פודקאסט אנשים ומחשבים: מי צריך שם מתחם בעברית?

ראיון עם עוד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, לקראת השקת מרחב שמות (דומיינים) לראשונה בשפה העברית

עו"ד יורם הכהן, יו"ר עמותת פרטיות ישראל ומנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי.

איגוד האינטרנט הישראלי פתח בהליך התייעצות פומבי בהשתתפות ציבור משתמשי האינטרנט בישראל וגורמי מקצוע בתעשייה ובממשלה, כדי להיערך להשקת מרחב שמות מתחם (דומיינים) לראשונה בשפה העברית, לראשונה בתולדות שמות המתחם.

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, מסביר מנכ"ל איגוד האינטרנט עו"ד יורם הכהן, את מהות המיזם, מה האיגוד מבקש לשמוע מהציבור ומדוע בעצם צריך את זה.

לדבריו, מטרת הפנייה לציבור ולגורמי המקצוע היא לקבל את עמדתם לגבי מבנה מרחב שמות המתחם החדש ואופן הקצאת השמות. כלומר איך ייראו כתובות אתרי ושירותי אינטרנט ששמות המתחם שלהם ייכתבו בעברית מלאה, מימין לשמאל, עם הסיומת ".ישראל".

ההכרה באפשרות לייצר דומיינים בעברית התקבלה לאחר עבודה מאומצת שעשו נציגי האיגוד מול הגוף האחראי להקצאת שמות המתחם בכל רשת האינטרט, ICANN.

בכך מצטרפת ישראל לשורה של מדינות בעולם שאינן דוברות אנגלית ויש להן שמות מתחם בשפה הלאומית שלהם, בדגש על מדינות לכאורה לא מפותחות, אבל שמספר המשתמשים שם גדול בהרבה ממספר המשתמשים בשפה האנגלית.

כהן אומר, כי להוספת הכתובת בעברית יש שתי סיבות עיקריות. ראשית, ברמה הלאומית, ובכך שמכירים בשפה העברית כשפה מדינתית רשמית. הסיבה השנייה היא אפשרות לפתוח את השימוש ברשת לאוכלוסיות שאינן מכירות את האותיות הלטיניות, וזה מהלך חשוב לחברה הישראלית.

בראיון מעלה הכהן כמה אתגרים שנובעים מעצם השימוש בשפה העברית. אחת השאלות שהציבור מתבקש להביע דעתו היא האם לגבי הסיומת האחידה "ישראל" בדומה ל-IL . הכהן מסביר בראיון שהדבר ימנע את הבידול הקיים היום , במספר סיומות שמאפשר לגולש לדעת את סוג האתר שהוא מגיע אליו, כמו, למשל, AC של האקדמיה, או GOV של ממשלה, וכן הלאה.

בראיון מתייחס הכהן לנושא השיח ברשת, הפעילות של האיגוד למניעת אלימות והסתה וגם מסביר מדוע החליט לנתק את הווטסאפ שלו.

לראיון המלא:

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים