גאדג'Time: נתב לרשת אריג אלחוטית, AVM Fritz!box 7530

אם הנתב במקום העבודה שלכם אינו חזק דיו כדי לספק את חוויית הגלישה הנדרשת, והדבר אפילו עלול לפגוע בעבודתכם - רשת אריג, Mesh, היא הפתרון האפשרי ● הנתב הזה מבית היוצר של AVM הגרמנית הוא מכשור שעובד איתה ביעילות

נתב לרשת אריג אלחוטית, AVM Fritz!box 7530. צילום: יח"צ

אחד הדברים שלמדו משפחות רבות בימי הקורונה הוא שלפעמים נתב רגיל לרשת אלחוטית, ובעיקר זה שיושב בבית כבר הרבה זמן ושנקנה או התקבל מספק השירות, אינו מספיק. בימים בהם הגלישה באינטרנט הייתה מבוזרת משהו הוא עוד החזיק מעמד, אבל כשכל בני המשפחה מחוברים בו זמנית – ובמיוחד אם מדובר במשפחות גדולות – הירידה באיכות הגלישה מורגשת בסופו של דבר. גמגומים פתאומיים בעת צפייה בשידורי טלוויזיה באינטרנט היא תופעה מוכרת בעומס גדול על הרשת.

אולם עכשיו, עם החזרה למשרדים ולמקומות האוכל, ועם הדרישה שהולכת ומתגברת ל-'כאן ועכשיו שיקרה מייד כשאני לוחצ.ת על הכפתור', יכול להיות שביותר ממקום עבודה אחד יגלו שהנתב שהותקן במקום אינו חזק דיו כדי לספק את חוויית הגלישה הנדרשת, ואפילו עד כדי פגיעה בעבודה.

אחת הדרכים להתגבר על כך היא רשת אריג, Mesh, שמאפשרת להתבסס על נתב מתקדם שיודע להתחבר לנקודות קצה כדי לספק רמת גלישה איכותית, ללא פגיעה גם עם מספר רב של משתמשים, וגם להתגבר בדרך על בעיות קליטה שנגרמות עקב מרחק וקירות בטון מחוזקים – כמו בחדר ביטחון.

כשהאינטרנט לא זז עקב עומס משתמשים. צילום אילוסטרציה: BigStock

כשהאינטרנט לא זז עקב עומס משתמשים. צילום אילוסטרציה: BigStock

Fritz!Box 7350 הוא נתב חדש מבית היוצר של חברת מוצרי התקשורת הגרמנית AVM. הוא מיובא לארץ בידי חברת סידי-רום, והוא מהווה את הבסיס לרשת אריג שכזו, עם יכולת של הקמת רשת במהירות גבוהה, ויחסית בקלות, כשהוא מתקשר ישירות מול תיבות הקצה האחרות כמעט באופן אוטומטי, לאחר הכנסת שם המשתמש והסיסמה, וכשכל המערכת גם יודעת לאתחל את עצמה במקרה הצורך, אם מתגלה תקלה או בעיה ברשת – וללא התערבות כמעט מצד המשתמש.

לפי החברה מדובר בנתב שיכול לתמוך באופן איכותי בעד 25 אנשים, במקום כחמישה בממוצע, והוא עובד בטכנולוגיית VDSL2 בתקן b35, שמאפשרת להשתמש בכבל דו-גידי סטנדרטי כדי לאפשר גלישה ברוחב פס של עד 200 מגה-ביט, וזאת על ידי היכולת לתמוך בתדרים נמוכים יותר, עד 35 הרץ, באמצעות מנגנון של סינון רעשים מוצלח.

הנתב לבד עולה כ-650 שקל, ובחבילה עם נקודת קצה אחת הוא עולה כ-980 שקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים