דיווח: מוטורולה מפתחת טכנולוגיה לטעינה אלחוטית באוויר

הטכנולוגיה שהחברה מפתחת יחד עם חברת גו-רו מבוססת על גלים מילימטריים, המאפשרים לייצר משדרים ויחידות קולטות בממדים זעירים

היו זמנים... מכשיר ה-Razr ההיסטורי של מוטורולה. צילום: OptoScalpel, ויקיפדיה

מוטורולה הייתה פעם בפסגת העולם, אך לא הצליחה לשמור על מעמדה, ולאחר שהחליפה ידיים היא כעת בבעלות לנובו (Leenovo) הסינית. למרות שבישראל הסמארטפונים שלה לא משווקים באופן רשמי, היא פעילה במדינות רבות – בעיקר בנמל הבית שלה, ארה"ב.

כחברה שהציגה בעבר חדשנות רבה (הייתה הראשונה להכניס מוזיקה לסלולר, הציגה ראשונה מכשיר מתקפל – Razr – שהיה הצלחה היסטרית, ועוד), גם היום היא מעזה להמר על טכנולוגיה חדשה, ולפי הדיווחים היא מפתחת טכנולוגיה לטעינה באוויר לסמארטפונים, יחד עם חברת גו-רו (GuRu) (ששמה נגזר גם מן החומרה הנדרשת לטעינה אלחוטית: האותיות Gu מייצגות את הגנרטור, והאותיות Ru מייצגות את השבב הקולט שבתוך הסמארטפון). היא לא היחידה שמחפשת פתרון מעין זה לטעינה, אך עד כה שום חברה לא הצליחה להגיע לפתרון מסחרי. החברה הציגה לפני כמה חודשים טכנולוגיה לטעינה באוויר, אך לא סיפקה פרטים עליה, ולא ברור אם זו אותה טכנולוגיה או שונה.

התפיסה שמאחורי הטעינה באוויר היא, שבמקום להניח את המכשיר על משטח טעינה כלשהו, ניתן יהיה להסתובב איתו בטווח הטעינה של המטען.

לפי הדיווחים, במקום להשתמש במשדר כוח גדול, ששולח גלים של אנרגיה לכל הכיוונים, הפתרון של גו-רו מתבסס על משדר זעיר, המורכב ממודולים זעירים המשתמשים בגלים מילימטריים, ובגלל השימוש בתדירויות גל מילימטריות ואלגוריתמים חכמים, המשדרים והיחידות המקבלות ניתנים למזעור ומאפשרים לתחום את הגלים בהשוואה לגלים באורכי גל גדולים יותר (כמו בלוטות' ו-Wi-Fi).

הטכנולוגיה של גו-רו יכולה לשדר לכמה יחידות מקבלות בטווח של 10 מטרים, בלי קשר לדרישות ההספק החשמלי של המכשיר הנטען, ולכן היא יכולה לשמש לצורך טעינה של מגוון מכשירים – כמו אוזניות, שעונים, סמארטפונים ואפילו לפטופים וטאבלטים, ואת כולם בו זמנית.

השאלה כעת היא האם יצליחו גו-רו ומוטורולה להבשיל את הטכנולוגיה, שעשויה להחזיר למוטורולה את אור הזרקורים שאיבדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים