רבעון שלילי לאינטל: ירידה בהכנסות, צניחה ברווח הנקי

החברה הציגה קיטון ברווחים – גולל ברווח התפעולי - עקב עלייה תלולה בהוצאות ● המנכ"ל החדש, פט גלסינגר, מעדיף להביט על המציאות במשקפיים ורודים

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

אינטל פתחה את השנה עם תוצאות שליליות: הכנסות החברה פחתו במקצת והרווחים שלה רשמו ירידות חדות – עקב על ייה גדולה בהוצאות; כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה בסוף השבוע.

ההוצאות של חברת הענק זינקו ברבעון הראשון של השנה ב-25% ל-16 מיליארד דולר ואילו ההכנסות ירדו בקרוב ל-1% ועמדו על 19.67 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי צנח ב-40.6% ל-3.4 מיליארד דולר והרווח הנקי למניה ירד ב-37.4% ל-82 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות גדלו ב-12.9% ל-8.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-9.67% ל-10.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 55.17%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-43.9% ל-7.2 מיליארד דולר, מה שיחד עם הצמיחה בהוצאות הכלליות הפחית את הרווח התפעולי ב-47.5% ל-3.7 מיליארד. בגלל הירידה התלולה ברווחים, חבות המס פחתה ב-42.8% ל-545 מיליון דולר.

פט גלסינגר, המנכ"ל החדש של אינטל, החל את תפקידו לפני כחודשיים, לאחר שהיה מנכ"ל VMware בשנים האחרונות. הוא החליף את בוב סוואן. בתגובה לתוצאות, גלסינגר העדיף להסתכל על חצייה המלא של הכוס ואמר כי "הצגנו רבעון טוב, כתוצאה מביקושים גבוהים למוצרים שלנו וביצועים טובים של עובדי החברה. האסטרטגיה העסקית החדשה שלנו – IDM2.0 – מביאה תוצאות טובות, וככל שמתקדמים יוצרת מומנטום. 2021 תהיה שנת מפתח לחברה, שכן אנחנו מבססים את האסטרטגיה שלנו תוך כדי ניצול הביקוש הגואה למוליכים למחצה, שכה חשובים בעידן הדיגיטלי הנוכחי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים