נשים ומחשבים: מעין קמחי, עמותת תפוח

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מעין קמחי, סמנכ"לית מוצר, מנהלת האב קליקה רמלה, עמותת תפוח

מעין קמחי, סמנכ"לית מוצר, מנהלת האב קליקה רמלה, עמותת תפוח. צילום: עמותת תפוח

שם ותפקיד: מעין קמחי, סמנכ"לית מוצר, מנהלת האב קליקה רמלה, עמותת תפוח.

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקידים קודמים: מנכ"לית ומייסדת סטארט-אפים, מנהלת מוצר.

השכלה ושירות צבאי: M.Sc בהתנהגות ארגונית מאוני' תל אביב,  B.A במדעי ההתנהגות וניהול באוני' בן גוריון. אנימטורית ביחידת הדרכה בביס"ט, חיל אויר.

משפחה: נשואה לרועי הרשקוביץ, אמא לנבו (6.5) ונוגה (4.5) ואמא מאמצת של איימי, כלבת נחייה לעיוורים באימון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כנראה שהמחשב הראשון שהגיע אלינו הביתה כשהייתי בכיתה ב' אם אני זוכרת נכון, מחשב XT, שהריץ FROGGER וסוגר שטחים XONIX במיומנות מרשימה. הקסם הזה, של קופסה שחורה שמסוגלת לעשות דברים מופלאים היה נשגב מבינתי. בתיכון עשיתי חמש יח' בגרות במחשבים וחמש יח' ברובוטיקה, והקסם הפך למוחשי יותר. העובדה שיכולתי לכתוב אותיות במקלדת, על מחשב, וזה היה גורם לרובוט לזוז במרחב ולבצע פעולות עד היום בלתי נתפסת מבחינתי. טכנולוגיה יכולה לשנות עולמות, אני לא חושבת שיש אדם שיכול להרשות לעצמו לא לקחת חלק בזה בימינו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אין לי ספק. היא לא תמיד מודעת אבל היא קיימת. זה כל כך מושרש ומובנה שאנחנו לא תמיד שמים לב לזה. בדברים קטנים וגדולים כאחד ובכל מקום.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

הספיקו לי פגישות המשקיעים שעשיתי יחד עם השותף בסטארט-אפ הראשון שלי כדי לאמת את העובדה הזאת. פגישות שבהם השאלות הופנו רק לשותף שלי, המבטים היו אליו גם כשתחום התוכן המדובר היה שלי. הייתי ממש צריכה לדרוש את המקום שלי בחדר, להיות אקטיבית, לענות גם כשלא פונים אלי, לדבר יותר, להיות אסרטיבית, להבהיר למי שבחדר שאני הדמות שאיתה צריך לנהל את השיחה הזאת. זה הבהיר לי, שהדבר הזה שנקרא אפליה באמת קיים. למרות שגדלתי בתחושה שכל הדלתות פתוחות בפניי, ושאפליה שייכת לשנות ה-60, בפועל – העולם עדיין שם. יש לכולנו תפקיד בלשנות את המציאות הזו, ופגשתי כל כך הרבה נשים ואנשים טובים בתעשייה שאין לי ספק שזה ישתנה. בתפוח יש רוב נשי בהנהלה, במטה ובשטח, וכולן פועלות רבות כדי לייצר שוויון בתעשייה ולהנגיש את המקצועות הטכנולוגיים לאוכלוסיות שנמצאות בתת ייצוג בתעשייה, ובהן, כמובן, גם הנשים. נשים מדהימות כמו הקולגות שלי בתפוח וכל אלו שמתנדבות בעמותה או מגיעות אלינו להאב הן אלו שיביאו את השינוי. אין לי ספק שעבור נוגה שלי, העולם המקצועי כבר ייראה אחרת.

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונה

    הכתבה קצרה מדי.... אבל מצליחה לתמצת במספר שאלות את העולם בו אנו חיים. האפליה של נשים על רקע מגדרן בשנת 2021 היא לא נתפסת. אני נפעמת ממה שמעין עושה ועשתה- מובילת דרך מדהימה! המונח ״לתת לנשים מקום״ הוא מעוות מיסודו, שכן אף אחד לא צריך לתת להן כלום. המקום הוא שלהן בכל אשר עושות, בכל עבודה ובכל תפקיד, והגיע הזמן שכולם יפנימו את זה כבר- גברים ונשים כאיד. ממליצה לראות את הסרט המופתי ״מאחורי המספרים״, להבין דרכו את היכולות שהיו לנשים כבר לפני עשרות שנים- ומה הן סבלו אז.... לא הרבה השתנה בימינו לצערי. כל הכבוד מעין!! ישר כוח!

  2. שוש שגב

    בזכותך ובזכות נשים שכמותך רואים יותר ויותר נשים מצליחות במגזר העיסקי הגברי כל הכבוד

  3. עדי שגב

    מאוד אהבתי את הדימוי שמעין תיארה בהקשר לפגישות. לפעמים המאמץ להשמע ולקבל התייחסות, גורם לחוסר טבעיות ואותנטיות. אני נתקלת באי שיוון מאז שאני זוכרת את עצמי. האי שיוויון נמצא בניסתר. בגלוי רובם יאמרו שהוא לא קיים. מעין קמחי את אישה מיוחדת עוצמתית וכנה, גאה בך

  4. רהאלי

    מעין מדהימה אידיאליסטית חכמה ומממשת את שאיפותיה שלה ושל נשים אחרות יישר כוח

  5. כרמלה צינס

    כל הכבוד מעיין. מהווה דוגמה למאבק צודק של נשים נגד אפליה. הלוואי וירבו כמותך ואולי עוד נזכה לשינוי במהרה בימינו.

  6. עפר

    מרשימה ביותר, ללא ספק מעוררת השראה.

  7. אורית

    מעין, את אלופה, למדתי ממך רבות על סובלנות, קבלת האחר. אין ספק שהשמיים הם הגבול בשבילך. את דוגמא לבת שלי. אין ספק שאת סוללת את הדרך לבנות רבות ולנוגה בפרט.

  8. אריה ברגמן

    אין ספק שקשה לסובב רכבת שדוהרת במשך אלפי שנים במסלול מצ'ואיסטי. נשים כמוך הן המנוף לעשות שינוי שמתרחש, היום כבר על פני השטח, ועתיד לשנות את פני ההיסטוריה של המגדרים.

  9. לאה

    מעין צודקת במה שאמרה והיא בחורה מאד מוכשרת חכמה ונבונה ואנחנו גאים בה

  10. שלומי ניסים

    עמותה חשובה שעושה עבודה עם שליחות. עם אנשים כמוך וארגונית כמו עמותת תפוח הילדים שלנו יגדלו למציאות אחרת, טובה יותר ושיוויונית ללא ספק.

אירועים קרובים