פייסבוק מסנג'ר הגיע לחמישה מיליארד הורדות בחנות של גוגל

מדובר באפליקציה השלישית שאינה של הענקית ממאונטיין ווי שחצתה את אבן הדרך, ובכך היא מצטרפת ליישום הליבה של פייסבוק ול-ווטסאפ שעשו זאת לפניה - כולם בבעלות הרשת החברתית הדומיננטית ביותר, שהיא כנראה המתחרה הגדולה ביותר של גוגל

שיחות וידיאו וקול וצ'אטים עברו אליו ב-2014. מסנג'ר
ראש בראש. פייסבוק וגוגל

ראש בראש. פייסבוק וגוגל

מלחמת הראש בראש בשוק היישומים לאנדרואיד מתנהלת בין גוגל (Google) לפייסבוק (Facebook), ועל כך מעיד יותר מכל ההישג הבא של היישום מסנג'ר (Facebook Messenger) מבית הענקית ממאנלו פארק. היישום הצטרף כעת אל אפליקציית הליבה של פייסבוק ואל אפליקציית ווטסאפ הנמצאת בבעלותה, והפך לאפליקציה השלישית אשר חוצה את רף חמישה מיליארד ההורדות בחנות של גוגל, Play Store, כך דיווח אתר Android Police. האפליקציות וואטסאפ (WhatsApp) ופייסבוק חצו את אותה אבן דרך בשנים 2019 ו-2020, בהתאמה.

מספר ההתקנות שאפליקציה צברה לאורך זמן ב-Play Store הפך למעשה לאחד המדדים הטובים ביותר לפופולריות שלה. אפליקציות רבות ומוכרות, ומצליחות למדי יחסית, נמצאות אי שם בסביבות רף ה-10 מיליון הורדות או אפילו 100 מיליון ההורדות, ומדובר בהישגים נאים למדי. אבל רק קומץ אפליקציות, שעליהן חתומות ענקיות הטכנולוגיה גוגל, וכעת גם פייסבוק, מתגאות בכחמישה מיליארד הורדות. מדובר בהישג בלתי נתפש כמעט, בהתחשב בכך שאוכלוסיית כל העולם מונה כיום כ-7.9 מיליארד בני אדם, לפי נתוני אתר WorldoMeters.

הרף הזה שנחצה, המעיד על אין סוף התקנות, הוא ללא ספק הישג מרשים בעבור אפליקציית מסרים מידיים, והוא כאמור מעמיד את המסנג'ר באותה רמת פופולריות כמו זו של כמה מהאפליקציות של גוגל, ביניהן נכללות למשל אפליקציית המפות Google Maps, אפליקציית הזרמות הווידיאו יוטיוב (YouTube) ושירות הדוא"ל הדומיננטי ג'ימייל (Gmail).

חשוב עם זאת לציין כי אפליקציות מבית פייסבוק מגיעות פעמים רבות כשהן מותקנות מראש בחלק ממכשירי אנדרואיד, ובנוסף, אם מחשיבים את מספר הפעמים שהמסנג'ר הורד בעבור מכשירים מבוססי iOS, אפשר שמספר ההתקנות הכולל של היישומים שעליהם חתומה פייסבוק גבוה אפילו מזה שהשיגו היישומים המגה-פופולריים של גוגל.

נעדרת ממסנג'ר. הצפנה מקצה-אל-קצה. אילוסטרציה: BigStock

נעדרת ממסנג'ר. הצפנה מקצה-אל-קצה. אילוסטרציה: BigStock

ההצלחה של מסנג'ר – למרות היעדר הצפנה מקצה לקצה

מעניין לגלות שמסנג'ר חצה את ציון הדרך הדרמטי על אף שאינו מציע למשתמשיו הצפנה מקצה לקצה. פייסבוק הודתה שאלמנט אבטחת המידע והשמירה על הפרטיות גם לא יכלל ביישום לפחות עד תחילת 2022, אז, לפי התכניות, כבר יוטמע בשירות ההודעות שלה.

הוספת ההצפנה מקצה אל קצה ליישום תעזור למשתמשים לדבר זה עם זה באופן פרטי יותר, כפי שהם יכולים לעשות – לפחות לפי הטענות – בווטסאפ. אלא שהשירות ווטסאפ הסתבך בחודשים האחרונים עם משתמשיו עקב הכרזת החברה מתחילת השנה שבכוונתה לשתף מידע עליהם עם החברה האם, ואילוץ המשתמשים לאשר את התנאים החדשים הללו. הדבר קומם רבים ואף גרם לתנועה של עזיבת ווטסאפ לטובת היישומים המקבילים טלגרם (Telegram) וסיגנל (Signal). שני השירותים הללו מתחייבים שלא להסגיר לעולם את הדטה של לקוחותיהם לכל גורם שהוא, ומתקדמים לאיטם בבניית קהל המשתמשים שלהם, אלא שהדרך שעליהם לעשות כדי להגיע לחמישה מיליארד הודעות נראית כמעט אינסופית כיום.

ואם כבר מזכירים את ווטסאפ – אפליקציית המסרים שבבעלות פייסבוק דיווחה באחרונה שהיא עובדת על כמה עדכונים חדשים. עדכונים אלה יכללו את כלי סקירת ההודעות הקוליות, אפשרות להודעות שנעלמות בתוך 24 שעות, ועוד. בנוסף, אחרי שהחברה דחתה את חובת אישור תנאי השימוש החדשים ל-15 במאי, השבוע היא הודיע שבינתיים לא תשבית או תמחק חשבונות שלא יאשרו את מדיניות הפרטיות החדשה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים