ארה"ב: סנאטורים נגד מכירה של נתוני מיקום לגורמי ממשל

קבוצה של 20 סנאטורים מבית המחוקקים האמריקני פתחו ביוזמת חקיקה, שתגביל את יכולתה של הממשלה לרכוש בחשאי נתונים על אזרחים, בטענה שיש לפקח על נתונים המוחזקים על ידי גורמי צד ג' בדיוק כמו על הנתונים המצויים אצל מפעילות הסלולר וספקיות האינטרנט, שרשאיות למסור אותו רק בצו בית משפט

ארה"ב: סנאטורים נגד מכירה של נתוני מיקום לממשלה. צילום: BigStock

בשם הזכות לפרטיות: סנאטורים בבית המחוקקים האמריקני פתחו ביוזמת חקיקה, שתגביל את יכולתה של הממשלה לרכוש בחשאי נתונים על אזרחים, במטרה להציב את קו הגבול בוויכוח המעסיק בימים אלה גופים רבים בעולם, על האיזון שבין הזכויות לפרטיות לעומת הביטחון הלאומי.

סוחרי נתונים יכולים כיום למכור נתוני מיקום שנאספים ממכשירי סלולר למודיעין ולסוכנויות אכיפת החוק, וגם חברות שמפתחות טכנולוגיה ליירוט נתונים מרשתות סלולר אינן מוגבלות כיום, ורשאיות למכור את הנתונים האלה לממשל הפדרלי.

ואולם קבוצה של 20 סנאטורים דורשים שסוחרי נתונים מצד שלישי יהיו חייבים לעמוד באותם חוקים המפקחים על מפעילות סלולר וספקיות אינטרנט, שרשאיות לספק נתונים אישיים לממשלה רק כאשר הן נדרשות לכך בשל צו של בית משפט – לבד ממקרי חירום.

הסנאטורים טוענים, כי "אין שום סיבה שמידע שנאסף על ידי סוחרי נתונים יטופל בדרך שונה מאשר מידע דומה המוחזק על ידי מפעילת הסלולר או ספקית האינטרנט".

יוזמת החקיקה לבטח תצית ויכוח על הביטחון הלאומי, שכן הגבלה של מכירת נתונים על ידי סוחרי צד שלישי לממשלה לא תעלים את סוחרי הנתונים, ודווקא תגביר את האפשרויות שהם יחפשו קונים למידע שבידם מחוץ לארה"ב, ובמקרים מסוימים המידע הזה יכול לסכן את אזרחי ארה"ב. למשל, לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, אחת מהחברות הפרטיות שיצרו תוכנה לאיסוף נתונים החלה לעקוב את תנועותיהן של יחידות הצבא האמריקני הפרוסות מעבר לים. היו גם דיווחים על חברה נוספת, שמכרה ציוד מעקב לרשויות אכיפת החוק ושיש לה קשרים עם חברת Global Resource Systems – חברה עלומה שכנראה מחזיקה ביותר כתובות IP מאשר חברות תקשורת גדולות. משרד ההגנה האמריקני טוען, כי חברה זו מסייעת למנוע שימוש לא מורשה בכתובות האינטרנט שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים