יזהר שי מצטרף לקרן דיסרפטיב, שמשקיעה בבינה מלאכותית

שי, שפרש באחרונה מהפוליטיקה, יסייע לקרן באיתור חברות להשקעה ● הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "ננסה להיות עבורן שותפים טובים בכל מה שנדרש"

יזהר שי, שותף בקרן דיסרפטיב. צילום: רועי בר

משר המדע והטכנולוגיה לשותף בקרן השקעות: השר לשעבר יזהר שי מצטרף לקרן הון-הסיכון דיסרפטיב (Disruptive AI), שמשקיעה בחברות בתחום הבינה המלאכותית – כך הודיעה הקרן היום (ב'). הוא יחבור לשותפים הקיימים – יוראי פיינמסר, אילית גלר, גדי תירוש וטל ברנח, שהקים אותה.

שי, שהיה שר המדע והטכנולוגיה בממשלה הפריטטית מטעם כחול לבן, עזב את הפוליטיקה לקראת הבחירות האחרונות – לא לפני שהצטרף לתלם, מפלגתו של שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שפרשה מהמרוץ לאחר שהוברר שלא תעבור את אחוז החסימה. במסגרת תפקידו החדש הוא יסייע לקרן דיסרפטיב באיתור חברות מבטיחות בתחום הבינה המלאכותית ובהשקעות בחברות הללו, במטרה להצמיח אותן.

לפני שהצטרף לפוליטיקה, עסק שי במשך יותר מ-25 שנים בתחום ההיי-טק כיזם, מנכ"ל, משקיע, דירקטור ומנטור ליזמים. הוא היה היזם והמנכ"ל של ביזנס ליירס וניהל את V-Secure – שתי חברות שאותן הוא הוביל לאקזיט. כמו כן, שי השקיע ושימש כדירקטור בחברות רבות, ביניהן פריים סנס, שנמכרה לאפל, ו-N-Trig, שנרכשה על ידי מיקרוסופט.

דיסרפטיב היא לא קרן הון-הסיכון הראשונה ברזומה של שי: הוא היה שותף בקרן כנען פרטנרס והיה יזם-שותף להקמת הפעילות שלה בישראל. כמו כן, הוא הקים את קהילת היזמים המקוונת אצטדיון הסטארט-אפ, המחברת כ-45 אלף יזמות ויזמים, וייסד את תוכנית הרדיו והפודקאסט היי-טק בפקקים.

חברות גדולות במקום אקזיטים? לא בהכרח

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שי כי "אני מצטרף לצוות מנוסה של מקצוענים בראשות חברי, טל ברנח, במטרה לתרום מניסיוני בתחומי ההשקעות והיזמות. דיסרפטיב עוסקת בתחום הבינה המלאכותית, הקרוב לליבי ובעל חשיבות אפילו במישור הלאומי, ואני שמח על ההזדמנות הזו להיות מעורב, לסייע ליזמיות וליזמים מוכשרים בתחילת דרכם לבנות חברות AI מובילות".

"ביחד עם שאר אנשי הצוות של דיסרפטיב נסייע ליזמים שאליהם נחבור לגבש תוכניות עסקיות, לבחור חלופות אסטרטגיות שמתאימות להם, נשתמש בקשרים שלנו כדי לחבר אותם למשקיעים נוספים ולשותפים אסטרטגיים ובכלל, ננסה להיות שותפים טובים בכל מה שנדרש", ציין שי.

השותפים בקרן דיסרפטיב: מימין - אילית גלר, יוראי פיינמסר, טל ברנח, יזהר שי וגדי תירוש. צילום: רועי בר

השותפים בקרן דיסרפטיב: מימין – אילית גלר, יוראי פיינמסר, טל ברנח, יזהר שי וגדי תירוש. צילום: רועי בר

הוא התייחס בראיון גם למצב ההיי-טק הישראלי. לדבריו, "השנה החולפת, שנת משבר הקורונה, הייתה גם שנת שיא של ההיי-טק הישראלי בגיוסי הון, צמיחת חברות ענק ואקזיטים. זוהי הוכחה נוספת הן לחשיבות של ענף ההיי-טק לכלכלה הישראלית והן לחוסנו של הענף הזה. כמו כן, זו תעודת כבוד לאנשים שעוסקים בחדשנות בישראל – ליזמות וליזמים, לעובדים, למנהלים, למשקיעים ולכל מי שפועלים סביבם בכדי לאפשר להיי-טק הישראלי להמשיך לצמוח".

כאחד שעשה שני אקזיטים, האם אתה מסכים לטענה שהענף הפך למכונת אקזיטים, ובמקום זה צריך לשאוף לקדם את הפיכתן של חברות סטארט-אפ לחברות גדולות שייצרו בישראל?
"חשוב שנבין שאקזיטים הם חלק, וחלק חשוב, מכלכלת החדשנות. יש חברות שמתאימות להיבנות במשך שנים ארוכות כחברות בינלאומיות גדולות ויש כאלה שיימכרו לחברות גדולות אחרות. אני רוצה לראות כמות משמעותית של חברות היי-טק גדולות בישראל, אבל צריך להבין שאקזיטים בכל השלבים מזינים שיתופי פעולה בינלאומיים, מעודדים הגעת חברות זרות לישראל והופכים את ההיי-טק הישראלי אטרקטיבי למשקיעים זרים, שהם גורם המימון המרכזי של כלכלת החדשנות שלנו".

ברנח אמר כי "אנחנו גאים על הצטרפותו של יזהר שי לקרן דיסרפטיב. עם ניסיון רב שנים בתחום ההשקעות הטכנולוגיות וההיי-טק, שי יוביל יחד איתנו את הקרן לעבר השקעות משמעותיות ורבות בחברות בשלבים שונים בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים