Windows 10 תספק תמיכה מלאה באפליקציות Linux

התוספת החדשה אמורה להשתלב באופן רשמי בגירסת 21H2 של Windows 10, בסתיו הקרוב

אפליקציות לינוקס ייתמכו ב-Windows 10

כחמש שנים עברו מאז הציגה מיקרוסופט לראשונה את האפשרות להריץ יישומי Linux ישירות תחת Windows 10. עכשיו מגיע עוד שלב משמעותי בהחדרת מערכת הקוד הפתוח לתוך Windows. בפוסט בבלוג הפיתוח הרשמי הודיעה החברה, כי היא בוחנת את האפשרות להרצת יישומי Linux תחת המעטה הגרפי המלא שלהן – עם ממשק מלא כמו בעת הרצה תחת הפצה פופולרית כזו או אחרת.

עד עתה המערכת שאפשרה את הרצת יישומי ה-Linux ב-Windows אפשרה הרצת כלים ויישומים באופן מלא אמנם, אבל רק בשורת הפקודה, באופן טקסטואלי בלבד. הנסיינים של Windows 10 במסגרות השונות של Windows Insiders כבר יכולים החל במהדורה הנוכחית להריץ אותן עם ממשק משתמש מלא וגרפי, בדיוק כמו כל יישום של Windows.

"ניתן יהיה להשתמש ביכולות הזאת כדי להריץ כל יישום שעשוי להתקיים רק ב-Linux, עם ה-GUI שלו, או להריץ יישומים או בדיקות בסביבת Linux. זה יכול להיות שימושי להפליא עבור מפתחים שרוצים ליצור באמת אפליקציה שחוצה פלטפורמות, מכיוון שהם יכולים כעת להריץ אותה ישירות ב-Windows 10 ואז בקלות בתוך Linux, גם בגלל התמיכה המיידית באודיו ובמיקרופון של המערכת", הסבירו במיקרוסופט.

התוספת החדשה מגיעה כשנה לאחר שמיקרוסופט השיקה את הגירסה השנייה של תת המערכת להרצת Linux שלה, WSL 2, והיא אמורה להשתלב באופן רשמי בגירסת 21H2 של Windows 10, בסתיו הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים