ארה"ב: מנכ"ל בהיי-טק פוטר – השתמש ב-LSD במינון זעום "לשיפור הריכוז"

ג'סטין ז'ו, המנכ"ל של חברת איטרבל, עשה שימוש במינון זעום - המכונה מיקרודוזינג - בסם ההזיות לפני פגישה עסקית, לדבריו רק לשם חידוד המוח, אבל דירקטוריון החברה החליט שהמעשה לא קביל וז'ו סולק מחברת השיווק

חומרים פסיכדליים בשימוש מיקרודוזינג. צילום אילוסטרציה: BigStock

איטרבל (Iterable) פיטרה באחרונה את מנכ"לה, ג'סטין ז'ו, כך דיווח בלומברג. העניין הוא שהפיטורים אירעו משום שלדברי חברת השיווק האמריקנית, ז'ו הפר את עקרונותיה כשעשה שימוש בסם ההזיות LSD – על אף שמדובר בשימוש במינון זעיר, המכונה מיקרודוזינג, ושנועד רק לחידוד החשיבה ולא לצורך כניסה ל"טריפ".

לדברי המנכ"ל המפוטר, הסיבה העיקרית לסילוקו מהובלת החברה הייתה העובדה שבארצות הברית השימוש ב-LSD אינו חוקי.

ז'ו טוען כי התנסה בשימוש בכמות מינימלית של הסם, עשה זאת לשם הגברת הריכוז שלו, ושהדבר אירע לפני פגישת עסקים בשנת 2019. הוא סיפר לתקשורת שהחל בשימוש במיקרו-מינון עקב מאמר שפורסם בניו יורקר, אשר העלה את הנושא למודעות וגרם לרבים בשנת 2017 להתנסות בשימוש הזעום.

למרות זאת, הדירקטוריון החליט שז'ו לא יכול להישאר מאחורי ההגה של איטרבל ומינה את המייסד, אנדרו בוני, להחליף אותו כמנכ"ל החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו.

בהודעה מטעמה ציטטה החברה את בוני, שאמר כי "ז'ו הוא חדשני וחושב יצירתי ברמה עולמית שחזונו, היצירתיות והתשוקה שלו יישארו מרכיב מרכזי בתרבותנו בעתיד. עם זאת, התנהגותו ערערה את אמון הדירקטוריון שהוא יכול להמשיך ולנהל את החברה כראוי", כך הסביר המנכ"ל החדש את ההחלטה לפטר את ז'ו.

איטרבל הוקמה בשנת 2013 ושווי השוק שלה עומד על 2 מיליארד דולר כיום. החברה, לפי הגדרתה את עצמה באתרה, היא פלטפורמה שיווקית בין-ערוצית, המאפשרת "חוויות לקוח אחודה, ומעצימה ליצור, לייעל ולמדוד כל אינטראקציה לאורך כל מסע הלקוחות".

טרנד המיקרודוזינג שהתחבב על עמק הסיליקון

מיקרודוזינג משמעו נטילת מינונים מזעריים ותת-הזייתיים של חומרים פסיכדליים. הנוהג היה נפוץ בקרב בכירים בעמק הסיליקון, מאחר שסייע, לפי העדויות, לחידוד הריכוז והיצירתיות.

הביוגרפיה של מייסד אפל, סטיב ג'ובס, חשפה שהמייסד המיתולוגי של ענקית ה-iPhone התנסה במיקרודוזינג לפחות פעם אחת, אבל גם שנהג לחוות טריפים של אסיד על בסיס די קבוע.

בכל מקרה, בשימוש המאוד מסוים המכונה מיקרודוזינג מדובר על מינון קטן במיוחד שאינו מייצר הזיות. תומכי המיקרודוזינג אף סבורים שלמינונים נמוכים מאוד אלה עשוית להיות השפעות בריאותיות משפרות ביצועים, מגבירות אנרגיה וכאלו התורמות לטיפול בדיכאון.

מיקרודוזינג. ללא השפעה פסיכדלית. אילוסטרציה: BigStock

מיקרודוזינג. ללא השפעה פסיכדלית. אילוסטרציה: BigStock

לאחר הגידול בפופולריות של המיקרודוזינג ב-2017, נוצרה קבוצת רדיט (Reddit) שבה משתפים החברים חוויות על האופן שבו השימוש הזעום גרם להם לתמורות שונות במצבם הקוגניטיבי ואף לעיתים הפיזי. הדיווחים גרמו לחוקרים העוסקים במדע פסיכדלי לקיים באפריל של אותה שנה בה החל הטרנד כנס גדול בן שישה ימים, שהתקיים בארה"ב ושמטרתו הייתה לדון בנושא ובנושאים אחרים הקשורים לחומרים פסיכדליים והשפעתם על מי שצורך אותם.

מעניין לגלות את ממצאי מחקר שנערך בלונדון אימפריאל קולג' (Imperial College London) באחרונה – הגדול ביותר על השפעת חומרים פסיכדליים בהשוואה לאפקט פלסבו. המחקר עסק גם במיקרודוזינג של LSD, שאכן הגביר, לפי הממצאים, את היכולות הקוגניטיביות של הנבדקים, אך לדברי החוקרים עשה זאת בדיוק באותה מידה כמו האפקט על משתתפי הניסוי שנטלו את הפלסבו בלא ידיעתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים