כתב אישום: פגע מינית ב-27 קטינים – באמצעות אינסטגרם

רם אליהו מנתניה נאשם בכך שיצר קשר עם 48 קטינים דרך חשבונות פיקטיביים שיצר לעצמו באינסטגרם, ופגע מינית בחלק ניכר מהם ● הוא אף יצר עמוד פיקטיבי כדי לאתר קורבנות פוטנציאליים

נשלח לכלא אחרי שפרסם בטלגרם תמונות מיניות ללא אישור. צילום אילוסטרציה: BigStock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד רם אליהו, בן 32 מנתניה, בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות מין באמצעות אינסטגרם. הוא מואשם בריבוי של: מעשים מגונים בקטינים, עבירות שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, הטרדה מינית, ניסיון להטרדה מינית, קבלה וניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאחר ופגיעה בפרטיות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עורכות הדין אדר לר ודניאלה פינקלשטיין, במהלך התקופה שבין 2015 ליום מעצרו לפני כחודש הצליח אליהו ליצור קשר עם 48 קטינים בגילאים 8 עד 15 ולפגוע מינית ב 27 מתוכם. הוא ניסה לבצע עבירות מין בתשעה מאותם קטינים, לקבל דבר במרמה מ-19 מהם ולהטריד מינית 14 קטינים תוך שימוש באחד או יותר מהחשבונות הפיקטיביים שיצר לעצמו באינסטגרם.

בפרקליטות טוענים כי אליהו העתיק לרשותו תמונות של צעירות אזרחיות ישראל ללא רשותן, שאותן איתר ברשת, תוך שהוא מתחזה אליהן בחשבונות הפיקטיביים. באמצעות חשבונות אלה הוא יצר קשר עם קטינים בעלי חשבון באינסטגרם, במטרה לפתותם להתכתב עמו, ובהמשך גם להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי ולבצע בעצמם מעשים מגונים.

עבירות מין תחת כסות של "ייעוץ לבני נוער"

בכתב האישום מצוין כי במהלך התקופה הרלוונטית הפעיל הנאשם עמוד אינסטגרם פומבי לנוער, תחת השם נוער מתבגר, שבאמצעותו איתר קורבנות פוטנציאליים. במסגרת העמוד, הנאשם התכתב עם קטינים בהודעות פרטיות, ייעץ להם בתחומים הרלוונטיים לגיל ההתבגרות וסייע להם במציאת קשר רומנטי או לידידות, באמצעות פרסום פרטיהם האישיים בעמוד. בהמשך הוא פנה לאותם קטינים באמצעות אחת או יותר מהזהויות הבדויות שיצר, הציג את עצמו בפניהם כנער או נערה בני גילם המעוניינים בקשר והחל להתכתב עימם. במסגרת ההתכתבויות שלח הנאשם לקטינים תמונות או סרטונים מיניים וגרם להם להצטלם עבורו בתמונות או בסרטונים מיניים.

כתוצאה ממעשיו אלה וממצג השווא שהפעיל כלפיהם קיבל הנאשם עשרות תמונות וסרטונים אינטימיים מהקטינים עמם שוחח, שצילמו את עצמם בהתאם להנחיותיו, כשהם בעירום מלא או חלקי, ובחלק מהמקרים כשהם נוגעים בעצמם ובאיבר מינם, ושלחו לו את התכנים האמורים – צוין בכתב האישום. כמו כן, אליהו מואשם כי שלח לקטינים עשרות תמונות וסרטוני עירום של צעירים וצעירות, הכוללים תכנים מיניים.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצר עד תום ההליכים. במסגרת הבקשה, עו"ד לר ופינקלשטיין ציינו כי אליהו "פעל באופן מכוון כדי להגיע לקטינים תוך שהוא שב ומוודא את גילם, גם כאשר היה מדובר בקטין כבן שמונה שנים בלבד. נוסף על כך, המשיב פעל לבניית קשר אישי עם אותם קטינים, בין היתר כשהוא מתחזה להיות ידיד שלהם או בזוגיות עמם, והשתמש בקשר זה על מנת להפעיל עליהם מניפולציה רגשית ולגרום להם לעשות כדברו".

אליהו נעצר ב-4 באפריל על ידי יחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל, בעקבות הצטברות תלונות במוקד היחידה, ובתום חקירה מאומצת, שלוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, אותרו ונאספו העדויות מעשרות הקטינים הנפגעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים