הכלי שמאפשר חשיפה של כתובות הדואר האלקטרוני של חשבונות פייסבוק

Facebook Email Search v1.0 נחשף בידי חוקר ששמר על עילום שם והעלה סרטון ליו-טיוב, שבו הוא מציג את פעולתו ● פייסבוק: "אנו נוקטים פעולות ראשוניות כדי לטפל בנושא הזה"

שוב סכנה לדליפת נתונים של משתמשי פייסבוק. צילום: פייסבוק

פייסבוק (Facebook) ממשיכה להישאר בכותרות בהיבטים לא רצויים מבחינתה, ובעיקר בהיבט של שמירה על פרטיות המשתמשים בשירותיה. לאחר שבחודש שעבר נחשפו יותר מחצי מיליארד מספרי טלפון של משתמשים, היא ניצבת בפני סיכון של עוד דליפת ענק של נתונים על משתמשיה. בימים אלה פורסם מידע על כלי חדש, שיכול לקשר בין חשבונות בפייסבוק אל כתובת הדואר האלקטרוני של בעליהם, גם אם אלה בוחרים להסתיר אותה מעין הציבור.

קיומו של הכלי הזה, ששמו Facebook Email Search v1.0, נחשף בידי חוקר ששמר על עילום שם והעלה סרטון ליו-טיוב, שבו הוא מציג את הכלי ואת הדרך שבה הוא מבצע את הפעולה, כשלדבריו הוא החליט לעשות זאת לאחר שבפייסבוק טענו שהפרצה אליה הוא מתייחס אינה חשובה דיה לתיקון.

באמצעות הכלי הוא הצליח לחשוף 6,000 חשבונות דואר של משתמשים תוך שלוש דקות בלבד, ולטענתו ניתן להגיע לכמות של עד חמישה מיליון משתמשים ביום. לטענתו, ניתן להשתמש בנתונים הללו כדי להשתלט על דפי קבוצות ואפילו על חשבונות פרסום.

"נראה שסגרנו בטעות את הדיווח של הבאג הזה לפני שהועבר לצוות המתאים. אנו מעריכים את החוקר המשתף את המידע ואנו נוקטים פעולות ראשוניות כדי לטפל בנושא הזה, תוך כדי מעקב כדי להבין טוב יותר את ממצאיו", נמסר מפייסבוק לאחר חשיפת הסרטון, אך ללא תשובה לטענה שלו על כך שהגיבו כי לא מדובר בבאג חשוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים