הרבעון של חילן: עליות בהכנסות וברווח הנקי

החברה פתחה את השנה עם גידול של 2.8% בהכנסות ושל 6.8% ברווח הנקי ● הרווח הגולמי הגיע ל-100 מיליון שקלים

אבי באום, יו"ר חילן. צילום: יח"צ

קבוצת חילן פרסמה היום (ה') את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה, ומהן עולה כי היא רשמה במהלכו עליות חד ספרתיות בהכנסות וברווח הנקי כאחד.

מהדו"חות עולה כי גם ההוצאות גדלו בשיעור חד ספרתי: הן עלו ב-1.6% ל-374.1 מיליון שקלים. לעומת זאת, ההכנסות רשמו גידול של 2.8% ל-424.2 מיליון שקלים. עיקר השיפור נובע מגידול אורגני בפעילות העסקית, על אף חג הפסח, שהיה במהלך התקופה המדווחת וגרם לירידה במספר ימי העבודה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. חבות המס הרבעונית גדלה ב-9.6% ל-10.9 מיליון שקלים. הרווח הנקי רשם עלייה של 6.8% ל-35.3 מיליון שקלים והרווח המיוחס לבעלי המניות צמח ב-13.7% ל-35.2 מיליון.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-3.4% ל-324.3 מיליון שקלים, הרווח הגולמי רשם עלייה קטנה של 0.7% ל-100 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 23.54%. בסעיפי התפעול, ההוצאות רשמו ירידה של 9.8% ל-49.8 מיליון שקלים והרווח הסתכם ב-50 מיליון לאחר שעלה ב-12.6%. ה-EBIDTA עלה ב-4.7% ל-67.8 מיליון שקלים. לעומת זאת, תזרים המזומנים של חילן ירד מאוד ועמד ברבעון הראשון של 2021 על 3.5 מיליון שקלים לעומת 20.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2020. הקיטון בתזרים נובע בעיקר מירידה בסעיפי יתרת ספקים בקיזוז קיטון ביתרת לקוחות.

אבי באום, יו"ר חילן, אמר כי "אנחנו מציגים רבעון נוסף עם צמיחה והתרחבות במגזרי הפעילות של הקבוצה, ושיפור בפרמטרים התפעוליים – מה שמעיד על הצלחת המהלכים שלנו לייעול כל היבטי הפעילות והתפעול. התוצאות הושגו חרף תזמון חג הפסח בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד והסגר שחל במהלך הרבעון הראשון. מגזר שכר ומשאבי אנוש המשיך את מגמת הצמיחה בהכנסות וברווח התפעולי, וזאת כחלק מפתרונות ערך מוסף, שאותם אנחנו מציעים לצד המשך התרומה של הפעילות הבינלאומית של הקבוצה וחרף שחיקת שער הדולר מול השקל. מגזר הפתרונות העסקיים מציג המשך שיפור בשורת ההכנסות והרווח התפעולי, למרות הקיטון בימי העבודה".

באום הוסיף כי "קבוצת חילן מוסיפה לבסס את צמיחתה האורגנית, ובמקביל ממשיכה לאתר ולפתח מנועי צמיחה נוספים בתחומי הליבה, לצד ניצול הזדמנויות עסקיות שייווצרו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים