בנק הפועלים הכריז על שלוש השקעות ישירות ראשונות בסטארט-אפים ישראליים

פעילות ההשקעות האסטרטגיות הישירות שהשיק בנק הפועלים בתחילת שנת 2020 הובילה לשלוש השקעות בחברות הסטארט-אפ הישראליות פרספשן פוינט, קריון ולייטיקו בסך כולל של יותר משמונה מיליון דולר

אביבית בנדר, ממונה על הפיתוח העסקי והפינטק בחטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ענבר מרמרי

בנק הפועלים, חושף הבוקר (א') את שלוש ההשקעות הראשונות בחברות סטארט-אפ ישראליות במסגרת פעילות ההשקעות האסטרטגיות הישירות, שהושקה בתחילת שנת 2020, בהובלת חטיבת החדשנות והאסטרטגיה.

כחלק מפעילות זו, הבנק מבצע גם השקעות המצויות תחת מסלול 43 של רשות החדשנות, המעניק הגנה בשיעור של עד 40% על השקעות בחברות היי-טק ישראליות.

את הפעילות מובילה אביבית בנדר, ממונה על הפיתוח העסקי והפינטק בחטיבת החדשנות  בבנק הפועלים, יחד עם צוות ייעודי בעל ידע טכנולוגי, פיננסי ועסקי אשר אמון, בין היתר, על פעילות ההשקעות האסטרטגיות.

ההשקעה הראשונה, בסך 2 מיליון דולר, הושלמה במרץ 2021 בחברת הסייבר פרספשן פוינט (Perception Point) שפיתחה פתרוןCyber-as-a-Service  המספק הגנה מפני כל תקיפה מבוססת תוכן, כדוגמת קבצים, קישורים וטקסט פשוט, שמנסה לחדור לארגון דרך הדואר האלקטרוני או ערוצי שיתוף תוכן. הבנק הצטרף לסבב C של החברה, בהובלת קרנות הון הסיכון הידועות Red Dot Capital ו-NGP Capital. בסבב השתתפו גם המשקיעים הנוכחיים, Pitango Venture Capital ו-State of Mind Ventures.

ההשקעה השנייה של הבנק הייתה באפריל 2021 בסך 3.5 מיליון דולר, כחלק מסבב D של חברת RPA (ר"ת Robotic Process Automation), המוכרת בשם קריון (KRYON). החברה פיתחה פתרונות אוטומציה לארגונים באמצעות טכנולוגיית מחשוב ויזואלי, קרי "למידה ויזואלית" של המתרחש על גבי המסך של המשתמש והפיכת התהליך לאוטומטי על ידי "חיקוי" פעולות רוטיניות שמבצע המשתמש. הבנק עובד עם החברה בשנים האחרונות, וההשתתפות בסבב מהווה החלטה אסטרטגית להעמיק את הקשר עם החברה וליצור שיתופי פעולה.

השקעה נוספת, השלישית, היא בחברת לייטיקו, בסכום של כ-3 מיליון דולר. לייטיקו הינה חברת תוכנה בתחום ה-CRM, שפיתחה סט של פתרונות לשיפור חוויית הלקוח עבור ארגונים הפועלים במודל B2C בנקודות הממשק מול לקוחותיהם בתהליכים שונים (חתימה אלקטרונית, שיתוף מסמכים, ביצוע תשלום ועוד). ההשקעה בחברה משתלבת עם אסטרטגיית הבנק הפועל לדיגיטיזציה ומתן אפשרות לצריכת שירותים פיננסיים מרחוק בצורה נוחה ובטוחה.

לדברי בנדר, "אנו רואים בשיתופי הפעולה עם חברות פינטק ערך סינרגטי עצום. נמשיך לבצע השקעות אסטרטגיות בחברות פינטק ולהוביל ביצירת פתרונות חדשניים פורצי דרך ללקוחותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים