואיכותית, בשביל שיסכימו להחליף את מנת הבשר או הדגים היומית שלהם בתחליף מהצומח. הם רוצים שהאוכל שלהם ישקף את סט הערכים שלהם והם לא מוכנים להתפשר על טעם ואיכות", אמר גולן. "נתחים שלמים של בשר בקר, כמו סינטה או צלעות, היו הגביע הקדוש של תחום הבשר האלטרנטיבי, משום שהם מהווים כ-60% משוק בשר הבקר בארה"ב. התגברנו על המגבלות הטכנולוגיות של גישות אחרות, בכך שיצרנו באמצעות טכנולוגיית הפרמנטציה הייחודית שלנו מוצרים טעימים הנראים ומתבשלים ממש כמו בשר, תוך הקפדה יתרה על רשימת מרכיבים נקייה, קצרה ומובנת לצרכן".

גולן הוסיף כי "Stray Dog Capital שותפים לחזון שלנו, והינם אחת הקרנות המשמעותיות ביותר בתחום, ואנחנו נרגשים לשתף איתם פעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים