נשים ומחשבים: עדי זכאי מאטס, פריון נטוורק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עדי זכאי מאטס, סמנכ"לית משאבי אנוש בפריון נטוורק

עדי זכאי מאטס, סמנכ"לית משאבי אנוש בפריון נטוורק. צילום: יעל אילן

שם ותפקיד: עדי זכאי מאטס, סמנכ"לית משאבי אנוש בפריון נטוורק.

ותק בתפקיד:  שנתיים וחצי. בפריון כחמש שנים.

תפקידים קודמים:   ב=15 השנים האחרונות עבדתי בתפקידי משאבי אנוש שונים בחברות היי-טק שונות. מתמחה בתהליכי ייעוץ ארגוניים ותכלול כל המשאב האנושי על כל רבדיו. מלווה יחידות עסקיות בשלבים שונים. בעלת ניסיון בתפקידי מטה בתחום משאבי האנוש וגם בתפקידי "שטח", של ליווי המנהלים והעובדים בחייהם הארגוניים. מאמינה שסוד ההצלחה טמון ביכולת לדעת להטמיע תהליכים בשטח מתוך הבנה של הדינמיקה העסקית והתרבות של הארגון, תוך שמירה על הפן האנושי במציאות עסקית דינמית ומורכבת. מתמודדת ביומיום עם הרבה "כדורים באוויר" בדיסציפלינות שונות.

השכלה: תואר ראשון במדעי התנהגות וייעוץ ארגוני, תואר שני במינהל עסקים מהמכללה למינהל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כל שנות הקריירה שלי הן בחברות היי-טק. אני מוצאת שבסביבה הזו יש מקום, חשיבות וצורך אמיתי לפונקציה של משאבי אנוש. היכולת להביא את הקול הזה למציאות העסקית שלעיתים יכולה להיות מאוד מורכבת מעניינת אותי. יש משהו בדינמיקה ההיי-טקיסטית, הקצב המהיר, יכולת ההשתנות, התמודדות עם תחרות חיצונית – שגורמים לארגונים לנוע בקצב מהיר ודינמי. כל יום בהיי-טק נראה אחר מקודמו, וזה מייצר עניין וסיפוק ומשאיר אותך חד ומעודכן.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אין ספק שהשנה האחרונה של הקורונה הריעה את מצבן של נשים בשוק העבודה בכלל, כי התחושה שרוב נטל הילדים והבית נפל עליהן. היכולת שלנו בפריון להתאים את עצמנו לעבודה מרחוק הייתה חלקה באופן יחסי ועזרה לנו להתמודד עם הקושי. אני כן רוצה להאמין, שבשנת 2021 נשים שרוצות ויכולות יהיו מסוגלות להגיע לכל תפקיד שהן רוצות, ואין משהו שיעצור אותן, אבל יש עוד עבודה לפנינו הן בארץ והן בעולם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא הרגשתי באופן ישיר סוג של אפליה, ואני לא יודעת אם זה בגלל שבחרתי בתחום ש"לכאורה" נחשב נשי גם בתוך ההיי-טק. אבל אני בהחלט חושבת שיש הרבה מקום לשיפור באחוזי העמדות הבכירות שנשים תופסות, ובכלל זה שנושא השכר שייבחן על פי הוותק והניסיון ולא על רקע מגדרי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פלוני

    כל הכבוד לבית ספר שיפר פ"ת (בן כיתתה)

אירועים קרובים