עד כמה חשובים נתונים למחלקת השיווק שלכם?

עבודה רציפה על בסיס נתונים מאפשרת לחברה לשנות כיוון בכל רגע נתון ולהתגמש בהתאם לצרכים והדרישות בשוק ● להלן הדרכים להשגת הנתונים והיתרונות וחסרונות של הגישות השונות

22/04/2021 13:04
ג'ורג' פרייזר, מייסד משותף ומנכ"ל פיבטרן. צילום: יח"צ

מבחר המותגים העצום המוצע ללקוחות בימינו הפך את נאמנות הלקוח לעניין חמקמק, כזה שמצריך מחברות לעבוד קשה במטרה לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח. למעשה, ככל שהמותג או החברה יודעים יותר על הלקוח ועל מה שמניע את הרגלי הקנייה שלו, כך היכולת שלהם להשפיע על החלטות הלקוח, תגדל בהתאם. כדי לעשות זאת בצורה המדויקת ביותר, יש צורך באיסוף וניתוח של נתוני פעילות הלקוח בהיקפים גדולים. איפה נמצאים אותם הנתונים שיש לאסוף ולנתח? לרוב, תוכלו למצוא אותם בשלל יישומים עסקיים שבהם החברה עושה שימוש.

אלפי יישומים עסקיים ושיווקיים כגון Salesforce, NetSuite, Zendesk, Shopify, Asana ועוד מכילים נתונים דומים וגם שונים על הלקוחות שלכם. כשאתם צוברים ומנתחים את הנתונים המגוונים האלה, מתקבלת "תמונת לקוח 360". הרעיון שעומד מאחורי "תמונת לקוח 360" הוא לבנות תמונה מדויקת של הלקוח, תוך לקיחה בחשבון של כלל הפעילות והאינטראקציות שלו מול המותג. תפיסה כזו מאפשרת לכם לפתח את מערכת היחסים עם הלקוח ולשרת אותו בצורה מיטבית, מה שבסופו של דבר עשוי להתבטא בהגדלת ההכנסות.

משבר הקורונה, שהפך את האקלים העסקי ואת הביקוש הצרכני לבלתי צפויים עוד יותר, הוביל להבנה, כי יש לבסס פעולות והחלטות עסקיות על סמך נתונים מתאימים. עבודה רציפה על בסיס נתונים מאפשרת לחברה לשנות כיוון בכל רגע נתון ולהתגמש בהתאם לצרכים והדרישות בשוק. למרות שקיימות כמה דרכים להשיג את הנתונים האלה, לכל גישה יש יתרונות וחסרונות.

אחת הדרכים הקלות ביותר היא להשתמש בלוחות השליטה והניתוח המובנים והנתונים המופיעים בכלי השיווק הטכנולוגיים שלכם, כמו אלה המופיעים ב-Marketo או ב-Salesforce. היתרון בשימוש בכלים ובנתונים הללו הוא קלות השימוש בהם, ולכן הם תמיד יהיו חלק מהעבודה השוטפת. אבל למעשה, חלק מהנתונים שחיוניים לתהליך קבלת ההחלטות אינם נמצאים רק בכלי השיווק שלכם, ולכן הם בלבד אינם מספקים תמונה מקיפה של 360 מעלות על הלקוח. כדי לקבל תשובות, תצטרכו להשתמש בכלי נוסף, כמו לוח שליטה בכלי עסקי, כגון Domo, שמתחבר ישירות למקורות הנתונים שלכם. כלי בינה עסקית אלה מכילים מחברים (Connectors) רבים, כך שהם מספקים מבט מקיף יותר על הלקוח, אך מבחינת ניתוח הנתונים, גם הם מוגבלים לאפשרויות הניתוח שפותחו על ידי יוצריהם.

דרך אפקטיבית להשגת נתונים – מחסן נתונים

דרך אפקטיבית יותר להשיג את הנתונים הדרושים לקבלת החלטות היא לבנות מחסן נתונים, המאגד את כל מקורות הנתונים של החברה. היתרון הוא, שמחסן נתונים מסוג זה יאגד את כל המידע והנתונים על הלקוח מכל הכלים ומקורות המידע שאתם עושים בהם שימוש. במקרה זה, חשוב להכיר, כי בניית מחסן נתונים מרכזי מסוג כזה מצריכה השקעה גדולה יותר מאשר בכלי שיווק רגיל, אך היא בהחלט משתלמת.

כדי להפיק את המרב מהנתונים, מחסן הנתונים המרכזי שלכם צריך לעמוד בשלושה מאפיינים חשובים של ביג דטה: נפח (Volume), מגוון (Variety), ומהירות (Velocity). למעשה, מחסן הנתונים צריך להיות מסוגל לאחסן מיליונים של פריטי נתונים מתוך מקורות נתונים מגוונים ומשתנים. כמו כן, חשוב שתהיה לו היכולת לעדכן את המקורות בזמן אמת ככל האפשר, כדי להבטיח שההחלטות שלכם הן המדויקות ביותר עבור כל נקודת זמן. המשמעות היא, שעל מחסן הנתונים שלכם להיות מהיר, ולהשיב בהתאם על כל שאילתה חדשה, על בסיס כל הנתונים הקיימים, תוך שניות.

כאמור, יכולת קבלת החלטות מבוססת נתונים היא יכולת משמעותית ומכרעת עבור חברות, בייחוד בתקופה הנוכחית. כיוצא מזה, לבחירה נכונה במחסן נתונים ולבחירת הטכנולוגיה הנכונה לניתוח הנתונים יש השפעה מכרעת על צמיחת העסק. בחנו מה הם התהליכים המתאימים ביותר עבור הארגון שלכם, נהלו מחסן נתונים מודרני וחדשני כדי לעמוד בדרישות, וספקו ללקוח בדיוק את מה שהוא צריך.

 

הכותב הינו מייסד משותף ומנכ"ל פיבטרן (Fivetran), שמספקת פתרונות אוטומטיים מנוהלים לאינטגרציית נתונים בענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים