בכיר לשעבר בנטפליקס הורשע בקבלת שוחד

בכיר לשעבר של ענקית שידורי הסרטים נטפליקס הורשע על ידי בית משפט בקבלת שוחד ועמלות מספקי טכנולוגיה בתמורה לכך שאישר להם אספקת מוצרים ושירות לחברה בעת שעבד בה.

תוצאות טובות במחצית השנייה של 2021. נטפליקס

בכיר לשעבר של ענקית שידוריהסרטים נטפליקס (Netflix) הורשע על ידי בית משפט בקבלת שוחד ועמלות מספקי טכנולוגיה בתמורה לכך שאישר להם אספקת מוצרים ושירותים לחברה בעת שעבד בה.

הבכיר, מייקל קייל, עבד בנטפליקס כסגן נשיא בפועל לתפעול IT מ-2011 עד יולי 2014 – משרה שבה ניהל את כלל הטכנולוגיות והתפעול של החברה. בעמדה זו, לפי האישום, אישר קייל חוזים לרכישת מוצרי ושירותי IT מספקיות חיצוניות בתמורה לקבלת עמלות מהן. בכתב האישום משנת 2018 נטען, כי הוא קיבל יותר מ-500 אלף דולר במזומנים, לצד אופציות למניות – כעמלות, מתשע חברות טכנולוגיה, שסיפקו מוצרים ושירותים לנטפליקס, זאת בתמורה לאישור פרויקטים במיליוני דולרים לספקיות האלה.

קייל נשפט בבית משפט פדרלי בסן חוזה ומשך את המשפט במשך שלוש שנים. כעת הסתיים ההליך, שבו הואשם ב-29 מקרים של מרמה והלבנת כספים, והורשע ב-28 מהם.

במהלך המשפט טען הפרקליט שייצג אותו לחפותו בהצהרה שפורסמה בבלומברג, והאשים את נטפליקס שהיא מנצלת את השפעתה כחברה בעלת עוצמה כדי לדחוף להעמדתו לדין. לדבריו, יוגש ערעור.

בעקבות ההרשעה, קייל עשוי להתמודד עם עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר וקנס כספי גדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים