תוצאות מצוינות לפייפאל: "הרבעון הטוב ביותר בהיסטוריה שלנו"

המעבר לדיגיטל ותקופת הקורונה עושים טוב לענקית התשלומים, שהציגה צמיחה של 31% בהכנסות וזינוק של יותר מפי 13 ברווח הנקי

נכנסת לתחום ה-BNPL. פייפאל

פייפאל דיווחה אמש (ד') על מה שהיא מכנה "הרבעון הטוב ביותר בהיסטוריה שלנו". יש לטענה הזאת בהחלט על מה להתבסס: החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של 31% בהכנסות וקפיצה של יותר מפי 13 ברווח הנקי. כמו כן, היא הוסיפה 14.4 מיליון חשבונות למצבת המנויים שלה, מה שהביא אותה ל-392 מיליון. התוצאות המצוינות הביאו את המשקיעים להזניק את שער המניה של פייפאל במסחר מעבר לדלפק (לאחר סגירת שערי וול-סטריט) בכ-6%.

אחת ההתפתחויות הבולטות בפייפאל באחרונה היא שענקית התשלומים הייתה בין החברות הראשונות להתחיל לקבל תשלום במטבעות וירטואליים. הטרנד הזה הולך וגובר באחרונה, ואחריה הצטרפו אליו חברות גדולות נוספות כגון טסלה של אילון מאסק.

הכנסות החברה עמדו על קצת יותר משישה מיליארד דולר, לאחר שכאמור זינקו ב-31%. גם ההוצאות עלו, אבל הרבה פחות – ב-18% לחמישה מיליארד דולר. כתוצאה מכך, הרווח הנקי קפץ ביותר מפי 13 ל-1.1 מיליארד דולר לעומת 84 מיליון "בלבד" ברבעון הראשון של 2020 והרווח למניה טיפס בשיעור דומה והגיע לכמעט דולר – 92 סנט – לעומת "רק" שבעה סנט. לצד העלייה הגדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, תרם לצמיחה ברווחים מעבר מחבות מס של 179 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד להחזר מס של 225 מיליון ברבעון המדווח.

נתון נוסף מראה כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-60%. עלייה תלולה שכזאת בהוצאות עלולה להוביל לירידה ברווח – אבל לא במקרה הזה: הרווח הגולמי של החברה זינק ב-30.5% ועמד על 3.8 מיליארד דולר. פייפאל רשמה מספרים יפים גם בסעיפים התפעוליים: ההוצאות עלו ב-9.5% בלבד והרווח האמיר ב-162% למיליארד דולר.

הנתונים החיוביים מוסברים במעבר לדיגיטל, שהואץ על ידי הקורונה. במקומות רבים בחו"ל עדיין יש סגרים והקניות מתבצעות בעיקר או במידה רבה באונליין. מומחים מעריכים שהמגמה הזאת כאן כדי להישאר – ופייפאל היא אחת המרוויחות הגדולות מכך.

דן שולמן, מנכ"ל פייפאל, אמר כי "התוצאות העסקיות החזקות שהצגנו משקפות מומנטום של צמיחה, על רקע המעבר של העולם לדיגיטל והעובדה שהשוק שלנו ממשיך לגדול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים