PTC תקים מרכז מו"פ חדש בטכניון בהשקעה של 15 מיליון שקלים

בנוסף, תסייע החברה במחקר ובהוראה בתחומים הקשורים לטכנולוגיות ייצור מתקדמות, ותפעל להקמת מועדון של חברות הפועלות בתחומים שונים של ייצור מתקדם לחיזוק שיתוף פעולה של הטכניון עם התעשייה, ואף תעניק תקציב שנתי רחב היקף למחקרים משותפים בתחומים אסטרטגיים

שת"פ אסטרטגי ארוך טווח. מימין: נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, וזיו בלפר, סגן נשיא עולמי למחקר ופיתוח ומנכ"ל PTC ישראל. צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון

חברת התוכנה האמריקנית PTC תקים מרכז מחקר ופיתוח בקמפוס הטכניון בחיפה בהשקעה של 15 מיליון שקלים לחמש שנים. בנוסף, תסייע החברה במחקר ובשדרוג של תהליכי לימוד במגוון רחב של תחומים הקשורים לטכנולוגיות ייצור מתקדם. במסגרת ההסכם עם הטכניון על שת"פ אסטרטגי ארוך טווח, תוביל החברה יחד עם הטכניון מאמצים להקמת מועדון של חברות מתחומי התעשייה השונים, שיתמקד בשיתופי פעולה עם התעשייה. 100 עובדי מרכז הפיתוח החיפאי שלה, ששכן עד כה בפארק התעשייה מת"ם, יעברו למרכז בטכניון. החברה מתכננת להרחיב את מרכז הפיתוח בשנים הקרובות.

לפני כמה שנים השיקה PTC יחד עם הטכניון תוכנית לרובוטיקה ותוכן דיגיטלי בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה. במסגרת זו הוקמה מעבדה להוראת טכנולוגיות מתקדמות הקשורות לאינטרנט של הדברים, תיב"מ, מציאות רבודה וכו'. במעבדה זו כבר למדו מאות סטודנטים ונערכו מחקרים משותפים שתוצאותיהם פורסמו והוצגו בעולם. רובוט לימודי שפותח במעבדה הוצג לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה. בשנים האחרונות הרחיבה PTC  את התמיכה בפקולטות שונות דרך קורסים מקצועיים, פרויקטים, הרצאות וימי זרקור.

בנוסף תעניק החברה תקציב שנתי רחב היקף למחקרים משותפים בתחומים אסטרטגיים, בהם אינטרנט של הדברים, מציאות רבודה, סימולציות ו-Generative Design. החברה גם תתמוך בכל הפקולטות בטכניון ותספק מוצרי תוכנה, תעניק מלגות ותמריצים לסטודנטים ולחוקרים, תיזום אירועי האקתון ותחרויות ותהיה מעורבת באופן אקטיבי בתוכניות חינוך.

התוכנה של PTC מאפשרת לתכנן מוצרים בתלת-ממד ולנהל את כל חיי המוצר משלב הרעיון, התכן והייצור ועד לתמיכה אצל הלקוח. מרכז הפיתוח של החברה בישראל פועל מאז 1991 כמרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה"ב. מאז היווסדו, מובל מרכז פיתוח זה על ידי בוגרי הטכניון, שחלקם אף התקדמו לעמדות בכירות במסגרת הגלובלית של PTC.  כיום מעסיקה החברה מאות עובדים בשני מרכזי פיתוח בהרצליה ובחיפה. מרכז הפיתוח הישראלי הוא מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם מחוץ לארה"ב והוא אחראי לפיתוח המוצרים המובילים של PTC.

נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, אמר, כי "פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מצריכות כיום מחקר רב-תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה לתעשייה. התעשייה נמצאת בחזית העשייה היישומית ומכירה היטב את צורכי השוק; האקדמיה, מצדה, מביאה עימה ידע מדעי בסיסי ועומק מחקרי. לכן פועל הטכניון בשנים האחרונות ביתר שאת להידוק קשריו עם התעשייה, וההסכם הנוכחי, שיוביל להקמת סניף של חברת PTC בקמפוס, מעגן קשר רב שנים בין הטכניון לחברה ויאפשר לשני הצדדים להתקדם, לצמוח וליהנות מפירותיו של שיתוף הפעולה הזה".

זיו בלפר, סגן נשיא עולמי למחקר ופיתוח ומנכ"ל PTC ישראל, ציין, כי "בכל העולם מכירים בחשיבות שיתוף הפעולה בין האקדמיה והתעשייה. בהקשר זה צברה  PTC15 שנים מוצלחות במיוחד של שיתוף פעולה עם אוניברסיטת אאכן בגרמניה, שבמסגרתו נבנה קמפוס נפרד שכולל מעבדות פיתוח ומחקר עבור חברות שמשתפות פעולה עם הסגל האקדמי. כך כבר הוקמו כמה מיזמים מוצלחים שהפכו לחברות מסחריות. כעת אנחנו רוצים לשכפל את ההצלחה הזאת עם הטכניון ועם השוק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים