לא עוד החלקות ימינה ושמאלה: היוש מציעה היכרויות בדרך אחרת

ראיתם מישהו.י ברחוב או בפאב ונדלקתם עליו.ה? אפליקציית היוש מאפשרת לכם לנסות להשיג אותו.ה ספציפית, בלי קטלוג של פרופילים או להחליק בטינדר ולקוות להיתקל בו.ה שם ● לטענת היזמים, היא עושה זאת תוך שמירה על הפרטיות ומונעת את "שוק הבשר שקיים באפליקציות האחרות"

עוד אופציה להיכרויות. אפליקציית היוש. צילום: יח"צ

כמה פעמים נתקלתם בסטארט-אפים וביזמים שבטוחים שהם "ישנו את עולם ה-…" או "יעשו מהפכה בתחום ה-…"? כעיתונאי בתחום הטכנולוגיה, אני נתקל בזה בכל שבוע בערך. אם להתנסח בעדינות, לא תמיד זה אמנם קורה, ואותו תחום נשאר כשהיה. אפליקציה ישראלית חדשה בעולם ההיכרויות בשם היוש (Heyoosh) מבקשת לעשות בדיוק את זה, ובתחום שבו יש לה פוטנציאל להצליח (אבל אולי לא). למה? כי ללא מעט א.נשים נמאס מהאפליקציות האחרות בתחום, כמו טינדר או גריינדר.

במי אתם.ן בוחרים.ות? אפליקציית היוש. צילום: יח"צ

במי אתם.ן בוחרים.ות? אפליקציית היוש. צילום: יח"צ

מייסדי היוש – ניסן בכר, המנכ"ל, היזם מאור גיל ורן שמואלי, שמוכר כשף והבעלים של מסעדת קלארו – מציעים היכרויות בצורה אחרת: לא באמצעות החלקות ימינה ושמאלה כמו בטינדר או קבלת קטלוג של אנשים שנמצאים בקרבת מקום כמו בגריינדר או באטרף, אלא אפליקציה שמאפשרת לכם ליצור קשר עם מישהו שראיתם ברחוב, בפאב, במסעדה או בכל מקום אחר ונדלקתם עליו או שאתם רואים פוטנציאל לקשר, אבל לא הייתה לכם הזדמנות להתחיל אתו. האפליקציה מיועדת לכל המינים, המגדרים והנטיות המיניות, והניסוח בזכר הוא לשם הנוחות בלבד.

היוש הוקמה כשיתוף פעולה בין חברת קיפוד (Keepod) הבריטית, שבכר הוא המנכ"ל גם שלה, לבין גיל ושמואלי. לטענת המייסדים, היא מבוססת על "כימיה ורגשות אמיתיים". האפליקציה מאפשרת להכיר בהתבסס על העולם הפיזי, בהיכרויות שמתחילות מקשר עין וכימיה ראשונית שנוצרת במפגש אקראי. היא לא מצריכה מסירת פרטים אישיים, למעט כתובת מייל, לרבות לא פרטים חיוניים לפתיחת חשבון באפליקציות אחרות, כגון מין, נטייה מינית, העדפות של בן הזוג הפוטנציאל והעדפות במיטה. לדברי מייסדי היוש, עובדה זו יוצרת שיפוטיות רבה, ממש "שוק בשר" – שלא קיים אצלם באפליקציה. היוש תחבר ביניכם לבין הדייט הפוטנציאלי רק אם כל אחד מכם הביע עניין בשני.

כמו כן, על פי המייסדים, בניגוד למקובל בעולם הטכנולוגיה, היוש לא מנטרת אחריכם, לא אוספת מידע עליכם, לא מוכרת מידע למפרסמים, לא מבקשת אישור לחדור לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות ולא מציגה פרסומות. כך היא שומרת על הפרטיות שלכם.

איך זה עובד?

אם הייתם במקום כלשהו ונדלקתם על מישהו, או מישהי, מה שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח את היוש ולציין מתי ואיפה נפגשתם. זה יכול להיות בזמן אמת או לאחר מכן. המערכת תחפש עבורכם התאמה ותעדכן אתכם בזמן אמת. במידה שגם האדם השני "עשה לכם היוש", האפליקציה תציג בפניכם תמונה שלו ותשאל האם זה מי שאתם מחפשים. אם שני הצדדים יענו "כן", תיפתח תיבת שיח בטוחה ומוצפנת – בגרסה החינמית ל-24 שעות ובגרסת הפרימיום, שעולה 5.49 דולר לחודש, ללא הגבלת זמן.

אופציה נוספת באפליקציה, שנקראת Shy Mode (בניגוד לאופציה הקודמת שתוארה, ששמה הוא Brave Mode), היא סריקת QR Code: במידה שהכרתם מישהו ולא מתאים לכם למסור לו את הפרטים שלכם, ניתן להתחבר ישירות לצ'ט באמצעות סריקת ברקוד. סריקת הברקוד תפתח צ'ט ביניכם ללא מסירת כל פרט מזהה ובצורה אנונימית.

האנשים שמאחורי היוש: מימין - רן שמואלי, ניסן בכר ומאור גיל. צילום: אלכסיי קודריק

האנשים שמאחורי היוש: מימין – רן שמואלי, ניסן בכר ומאור גיל. צילום: אלכסיי קודריק

האפליקציה שרוצה לנצח את "הדינוזאורים של עולם ההיכרויות"

בכר, גיל ושמואלי טוענים ש-"הטכנולוגיה שפיתחנו משפרת ב-80% את הסיכוי להתאמה מוצלחת ותחסוך את אי הנעימויות והחששות שליוו את כולנו בשימוש באפליקציות השונות".

הצ'ק באפליקציית היוש. צילום: יח"צ

הצ'ק באפליקציית היוש. צילום: יח"צ

היוש זמינה החל מהיום להורדה באתר שלה ובחנויות האפליקציות App Store ו-Google Play. בינתיים מתמקדים היזמים בתל אביב (אם כי ניתן להוריד אותה גם אם אתם גרים במקומות אחרים בארץ), ובהמשך הם מתכוונים להרחיב אותה לערים בבריטניה, ספרד, איטליה, הולנד ועוד, ולשתף פעולה עם "אומנים בינלאומיים". הם יחליטו לאילו ערים להיכנס ומתי בהתבסס על פיתוח שיצרו יחד עם אוניברסיטת ברצלונה, שפיתחה מערכת שמדרגת באילו ערים הכי קל למצוא אהבה.

היזמים מנסים ליצור בימים אלה באזזז סביב היוש – באמצעות כתבות בתקשורת, סטיקרים ומידע עליה במקומות בילוי ובעיקר עידוד העברת המידע מפה לאוזן. הם מודים שהם לוקחים כאן הימור – כולל שמואלי, שאומר שהוא יודע לבשל חביתות ופחות יודע "לבשל" אהבות – אבל לדברי בכר, "אפליקציות הדייטינג הפכו לדינוזאורים. הן קרחון ואנחנו מצילים את ה-'טיטאניק' שנקרא עולם ההיכרויות מהקרחון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    איך נרשמים לאתר כי איני מצליח ברגע שאני ממלא סיסמה לא קורה כלום ולא עובר למסך הבא

אירועים קרובים