בהמשך למתחרות: גם גוגל מקימה תשתית ואזור ענן בישראל

אחרי ש-AWS, אורקל ומיקרוסופט עשו זאת, גם גוגל מצטרפת לעגלה והודיעה על הקמת תשתית ואזור ענן בישראל ● לא נמסר מתי הפרויקט יושלם

אזור ענן ישראלי. גוגל קלאוד

הענן בישראל ממשיך להמטיר גשמי ברכה: בהמשך ל-AWS, אורקל ומיקרוסופט, שהודיעו על הקמת תשתית ואזור ענן בארץ, גוגל מסרה היום (ד') גם היא שתעשה זאת, במענה לצורך הגובר של ארגונים מקומיים בשירותי קלאוד.

התשתית בישראל תצטרף לרשת העולמית של תשתיות מקומיות (Google cloud regions) שגוגל בנתה, עם 25 תשתיות ענן מקומיות ו-76 אזורים ברחבי העולם. בישראל היא תקים את שניהם.

גוגל לא פירטה הרבה על אזור הענן החדש – למשל, מתי הוא יוקם. אורקל עתידה להשלים את הקמת אזור ותשתיות הענן שלה, במתקן של בינת בהר חוצבים בירושלים, במהלך הקיץ, ומיקרוסופט התכוונה בתחילה לפתוח את האזור שלה השנה – אבל דחתה את המועד לשנה הבאה. גם AWS הודיעה על כוונתה להקים אזור ענן בישראל – אולם לא מסרה מתי.

בועז מעוז, מנכ״ל גוגל קלאוד בישראל, מסר כי "עם ההשקה, תשתית הענן המקומית תספק פורטפוליו מקיף ומאובטח ביותר של מוצרינו לכלל לקוחותינו בישראל, בהם סטארט-אפים, לקוחות מוסדיים וארגונים מהמגזר הציבורי".

גוגל – אחת הזוכות במכרז הענן הממשלתי

ההודעה של גוגל מגיעה שבוע לאחר שהחברה זכתה, יחד עם AWS, בחלק הראשון של פרויקט הענן הממשלתי נימבוס. המכרז כולל הקמה של אתרי ענן מקומיים בישראל ואזור מקומי מצד כל אחת מהחברות הזוכות, בהשקעה ראשונית שמוערכת בארבעה מיליארד שקלים. שירותי הענן יסופקו מאתרי ענן מקומיים, כאשר המידע יעובד ויישמר בגבולות מדינת ישראל, תחת הנחיות אבטחת מידע מצד הגורמים הרלוונטיים בממשלה.

בממשלה מציינים כי הפרויקט כולל ארבעה חלקים: רכישה והקמה של תשתיות הענן, גיבוש המדיניות הממשלתית להגירה אליו, מענה לאינטגרציה ולהגירה, וביצוע בקרה ואופטימיזציה על הפעילות בענן. במשרד האוצר רואים בפרויקט נימבוס פרויקט דגל רב שנתי וראשון מסוגו בממשלה. בממשלה אומרים כי הפרויקט נועד לתת מענה מקיף ומעמיק לאספקת שירותי ענן לממשלה, מערכת הביטחון וגופים נוספים במשק. הוא ידרוש השקעות נרחבות בתשתיות ויסייע לקידום האקו-סיסטם של מדינת ישראל בתחומי טכנולוגיות הענן.

המפסידות במכרז, אורקל ומיקרוסופט, עתרו לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב כדי להורות למדינה לאפשר להן הארכות מועד להגשת עתירה נגד ההחלטה להעדיף את AWS וגוגל על פניהן. טרם נתקבלו החלטות בעתירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים