סקירה: Zenfon 8 של אסוס – טלפון דגל, בקטן

הסמארטפון החדש מספק, בהתאם למפרט שלו, ביצועים גבוהים במיוחד, שבכל הבדיקות הציבו אותו גבוה מאוד למעלה בצמרת, אולי אלא אם כן אתם צלמים חובבים ● מה ייחודי דווקא בו?

Asus Zenfon 8. צילום: אסוס

הקרב על שוק הטלפונים הישראלי נפתח בשנה האחרונה די לרווחה. הסתלקותה של LG מהעולם, בהיבט של הטלפונים בלבד כמובן, אחרי שהחברה החליטה לשים מנעול על שער החטיבה, והסילוק הכמעט מוחלט של וואווי בחסות הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ, השאירו על הרצפה נתחי שוק שאולי אינם ענקיים, אבל כאלה ששווה להילחם עליהם גם בקנה מידה מקומי.

אחת היצרניות שהחליטה לנסות להרים את האחוזים הללו מהרצפה היא אסוס, החוזרת לשוק הישראלי לאחר כמה שנים של התעלמות מרצון. אחרי שהשיקה לאחרונה, במקביל לעולם, את טלפון המשחקים החדש שלה ROG Phone 5, אתמול (ד') בערב היא השיקה בישראל – ממש יחד עם כל העולם – טלפון שני, הרבה יותר מיינסטרימי, שקוראים לו Zenfone 8.

בעצם לומר על Zenfone 8 שהוא טלפון מיינסטרים זה לא ממש מדויק. זהו טלפון דגל לכל דבר ועניין, המבוסס על Snapdragon 888, המעבד המוביל של קוואלקום, שלבדיקה הגיע בתצורה של 16/256 גיגה-בייט זיכרון עבודה, ואחסון בטכנולוגיה המעודכנת ביותר שיש בשוק, אשר גם מספק בהתאם ביצועים גבוהים מיוחד, שבכל הבדיקות הציבו אותו גבוה מאוד למעלה בצמרת.

החליטה לנסות להרים את שאריות שוק הניידים מהרצפה. אסוס

החליטה לנסות להרים את שאריות שוק הניידים מהרצפה. אסוס

מכשיר דגל עם מסך קטן יחסית

אבל זה בכל זאת טלפון ייחודי. זה הטלפון הראשון שמבוסס על תצורה של מכשיר דגל, ומגיע עם מסך בגודל של 5.92 אינץ' "בלבד". אולי במשך השנה האחרונה הושקו כמה וכמה מכשירים עם מסך כזה, אבל בתצורה נמוכה עד בינונית לכל היותר. טלפונים עם מעבדי דגל כבר נמתחים ל-6.5 אינץ' ומעלה.

הבחירה של אסוס אם כך מפתיעה, והיא לא מסתיימת רק בגודל המסך. מאחור יש שתי מצלמות בלבד. כן, בלבד. קשה לי להיזכר מתי הושק טלפון עם שתי מצלמות בלבד מאחור, בוודאי לא ברמה של מכשירי דגל ואפילו ביניים, ואסוס בכל זאת בחרו לעשות את הצעד הזה ולא ברור אם זה רק בגלל גודל המסך או מתוך רצון להכריז שזה מספיק.

בכל מקרה, התמונות באור יום טובות, בחושך פחות, ומה שבאמת חסר זה זום אמיתי אופטי. כל החיישנים דרך אגב הם מתוצרת סוני, כשהחיישן הראשי הוא בגודל 64 מגה-פיקסלים, חיישן הרוחב, שמספק שדה צילום של 113 מעלות, הוא בגודל 12 מגה-פיקסלים, וגם למצלמת הסלפי הממוקמת בקדמת המכשיר יש חיישן 12 מגה-פיקסלים.

הסוללה של Zenfone 8 מציעה נפח עבודה של 4,000mAh, שהספיקה בבדיקות להגיע לכמעט שמונה שעות. זה מעט יחסית למה שהתרגלתי לקבל בבדיקות של טלפונים מודרניים. רובם חוצים בקלות במבחן הזה את קו 10 השעות. זה זמן שאומר שהסוללה תספיק כדי לסיים בהצלחה יום עבודה, ואפילו ארוך, אבל בכל זאת קצת מאכזב. בקופסה יש מטען, ולאור מגמת הוויתור "למען הסביבה", זה כבר טוב שיש מטען. הוא תומך בטכנולוגיית HyperCharge המציע טעינה מהירה בהספק של 30 וואט לכל היותר, או בערך שעה ורבע להטענה מלאה. שזה יפה.

העיצוב של הטלפון עומד ממוקם באיזשהו מקום בין מודרני לישן קמעה. המסך שטוח לחלוטין עם שוליים מאוד מאוד דקיקים, וגב הפלסטיק עם החומר למניעת הכתמה קצת קמור לכל הכיוונים כולל הפינות, אבל מסביב יש פס אלומיניום גס למדי, שמקנה למכשיר כאמור מראה קצת מיושן וגם עבה – בערך 9.9 מ"מ.

המסך עצמו הוא מסוג AMOLED תוצרת סמסונג, ברזולוציית +FHD. הוא מציע קצב רענון גבוה יחסית של 120 הרץ, כמו גם בהירות יפה שמגיעה בשיאה ל-1,100 ניט, ויודעת בדרך כלל להתמודד גם עם אור שמש. יש גם זכוכית הגנה מודרנית בדמות Gorilla Glass Victus של קורנינג, ויש גם זמן תגובה מהיר מאוד של אלפית השנייה. התמונה נהדרת בזמן משחקים, בזמן צפייה בסרטים, בזמן עבודה עם מסמכים, ודיוק הצבעים וההתאמה המושלמת ל-sRGB ול-DCI-P3 בהחלט מורגשים לטובה.

המכשיר מגיע עם אנדרואיד 11 שלצידו, או בעצם מאחוריו, ZenUI 8 – מערכת ההפעלה של אסוס, שנכנסת במקומות הנכונים בלי להפעיל עומס על הטלפון. היא מאפשרת להקטין את המסך, לעבוד עם יד אחת (עדיין לא לגמרי בשל), היא מאפשרת לבחור מצבי עבודה שמבכרים ביצועים או זמן עבודה, עם אפשרויות שניתן לבחור ולהגדיר לבד, ויש גם מצב משחקים ייעודי ואפשרות להגדיר את צמד הרמקולים לפי השימוש, להגדיר תפקודים נוספים לכפתור ההפעלה כיבוי, ועוד – כולל הגדרת טביעת אצבע לחיישן שמתחת למסך.

בשורה התחתונה, Zenfone 8 הוא טלפון נחמד שמיועד למי שרוצה ביצועים אבל לא רוצה מעטפת ענק. עם זאת, מי שמחשיב את עצמו לצלם, כנראה שהוא לא בשבילו.

הוא נמכר בארץ בשתי תצורות: 16/256 גיגה-בייט ו-8/128 גיגה-בייט, במחירים של 3,299 ו-2,599 שקלים בהתאמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים