נשים ומחשבים: ויקי פורניס, אפירו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ויקי פורניס, מנהלת תפעול עסקי באפירו

ויקי פורניס, מנהלת תפעול עסקי באפירו. צילום: עמר הכהן

שם ותפקיד: ויקי פורניס, מנהלת תפעול עסקי באפירו (Apiiro), סטארט-אפ בתחום אבטחת סייבר בתל אביב.

ותק בתפקיד: כעשור בתפקידים דומים.

תפקידים קודמים: בעבר ניהלתי עבור משקיעים חברת הפצת ציוד אלקטרוני על כל רבדיה: ממכירות ותפעול ועד לכספים ומשאבי אנוש. בשלבים מוקדמים יותר בחיי העבודה שלי כיהנתי כמנהלת מכירות, וכעוזרת לחשב במחלקת כספים של חברה המונפקת בנסדא"ק. מנעד התפקידים הזה תרם רבות ליכולות האינטגרציה שלי ולאתגר בתפקיד הנוכחי, הדורש לחלוש על כמה דיסציפלינות, שאינן בהכרח קשורות זו לזו בארגון. בניהול התפעול העסקי של סטארט-אפ דינאמי יש צורך ללהטט בין הרבה כדורים באוויר בו זמנית ובמגוון תחומים, ואני מרגישה שהרקע המגוון שלי תרם לכך לא מעט.

השכלה: תואר ראשון במדעי החברה, תואר שני במינהל עסקים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
אני לא עוסקת בטכנולוגיה ישירות, אולם מגיל מאוד צעיר ידעתי שאני רוצה להשתייך לעולם ההיי-טק, ולכן כל המשרות שבהן כיהנתי היו בחברות מהתחום. זה היה עד כדי כך חשוב לי, שלפני גיוסי לצה״ל הסתפקתי בעבודה כמחסנאית בחברת ציוד אלקטרוני מהמובילות בישראל בזמנו, ובלבד שאהיה קרובה לתחום. זה השתלם –  שם נקלטתי שוב לאחר שירותי בצה״ל, ואט אט שובצתי במחלקות אחרות, למדתי וקודמתי. לאחר מכן דרכי הייתה נוחה ופתוחה לעוד חברות בתחום. הניסיון שצברתי לאורך השנים והרצון העז ללמוד ולהפנים את מה שאני סופגת מסביבתי סייעו לי להגשים את הרצון שלי לעבוד בחברות טכנולוגיות מובילות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
באופן אישי פגשתי את זה בחברה גדולה – אפליה בשכר על רקע מגדרי. היום אני עושה מאמצים לעבוד במקום עבודה שמודד אותי על תרומתי בתום לב. זיהיתי אפליה על בסיס מגדרי גם אצל קולגות וחברות, מלווה בתסכול עמוק, שלרוב אין לו מענה או קשב, שלא לומר לעיתים אף נקמנות מצד הארגון או הגורם המפלה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
לצערי כן, עבדתי לצד קולגה שתפקידו היה זהה לשלי. לכולם היה ברור שתרומתי היתה גדולה משמעותית משלו, הוא עצמו לא טרח להסתיר זאת, גם לא הממונים עלינו. אף על פי כן, לימים גיליתי שהשכר שלו גבוה משלי בכ-25%. היה לי מאוד קשה להכיל את תחושת הפגיעה, לאחר כמה פניות שלי לבירור הנושא שלא נענו – עזבתי את אותה החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים