IP² LaunchPad – תכנית לקידום שיתופי פעולה טכנולוגיים בין ישראל לטיוואן

רני שיפרון, מנכ"ל Healthier Globe הישראלית, נציג i2i, ומנהל תכנית החדשנות IP² LaunchPad בארץ, וצליל להב, הנספח הכלכלי-מסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בטיוואן, סיפרו לאנשים ומחשבים על שיתוף הפעולה הטכנולוגי המרתק ויתרונותיו

רני שיפרון, מנכ"ל Healthier Globe, נציג i2i, ומנהל תכנית החדשנות IP² LaunchPad בארץ. צילום: שלומי ארביב

לישראל יחסים מסחריים כלכליים נמרצים עם טיוואן. היצוא השנתי שלנו מסתכם בכ-600 מיליון דולר, ואילו היבוא מגיע לכ-1.1 מיליארד, אולם בעתיד הסחר עשוי לצמוח, שכן טיוואן מעוניינת להגדיל את שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם ישראלי.

טיוואן היא משק תוסס עם תל"ג של כ-600 מיליארד דולר ותל"ג לגולגולת של כ-52,000 דולר. בהחלט משק שכדאי לשתף איתו פעולה, וטיוואן מעוניינת בשיתוף פעולה, כי היא רוצה לעזר ביכולות של ישראל כדי לשדרג את היכולות הטכנולוגיות שלה עצמה.

בעבר טיוואן נחשבה למדינה מוטת טכנולוגיה, משמע מדינה עם חדשנות טכנולוגית מרשימה. אלה שבשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת חל שינוי כיוון – הטכנולוגיה התחילה לאבד את חשיבותה ולאבד גובה, כי הממשלה בחרה לשים דגש על נושאים כלכליים אחרים.

לפני שנתיים-שלוש הממשלה הבינה שעשתה טעות וביקשה לשנות כיוון, לשים דגש מחודש על חדשנות, ולצורך זה היא רוצה להיעזר בישראל.

היא עושה זאת באמצעות תכנית במימון של ממשלת טיוואן שנקראת IP² LaunchPad. התכנית מקדמת שיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברות טכנולוגיות ישראליות וטיוואניות, במטרה שפירות שיתופי הפעולה ישווקו בכל המרחב של דרום-מזרח אסיה.

"טיוואן מבקשת להזרים חדשנות טכנולוגית, לאחר שהיא לא עסקה בחדשנות משנות ה-80'-90'", כך אמר רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe, נציג חברת i2i ומנהל תכנית החדשנות IP² LaunchPad בישראל בשיחה עם אנשים ומחשבים.

"בחמש השנים האחרונות הממשל בטיווואן מעוניין להזרים חדשנות למדינה. ישראל, הידועה כסטארט-אפ ניישן, מהווה יעד משמעותי לקיום שת"פ בין האקוסיסטם הטכנולוגי של שתי המדינות. לכן בשנה שעברה הושקה בישראל תכנית החדשנות IP² LaunchPad הראשונה, אשר מתוכננת בהמשך לפעול במדינות נוספות. בנוסף פועלת בישראל תכנית IP² Plus, וגם תכנית חדשה בשם IP² Sustainability, הפועלת בשת"פ עם סטארט-אפ ניישן סנטרל של טיוואן.

לתכניות אלו מצטרפת השקת Taiwan Innovation Finder – פלטפורמת איתור החדשנות ופיתוח האקוסיסטם הטכנולוגי של טיוואן, שפותחה על פי המודל המקורי של Start-Up Nation Finder", כך סיפר שיפרון.

תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad. צילום מסך מאתר התכנית

תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad. צילום מסך מאתר התכנית

האם תוכל בקשה להרחיב את הדיבור על תכנית IP² LaunchPad?
"IP² LaunchPad מאיצה את הכניסה של חברות סטארט-אפ ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טיוואן. התכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן. התכנית מופעלת על ידי חברת i2i שהקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטיוואן.
בימים אלו נבחרות החברות הישראליות האחרונות למחזור השני של התכנית, אשר יכלול 12 חברות בלבד הנמצאות בשלבים מתקדמים, אחרי סבב גיוס ראשוני ועם מכירות התחלתיות, והן מתחומי טרנספורמציה דיגיטלית בבריאות, בהיי-טק ובאנרגיה מתחדשת מבוססי ביג דטה, AI, IoT, 5G וסייבר סקיוריטי.
החברות המשתתפות בתכנית זוכות לקבל ליווי מבכירי התעשייה באקו-סיסטם של טיוואן וגישה ישירה לכל הגורמים הפועלים בו, קישור ישיר עם שותפי הפצה אסטרטגיים במזרח הרחוק, עם חברות טייוואניות אסטרטגיות מובילות מתעשיית הייצור, עם מערכות הבריאות המובילות בטיוואן, עם ארגוני מחקר ופיתוח וכן עם משקיעים. בנוסף, החברות זוכות בסיוע בהקמת מרכז פעילות מקומי, אשר מהווה שער כניסה לשוקי המזרח ולשווקים הגלובליים.
על השותפים בתוכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה-BIO, חברות ענק כמו אייסר, אדוואנטק, סיסקום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי חולים ואקסלרטור שואו-צ'ואן מדיקל, בית החולים צ'אנג גונג, ומשקיעים כמו China Development Financial, FORMED ועוד.
התכנית מעניקה לחברות הישראליות בסיס פעילות בטיוואן, והקמת מרכז העסקים והחדשנות שלהן במדינה אשר מהווה שער כניסה לשווקי המזרח, וכוללת סיוע משמעותי בחדירה לשווקים במזרח אסיה ולשווקים הגלובליים, ביצוע פיילוטים, ולידציה רפואית, קשרים עם מפיצים, שותפים אסטרטגיים ומשקיעים. התכנית כוללת ליווי מקצועי, הן בהיבטים העסקיים והטכנולוגיים והן בגישור על פערי התרבות, השפה וסגנון ההתנהלות העסקית והאישית".

אתה מדבר על מחזור שני – מי זכה במחזור הראשון?
"המחזור הראשון של התכנית יצר לחברות הישראליות למעלה מ-150 פגישות מקוונות ופיזיות, ונחתמו 17 הסכמי שיתוף פעולה בין החברות הישראליות לבין ארגונים מובילים בטיוואן, בניהם: מערכת הבריאות הפרטית הגדולה של טיוואן – שו-צ'ואן, יצרנית המכשור קארמה מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic, Topco Scientific, יצרן המשקפות Jorjin Technologies, מפיץ ציוד רפואי HUKUIBIO ובית החולים האוניברסיטאי של טייפה".

התמקדות בלעדית בשילוב חברות חדשניות מישראל בשוק הטאיוואני

צליל להב, הנספח הכלכלי-מסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בטיוואן. צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

צליל להב, הנספח הכלכלי-מסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בטיוואן. צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

בנוסף שוחחנו עם צליל להב, הנספח הכלכלי-מסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בטיוואן ביחס לתכנית IP² LaunchPad.

"נספחות משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בטייפה תומכת בתוכנית IP² LaunchPad באמצעות מתן ליווי מקצועי-עסקי לצדדים, סיוע בתיאום פגישות לחברות המעוניינות, ומתן מענה שוטף לחברות המשתתפות בתכנית ולמנהליה.
לדוגמה, בית החולים שואו-צ'ואן הביע עניין בשיתוף פעולה עם מספר חברות מהמחזור הראשון של התכנית, והנספחות הכלכלית ידעה לייצר את החיבורים העסקיים הנדרשים. הנספחות הכלכלית מקיימת קשר שוטף עם בית החולים, ואף קיימנו סיור ופגישה עם מנכ"לית בית החולים, על מנת למסד את שיתוף הפעולה עם החברות המשתתפות בתכנית, וכן עם טכנולוגיות ישראליות נוספות.
בנוסף, הנספחות מתווכת בין משתתפי התכנית לתכניות נוספות רלוונטיות, כגון הסכם המו"פ המשותף לישראל וטיוואן המופעל על ידי רשות החדשנות מהצד הישראלי ו-ITRI מהצד הטאיוואני (Industrial Technology Research Institute)".

האם התכנית הזו היא רק עם ישראל או גם עם מדינות אחרות?
"תכנית IP² LaunchPad מתמקדת אך ורק בשילובים של חברות חדשניות מישראל בשוק הטאיוואני. ישנן תכניות בילטרליות אחרות, המופעלות על ידי נציגי מדינות וחברות אחרות בטיוואן, ומיועדות לחברות משווקים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים