על רקע ההתאוששות בעולם התיירות: גסטי מגייסת 50 מיליון דולר

החברה הרחיבה את הפלטפורמה שלה לצרכי השוק בזמן הקורונה, ומציעה כעת מערכת לניהול נכסים לשכירויות גם לטווח בינוני - ולא רק לטווח קצר ● היא גייסה עד כה 110 מיליון דולר

משמאל: עמיעד סוטו, מנכ"ל וממייסדי גסטי, וורד רביב שוורץ, נשיאת וסמנכ"לית התפעול של החברה. צילום: אייל טואג

עולם התיירות סבל קשות בתקופת הקורונה, ועדיין סובל, אבל נדמה שבאחד מתתי התחומים בו – השכירויות לתקופות קצרות – המגפה פגעה פחות, והוא אף חווה כעת התאוששות: האנליסטים חוזים שיפור בתוצאות הכספיות של Airbnb לעומת ההפסדים הגדולים שרשמה ב-2020, והיום (ג') נחתה על שולחן המערכת ידיעה חיובית מצדה של גסטי. החברה סיימה באחרונה סבב גיוס D בסך של 50 מיליון דולר – מה שמעלה את סך הגיוסים שלה עד כה ל-110 מיליון.

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן אייפקס דיגיטל והשתתפו בו המשקיעים הקיימים, בהם הקרנות ויולה ו-ורטקס.

גסטי נוסדה ב-2014 והיא בוגרת האקסלרטור Y Combinator. החברה מספקת פתרון מקצה לקצה לעולם השכירויות לטווח קצר, שלדבריה עונים על צרכי התפעול של מנהל הנכסים. בעזרת המוצר שלה, מנהלי נכסים יכולים להתחבר לשלל ערוצי הפצה, כגון אקספדיה, Airbnb ו-Booking.com, ולהשתמש בכלים טכנולוגיים, לרבות סנכרון הזמנות בעשרות פלטפורמות במקביל דרך ממשק אחד, ניהול התקשורת עם האורחים, אוטומציות לניהול תהליכים, תשלום, ניהול המידע הפיננסי-חשבונאי וניהול תחזוקת הנכסים. על לקוחותיה נמנים 80 ארגונים.

בחברה אומרים כי הם לא שקטו על השמרים בשנת הקורונה, וניצלו אותה להתאמת המוצר לנכסים מסוגים שונים, כולל בניינים ומלונות דירות, ולצרכי המתארחים, שהשתנו כתוצאה מהמגפה. לדוגמה, הפלטפורמה שלה מאפשרת כעת לנהל שכירויות לטווח בינוני, של חודש ויותר. הביקוש לשכירויות לתקופות אלה גדל בתקופת הקורונה, לאחר ששוכרי דירות העדיפו לעזוב את דירותיהם ולשכור נכסים זולים יותר ולזמן מוגבל – עקב המשבר הכלכלי. כך, ניתן היה לראות מלונות – גם בתל אביב – שכשלא יכולים היו לארח תיירים, החלו להציע שכירויות לתקופות מוגבלות.

מוקדם יותר החודש הודיעה גסטי על רכישת החברה המתחרה, MyVR, לטובת חיזוק פעילותה בצפון אמריקה. היום, במקביל לגיוס, היא הודיעה על רכישת יור פורטר, שפועלת אף היא בעולם התוכנה לניהול נכסים. בשני המקרים היא לא מסרה את סכום העסקה. עם זאת, בחברה אומרים שכספי הגיוס והרכישות יאפשרו לה למצות את הזינוק בפעילות הצפוי עם ההשתלטות על מגפת הקורונה, להרחיב את מוצריה ואת קהל הלקוחות שהיא משרתת, להגדיל את צוות העובדים, ולהרחיב את זירת המסחר שלה.

"הזמנות קיץ 2021 גבוהות ב-32% מההזמנות בקיץ 2019"

"בשנה האחרונה, האירוח האלטרנטיבי, ובו השכירויות לטווח קצר, הפך לפופולרי בקרב קבוצות גדולות יותר באוכלוסייה, כתוצאה ממגפת הקורונה, כשמטיילים התרגלו לפרטיות ומרחבים של דירה או בית, בצירוף איכויות מלונאיות", אמר עמיעד סוטו, מייסד משותף ומנכ״ל גסטי. "ההזמנות בארצות הברית לקיץ 2021 עומדות כבר כעת על 282% מההזמנות של קיץ 2020 ואף גבוהות ב-32% מהזמנות קיץ 2019 – טרום הקורונה. נתונים אלה מדגישים את העתיד המזהיר של תעשיית האירוח האלטרנטיבי, ואת העמידות והיצירתיות שהפגינו החברות בתעשייה לאורך השנה האחרונה בכדי לצלוח את התקופה".

דניאל או׳קיף, שותף מנהל באייפקס דיגיטל, שמצטרף לדירקטוריון של גסטי, ציין כי "נסייע לצוות של החברה בהבאת פתרונות טכנולוגיים לניהול נכסים באקו-סיסטם מתפתח, שחווה מהפך. גסטי היא שחקן יוצא דופן בשוק הצומח במהירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים