סותבי'ס מכרה את "האהבה באוויר" של בנקסי – בקריפטו

בית המכירות הפומביות המפורסם קיבל מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 12.9 מיליון דולר בעבור יצירת האמנות האייקונית ● זו הפעם הראשונה שמשלמים לסותבי'ס במטבעות דיגיטליים בעבור יצירת אמנות גשמית

כרזה לתערוכה של בנקסי שהתקיימה בישראל. צילום: BigStock

סותבי'ס (Sotheby’s) קיבלה באחרונה, ולראשונה בתולדותיה, קריפטו כתשלום עבור יצירות אמנות גשמית. בית המכירות הפומביות המפורסם מכר את ציורו המפורסם של האמן בנקסי (Banksy), "האהבה באוויר" (Love is in the air), תמורת 12.9 מיליון דולר באירוע מכירה שהתקיים בניו יורק אתמול (ד'). מדובר בתמונת מחאה, המציגה מפגין בתנועה המאפיינת השלכת בקבוק תבערה, אלא שבידיו יש דווקא זר פרחים.

בנקסי, אגב, הוא שמו הבדוי של אמן רחוב אנגלי אנונימי, פעיל פוליטי ובמאי קולנוע, ששמו האמיתי וזהותו אינם ידועים ומהווים נושא לספקולציות שונות ומשונות, אבל שהפך מזמן לדמות דומיננטית בזירת האמנות העכשווית.

"בעקבות קרב הצעות מחיר של 14 דקות בין ארבעה מתמודדים, תמונת המחאה האייקונית של בנקסי 'האהבה באוויר' השיגה 12.9 מיליון דולר. המכירה מסמנת את הפעם הראשונה בה קריפטוגרפיה התקבלה כאופציית תשלום עבור יצירות אמנות פיזיות", בישרה סותבי'ס בציוץ בטוויטר (Twitter).

סותבי'ס, על פי הדיווחים, התחברה לפלטפורמת המטבעות הקריפטוגרפית קוינבייס (Coinbase) לשם קבלת נכסים דיגיטליים, וכעת התקדמה גם לקבלת ביטקוין את'ריום – המטבעות הדיגיטליים המובילים בעולם.

החברה לא גילתה באיזה מטבע קריפטוגרפי ספציפי הייתה כרורה מכירת היצירה של בנקסי. עם זאת, לפני תחילת המכירה הפומבית, החברה סיפרה כי ערכה סקר שמנו הסתבר לה כי מרבית המשיבים האמינו ש-את'ריום יהיה אמצעי הרכישה המועדף. "יותר מ-35 אחוז ממשתמשי טוויטר מאמינים שהקונה של 'האהבה באוויר' של בנקסי ישלם באמצעות את'ריום, ואחריו ביטקוין", עדכנה החברה.

סותבי'ס: "התקדמות חשובה"

לדברי סותבי'ס, קבלת מטבעות קריפטוגרפיים בעבור יצירות אמנות "מסמנת התקדמות חשובה".

בשבוע שעבר נמסר כי ההחלטה לקבל מטבעות קריפטוגרפיים לתשלום פיזי מגיעה עקב ההצלחה האחרונה במכירת אוסף 'The Fungible' של המעצב פאק (Pak), מכירה שנעשתה באמצעות NFT (ר"ת Non-fungible token) – מושג שזכה בוויקיפדיה לכינוי העברי 'אסימון חסר תחליף', אך שהוא בעצם פשוט נכס דיגיטלי ייחודי. בעליהם של הנכסים הללו רשומים בבלוקצ'יין – יומן דיגיטלי – אך בניגוד למטבעות הדיגיטליים, כמו הביטקוין, האת'ריום, הדוג'קוין ומטבעות מבוזרים אחרים, הרשומים בו אף הם, את ה-NFT הספציפי לא ניתן להחליף באחר הדומה לו. לפי הדיווחים, סותבי'ס קיבל הצעות של יותר מ-3,000 אספנים, שרובם היו לקוחות חדשים של בית המכירות.

סטפן פפה, מנהל הטכנולוגיה הראשי של סותבי'ס, הסביר באחרונה כי לנוכח האימוץ ההולך וגובר של אמנות דיגיטלית ו-NFT, יחד עם התמקדות מוגברת של סותבי'ס בחדשנות, "ראינו תיאבון הולך וגובר בקרב אספנים לאפשרויות תשלום חלקות יותר בעת ביצוע עסקים".

"מינוף הבורסה המהימנה קוינבייס", הרחיב פפה, "הוא התקדמות טבעית התואמת את המסירות שלנו לשיפור חווית הקנייה של הלקוחות שלנו ולפיתוח דרכים חדשות להרחיב את בסיס הלקוחות שלנו, על ידי פגישה איתם במקום שהם נמצאים".

נזכיר כי במרץ האחרון עשה מייק וינקלמן – אמן דיגיטלי מקורי וכן יוצר בתחום הקולנוע, הידוע בכינוי ביפל (Beeple) – היסטוריה, כשמכר עבודת אמנות דיגיטלית לחלוטין שלו בסכום עתק של 69 מיליון דולר. היצירה נמכרה בפורמט JPG ואפילו לא במתכונת הארד-קופי. במקרה הזה את המכירה ארגן והפיק בית המכירות הפומביות כריסטי'ס (Christie's). 

כריסטי'ס התגאה בזמנו בהיותו בית המכירות הפומביות הגדול הראשון שמציע עבודה דיגיטלית גרידא אשר לה יש NFT ייחודי – שלמעשה מבטיח את האותנטיות שלה – ואף על שקיבל בתמורה לרכישה תשלום במטבע קריפטוגרפי, שגם במקרה הזה היה באת'ריום.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים